Formuła AIDA na blogu przydaje się w wielu dziedzinach. Co więc warto wiedzieć o tej formule przy blogowaniu?
Co warto wiedzieć o blogowaniu i modelu AIDA? jak możesz wykorzystać ten system do blogowania? Czy to łatwe zadanie? Wcale nie, bo wymaga oczywiście odpowiednich działań!
Czy jest AIDA na blogu?
Czym jest to AIDA i jak możesz to wykorzystać? Zastanów się nad tym!
A – Attention – uwaga
I – Interest – zainteresowanie
D – Desire – pragnienie
A – Action – działanie
Uwaga!
W blogu musisz przyciągać uwagę swoim nagłówkiem i treściami, które przekazujesz. Nie możesz pisać byle jak i mało regularnie, bo nie będziesz kierował uwagi swoich czytelników i będzie dupa. Nie zostaną oni regularnymi czytelnikami. Musisz więc skierować ich uwagę swoim contentem (treściami). Pisz często i ciekawie a zostanie to na pewno zauważone. Ta uwaga jest bardzo ważna zwłaszcza na początku, gdy dopiero zaczynasz. Muszą Ciebie lub jakąś ofertę zauważyć. Nie ma z tym tak lekko, więc musisz się czymś wykazać. Pokazać innym, że warto Ci zaufać… W blogowaniu jest to ważne, bo musisz się czymś wykazać i pokazać swoją wartość.
Zainteresowanie!
Musisz pisać interesująco, dodawać do pisania czy wideo dużo z siebie. Gdy nie będziesz pisać dobrze to nie będziesz mieć czytelników. Warto więc szlifować swój talent pisarski czy oratorski i codziennie ćwiczyć i pisać, żeby być w tym coraz lepszym i skuteczniejszym. Im lepiej piszesz i tworzysz, tym lepiej! Nie ma nic lepszego niż zainteresowanie Twoim blogiem. Im częściej się komunikujesz i budujesz relację, tym lepiej dla Ciebie i Twojej działalności. Postaraj się być interesującym blogerem
Pragnienie!
Warto dawać czytelnikom tak dużo, żeby pragnęły kolejnego wpisu czy wideo. Musisz za każdym razem coraz lepiej pisać i starać się, aby było to co robisz coraz lepsze. Nigdy się nie poddawaj, tylko działaj. Pisz tak, aby każdy czytelnik chciał przeczytać kolejny wpis i kolejny… Musisz dobrze pisać, aby się to urzeczywistniło. Bądź ciekawie piszącym blogerem. Dawaj z siebie wszystko i wyzwalaj w ludziach pragnienie nowych wpisów.
Działanie!
Rób tak, aby czytelnik wchodził sam na Twojego bloga, żeby z chęcią do niego zaglądał co parę dni i czytał nowości. Zachęć ich do działania, żeby subskrybowali bloga przez RSS, w mediach społecznościowych czy newsletterze. Rób wszystko ,aby działali razem z Tobą.
Jak widzisz możesz zastosować AIDA na blogu w bardzo ciekawy sposób. Warto dobrze poznać niszę, w której blogujesz i mieć wyniki w postaci lepszego ruchu na nim. Warto poznać różne techniki w copywritingu i stosować je na swoim blogu. To bardzo pomaga i daje Ci motywację do dalszego działania w Internecie czy ebiznesie. Co warto według Ciebie robić na blogu, aby był on coraz lepszy i lepszy?
Warto więc korzystać z formuły AIDA w Twoim blogu, bo ona też się tutaj sprawdza. Jakie Ty techniki stosujesz do promocji bloga?
A jakie zasady Ty stosujesz?