AIDA na blogu, co pozwoli Ci na większe zainteresowanie blogiem?

Formuła AIDA na blogu przydaje się w wielu dziedzinach. Co więc warto wiedzieć o tej formule przy blogowaniu?

Co warto wiedzieć o blogowaniu i modelu AIDA? Jak możesz wykorzystać ten system do blogowania? Czy to łatwe zadanie? Wcale nie, bo wymaga oczywiście odpowiednich działań! Jakie kroki warto podjąć na blogu? Jak ogarniesz pożądanie czytelnika do czytania treści?

Czy jest AIDA na blogu?

Czym jest to AIDA i jak możesz to wykorzystać? Zastanów się nad tym!

A – Attention-uwaga

I – Interest-zainteresowanie

D – Desire-pragnienie

A – Action-działanie

Uwaga!

W blogu musisz przyciągać uwagę swoim nagłówkiem i treściami, które przekazujesz. Nie możesz pisać byle jak i mało regularnie, bo nie będziesz kierował uwagi swoich czytelników i będzie dupa. Nie zostaną oni regularnymi czytelnikami. Musisz więc skierować ich uwagę swoim contentem (treściami). Pisz często i ciekawie a zostanie to na pewno zauważone. Ta uwaga jest bardzo ważna zwłaszcza na początku, gdy dopiero zaczynasz. Muszą Cię lub jakąś ofertę zauważyć. Nie ma z tym tak lekko, więc musisz się czymś wykazać. Pokazać innym, że warto Ci zaufać… W blogowaniu jest to ważne, bo musisz się czymś wykazać i pokazać swoją wartość! Warto przyciągać uwagę swoimi nagłówkami i je przemyśleć. Może jakaś ciekawa grafika, która przyciąga uwagę? Jak może czytelnik skanować Twój tekst?

Zainteresowanie!

Musisz pisać interesująco, dodawać do pisania czy wideo dużo z siebie. Gdy nie będziesz pisać dobrze, to nie będziesz mieć czytelników. Warto więc szlifować swój talent pisarski czy oratorski i codziennie ćwiczyć i pisać, żeby być w tym coraz lepszym i skuteczniejszym. Im lepiej piszesz i tworzysz, tym lepiej! Nie ma nic lepszego niż zainteresowanie Twoim blogiem. Im częściej się komunikujesz i budujesz relację, tym lepiej dla Ciebie i Twojej działalności. Postaraj się być interesującym blogerem! Pokaż jakąś historię z życia Twojego lub Twoich klientów. Stwórz jakieś emocje i pokaż, że dana rzecz jest ważna. Pokaż swoje wyniki i opinie Twoich odbiorców. Co klient zyska na tym, że czyta Twojego bloga?

Pragnienie!

Warto dawać czytelnikom tak dużo, żeby pragnęły kolejnego wpisu czy wideo. Musisz za każdym razem coraz lepiej pisać i starać się, aby było to, co robisz coraz lepsze. Nigdy się nie poddawaj, tylko działaj. Pisz tak, aby każdy czytelnik chciał przeczytać kolejny wpis i kolejny… Musisz dobrze pisać, aby się to urzeczywistniło. Bądź ciekawie piszącym blogerem. Dawaj z siebie wszystko i wyzwalaj w ludziach pragnienie nowych wpisów. Pokaż swój dowód, że Twoje rozwiązania działają.

Działanie!

Rób tak, aby czytelnik wchodził sam na Twojego bloga, żeby z chęcią do niego zaglądał co parę dni i czytał nowości. Zachęć ich do działania, żeby subskrybowali bloga w mediach społecznościowych czy newsletterze. Rób wszystko, aby działali razem z Tobą. Jakie działania ma podjąć czytelnik? Co możesz mu dodatkowo zaoferować? Jakie korzyści ma po przeczytaniu tekstu?

Jak widzisz, możesz zastosować AIDA na blogu w bardzo ciekawy sposób. Warto dobrze poznać niszę, w której blogujesz i mieć wyniki w postaci lepszego ruchu na nim. Warto poznać różne techniki w copywritingu i stosować je na swoim blogu. To bardzo pomaga i daje Ci motywację do dalszego działania w Internecie czy ebiznesie. Co warto według Ciebie robić na blogu, aby był on coraz lepszy i lepszy?

Warto więc korzystać z formuły AIDA w Twoim blogu, bo ona też się tutaj sprawdza. Jakie Ty techniki stosujesz do promocji bloga?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

A jakie zasady Ty stosujesz?

Scroll to top