Jakie są elementy dobrej strony? Co zrobić, aby Twoja strona była dobrze zoptymalizowana pod klienta?
Nawet tę najgorzej zrobioną stronę da się szybko poprawić, stosując się do pewnych zasad. Oto kilka z nich. Jak wygląda i co posiada dobrze stworzona strona? Jakie są elementy dobrej strony? O czym warto pamiętać, gdy tworzy się lub poprawia jakieś strony?
Jakie są elementy dobrej strony?
Dział kontakt — dane firmy powinny się znajdować w widocznym miejscu. Ludzie ufają bardziej stroną, gdzie są podane takie informacje. Dane jak na tacy pozwalają zaufać i klienci częściej kupują. Musisz mieć pełne dane swojej firmy i jak najwięcej możliwości kontaktu. Bez tego będzie Ci trudno zdobyć zaufanie. Warto mieć więc kontakt do siebie, aby potencjalny klient mógł się do Ciebie skontaktować. Jakie Ty formy kontaktu używasz? Czy łatwo jest się z Tobą skontaktować? Jaką masz misję działania i dlaczego działasz w danej niszy?
Certyfikat SSL — dzisiaj to ważne, aby ten certyfikat mieć. To też budzi zaufanie i dzięki certyfikatowi pokazujesz, że strona jest bezpieczna i że można robić na niej bezpiecznie zakupy. Coraz więcej ludzi zwraca na to uwagę, więc możesz to zrobić nawet za darmo. Wybierz to, aby strona była bezpieczna i stabilna.
Szybkość — strona powinna się szybko i sprawnie ładować. Nie ważne jak duża jest to strona. Nie dawaj zbędnych zdjęć czy gifów. Zbyt wolno uruchamiająca się strona odpycha i klient często opuści stronę, zanim się załaduje. Szybkość strony jest ważna i trzeba nad tym popracować. Klienci nie lubią czekać, więc optymalizuj stronę pod kątem szybkości ładowania. To są kluczowe elementy dobrej strony WWW, czyli szybkość ładowania. To bardzo ważne w tych czasach! Wiele z nas ma już szybki Internet, więc liczy na to, że każda strona będzie się szybko ładowała. Tak ma być i z Twoją stroną!
Copywriting – naucz się podstaw copywritingu. Zobacz jakie słowa czy zdania przyciągają ludzi. Testuj różne nagłówki w swojej ofercie. Wybieraj te najlepsze. Niech Twoje wypisane zdania przyciągną ludzi do kupna. Pokaż ludziom korzyści, to też jest ważne, aby klient wiedział, jak może skorzystać, gdy kupi Twój produkt czy usługę. To też jest ważną częścią copywritingu. Podstawy są proste, zobacz, jak piszą gazety. Jakich słów używają. Te zasady działają od lat i są dalej skuteczne! Więc dlaczego nie miałbyś z nich skorzystać? Niech Twoja strona u ludzi budzi zaufanie. Strona ma od siebie nie odpychać.
Design/nawigacja – strona musi być ładna. Nie przesadnie ładna, ale jednak musi przyciągać oko. Wszystko ma być proste nawet dla laika komputerowego. Wszystko musi być na swoim miejscu. Nie kombinuj z kolorami i dużą ilością czcionek. Ma być schludnie i przejrzyście. Ważne jest to, żebyś nie kombinował z dodatkami. Ma być prosto i tyle! Czy łatwo jest poruszać się po Twojej stronie? Czy spełnia ona swój cel? Pracuj nad tym, aby kolorystyka była dobra i nad tym, aby wszystko było czytelne. Czy jest łatwo to zrobić? Na pewno trzeba poznać klienta, aby wiedzieć, czego on potrzebuje!
Produkt-detale – zwłaszcza strona internetowa ma mieć wszystkie informacje na temat Twojego produktu i usługi. Opisz tam wszystkie korzyści i cechy. Porównuj z innymi. To ma być jak informator dla Twojego klienta. Produkt ma być dobrze opisany. Niech będzie tam wszystko, co może pomóc w złożeniu zamówienia. Produkt ma mieć dobry opis i copywriting jest ważny. Przemyśl to, co chcesz przekazać swoim klientom. Dlaczego mają kupić? Dlaczego od Ciebie? Zastanów się nad tym i stwórz dobrą ofertę dla ludzi…
Opinie – zbieraj opinię klientów i umieszczaj je na stronie. To także jest cechą dobrej strony. Możesz na przykład dawać zniżkę z zamian za opinię. Nie ważne jak je zbierasz. Ważne jest to, aby budować sobie bazę takich opinii. Warto budować bazę opinii, aby inni wiedzieli, czy warto jest od Ciebie kupić. Na początku będzie tego mało, ale nie ma co się poddawać, to są elementy dobrej strony, które powinien mieć każdy!
Nazwa – pamiętaj o niej. To także ważny element strony. Niech nazwa nie będzie za długa i skomplikowana. Ma być prosto — ZNOWU! Nie ma co kombinować…
Planowanie — zaplanuj sobie co i kiedy wrzucasz. Planuj nowości na stronie i bądź na bieżąco z trendami. Obserwuj inne strony i badaj co u Ciebie działa a co nie. Planowanie jest bardzo ważne! Nie możesz działać po omacku. Zacznij dobrze planować swoje kampanie marketingowe.
Treści — co warto dodawać na Twoją stronę? Pisz dużo niezależnie co to za strona. Dobre treści są zawsze dobre… Bez nich strona jest bez ducha i taka sztuczna. Postaraj się dodawać jak najlepsze treści i nie poddawaj się w ich dodawaniu. Czy Twoje treści są wartościowe? Jest aktualna i zwiększa Twoją sprzedaż? Jakie problemy rozwiązujesz i jakie potrzeby wypełniasz na stronie? Posiadaj na stronie wezwanie do akcji i pokaż, co klient musi zrobić, aby kupić Twoją usługę czy produkt. Jakie treści chcesz stworzyć na swojej stronie? Co masz do przekazania innym w potrzebie? Jak będziesz inspirować klienta, aby zobaczyć korzyść w Twoim produkcie?
Cele — warto mieć cel posiadania strony. Czy ma ona sprzedawać, informować czy robić coś zupełnie innego? Kim jest Twój klient i co chcesz mu dostarczyć? Co chcesz zmienić w swoim życiu na lepsze? Co masz do poprawy w życiu swoich klientów? Czy czeka Cię sporo pracy? Na pewno, ale nie ma co się poddawać. Jakie potrzeby chcesz wypełnić poprzez działanie na stronie internetowej? To pomoże Ci dobrze ogarnąć swoją stronę! Zobacz, co jest dla Ciebie ważne? Co ważne dla Twojego odbiorcy?
Masz do dodania coś jeszcze? Jakie są jeszcze elementy dobrej strony WWW?
Napisz na dole w komentarzu.
Co jest jeszcze ważne na stronie czy blogu?