Taktyki copywritingowe są bardzo przydatne w biznesie. Każdy kto zajmuje się marketingiem czy promocją o tym wie bardzo dobrze.
Bez dobrej oferty nawet najlepszy produkt się nie wypromuje. Oto taka mała checklista czy porady co do copywritingu w Internecie.
Jakie warto znać taktyki copywritingowe?
Co takiego chcesz pokazać swoją ofertą? Czy łatwo jest zbudować coś, co działa w sieci i przynosi Ci sprzedaż?
Oferta na być prosta, jak najbardziej się da. Każdy kto wejdzie na ofertę nie wie co Ty od niego chcesz. Musisz mu to szybko napisać. Ale prosta nie zawsze oznacza, że bardzo krótka. Ma być zrozumiała dla każdego na danym etapie wiedzy. Naprawdę trzeba się postarać nad tym, aby oferta była skuteczna.
Kolory. Czasem warto je użyć, jednak nie należy ich nadużywać. Należy też dobrze dobrać kolory, żeby dobrze się czytało. Nie wymyślaj tysiąca kolorów i różnych czcionek. Nie można przesadzać i kombinować.
Niech oferta będzie łatwa do skanowania. Używaj dobrych nagłówków (wyróżnij je), oraz list, które można szybko przeczytać. Ludzie w Internecie nie czytają słowo w słowo, więc trzeba im pomóc w skanowaniu i uwydatnić to, co jest ważne.
Niech tekst utrzymuje proporcje między normalnym tekstem a nagłówkiem. Nagłówek nie może być za mały lub za duży w stosunku do innych paragrafów. Ma się wyróżniać, ale bez przesady. Ma być po prostu ładnie i czytelnie.
Niech nagłówki będą proste, ale interesujące. Mają się jakoś wyróżniać i pokazać, że warto jest przeczytać całą ofertę.
Używaj słów kluczowych w tekście, jeśli są potrzebne. Co chciałbyś przekazać swoim tekstem? Jakie słowa kluczowe są ważne? Co chcesz przekazać innym?
Używaj pytań w nagłówkach. Pytania powodują, że czytelnik na chwilę nad nimi pomyśli.
Nie używaj dziwnych znaków w nagłówkach. To odtrąca nad sednem nagłówka.
Dodaj zdjęcia, aby polepszyć widok teksty. Nie możesz ich nadużywać i muszą być one powiązane z tekstem.
Nie dodawaj zbytnio dużo cech produktu. Czytelnika bardziej interesują korzyści jakie produkt im przyniesie, a nie to jak ona wygląda i jakie ma cechy. Masz pokazać wartość swojego produktu!
Skup się na korzyściach produktu. Niech ludzie wiedzą co on zmieni w ich życiu.
Zadawaj pytania w tekście. To pobudza czytelnika do przemyśleń i przeczytania reszty tekstu.
Nie używaj długich zdań. Mają być krótkie i każdy ma wiedzieć o co Ci chodzi w tekście.
Niech pytania nie mają odpowiedzi typu „nie” i „tak”. Pytanie ma skłonić do przemyśleń a nie do automatycznej odpowiedzi, która nic nie wnosi do tekstu oferty. Takie taktyki copywritingowe są bardzo ważne. Aby klient nie odpowiadał tylko tak/nie…
Nie popełniaj błędów ortograficznych i językowych, to źle wpływa na tekst. To najgorsze, co możesz zrobić!
Nie publikuj tekstu, którego nie przemyślałeś czy nie przeczytałeś kilka dni po napisaniu. Zawsze po kilku dniach znajdziesz jakiś błąd czy poprawisz jeszcze bardziej tekst.
Opis produktu ma być prosty.
Porównuj ceny z podobnymi produktami, żeby pokazać w czym jesteś konkurencyjny.
Ustal sensowne ceny produktu. To jest też ciekawe i warto poczytać o tym, jakie ceny ustalać i dlaczego.
Niech ktoś inny czyta Twoje oferty po ich napisaniu. Niech inna osoba rzuci na nie okiem. Może będzie miała inny punkt widzenia na tekst niż Ty?
Czytaj tekst na głos. To pomaga w wykryciu dziwnych zdań, które ciężko przeczytać.
Pisz krótkie akapity. To pomaga w czytaniu.
Jakie Ty dasz porady innym? Jakie Ty masz taktyki copywritingowe?
Jakich taktyk Ty używasz??