Zasady panujące w każdym biznesie i w marketingu. Jakie one są?
Warto poznać te zasady i nie poddawać się za szybko, gdy coś nie działa. Zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne w Twojej działalności internetowej?
Jakie są zasady panujące w każdym biznesie?
Jakimi zasadami warto się kierować i co robić, aby dobrze z nich korzystać? Masz to kilka zasad, z którymi możesz się zaznajomić! Masz wiele do przekazania, więc nie poddawaj się i wdrażaj w życie te zasady!
Oto one!
Zasada 4P:
– Produkt – czyli wszystko co sprzedajesz. Niech Twoi klienci poznają go dobrze. Niech on rozwiązuje Ich problemy. Jakie korzyści daje Twój produkt? Co robisz lepiej od innych z branży?
– Price, czyli cena – cena powinna być dobrze ustalona. Ma konkurować z innymi firmami ale ma być także nie za niska, w końcu na czymś musisz zarobić. Ale możesz testować to, co działa w Twoim przypadku. Pamiętaj o testowaniu!
– Placement, czyli miejsce dystrybucji. Internet czy biznes lokalny? Co lepsze jest dla Ciebie?
– Promotion, czyli promocja. Jest to sposób komunikowania się z klientami. Jak możesz dotrzeć do swoich klientów? Co możesz zrobić lepiej od konkurencji? Jak możesz się wybić?
Ta zasada panuje w każdym biznesie. Nie ważne czy jest duży czy mały. Warto sobie wypracować każdą z tych zasad we własnym biznesie. Jakie TY masz pomysły po przeczytaniu tych zasad? Pomyśl nad tym dobrze!
AIDA:
– A – Attention- Uwaga. Musisz zwrócić uwagę ludzi na Twój produkt czy usługę. Musisz jak najczęściej zwracać uwagę klientów.
– I – Interest – Zainteresuj klientów co jest Twoim produktem (np. wymień jego korzyści).
– D – Desire – Pożądanie, Chęć – Niech klient pomyśli, że to co oferujesz jest mu potrzebne.
– A– Action – Działanie – Niech klient kupi produkt lub kliknie na reklamę, da lajka czy zacznie obserwować na Twitterze.
Ta zasada jest bardzo ważna w budowaniu oferty i pisaniu opisów swoich produktów. Warto znać dobrze swoje produkty i usługi a napisanie oferty nie powinno być trudne. Zasada AIDA jest jedną z podstawowych zasad w copywritingu.
Reguła 80/20, czyli pareto:
80 % Twojej sprzedaży pochodzi od 20% Twoich klientów. To samo jest w każdym biznesie. Nawet i w osobistym życiu ta reguła często się sprawdza.
Znaj swoją konkurencję:
Bądź na bieżąco co robi Twój konkurencja. Zobacz co działa u nich a co u Ciebie i w Twoim biznesie. Sprawdzaj konkurencję i jej działania i staraj się wypracować przewagę konkurencyjną w swojej niszy.
Korzyści:
Gdy coś sprzedajesz to musisz wiedzieć jakie korzyści dany produkt czy usługa daje klientowi. Niech Twoje produkty pomagają ludziom w ich problemach. Może niech spełnia marzenia klienta? Rób wszystko, aby pomagać tym ludziom z problemami.
Jakie Ty zasady stosujesz?
Napisz w komentarzu!
Jakie Ty znasz zasady?