Zasady panujące w każdym biznesie. Co warto poznać?

Zasady panujące w każdym biznesie i w marketingu. Jakie one są?

Warto poznać te zasady i nie poddawać się za szybko, gdy coś nie działa. Zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne w Twojej działalności internetowej? Jakie zasady warto poznać i co robić, aby Twój biznes internetowy nie upadł? Te zasady działają w każdym biznesie i warto je znać!

Jakie są zasady panujące w każdym biznesie?

Jakimi zasadami warto się kierować i co robić, aby dobrze z nich korzystać? Masz to kilka zasad, z którymi możesz się zaznajomić! Masz wiele do przekazania, więc nie poddawaj się i wdrażaj w życie te zasady!

Oto one!

Zasada 4P:

Produkt – czyli wszystko co sprzedajesz. Niech Twoi klienci poznają go dobrze. Niech on rozwiązuje Ich problemy. Jakie korzyści daje Twój produkt? Co robisz lepiej od innych z branży?

Price, czyli cena – cena powinna być dobrze ustalona. Ma konkurować z innymi firmami ale ma być także nie za niska, w końcu na czymś musisz zarobić. Ale możesz testować to, co działa w Twoim przypadku. Pamiętaj o testowaniu!

Placement, czyli miejsce dystrybucji. Internet czy biznes lokalny? Co lepsze jest dla Ciebie?

Promotion, czyli promocja. Jest to sposób komunikowania się z klientami. Jak możesz dotrzeć do swoich klientów? Co możesz zrobić lepiej od konkurencji? Jak możesz się wybić?

Ta zasada panuje w każdym biznesie. Nie ważne czy jest duży czy mały. Warto sobie wypracować każdą z tych zasad we własnym biznesie. Jakie TY masz pomysły po przeczytaniu tych zasad? Pomyśl nad tym dobrze!

AIDA:

A – Attention- Uwaga. Musisz zwrócić uwagę ludzi na Twój produkt czy usługę. Musisz jak najczęściej zwracać uwagę klientów.

I – Interest – Zainteresuj klientów co jest Twoim produktem (np. wymień jego korzyści).

D – Desire  – Pożądanie, Chęć – Niech klient pomyśli, że to co oferujesz jest mu potrzebne.

A– Action – Działanie – Niech klient kupi produkt lub  kliknie na reklamę, da lajka czy zacznie obserwować na Twitterze.

Ta zasada jest bardzo ważna w budowaniu oferty i pisaniu opisów swoich produktów. Warto znać dobrze swoje produkty i usługi a napisanie oferty nie powinno być trudne. Zasada AIDA jest jedną z podstawowych zasad w copywritingu.

Reguła 80/20, czyli pareto:

80 % Twojej sprzedaży pochodzi od 20% Twoich klientów. To samo jest w każdym biznesie. Nawet i w osobistym życiu ta reguła często się sprawdza. Jak zaplanujesz swoje działania? Co w danej chwili jest ważne? Co masz do zaproponowania swojej niszy, aby być w tych 20% sprzedawców, którzy mają wyniki? Co da Ci największy zysk online? Co daje Ci najlepszy zwrot z inwestycji? Poznaj potrzeby i preferencje swoich klientów i zobacz, co dla nich jest ważne? Dostosuje do zasady Pareto swoje działania marketingowe! Nie pracuj z takimi niszami, gdzie nie masz efektów. Wybierz te najbardziej dochodowe! Jakie produkty mają największy popyt i jak to wykorzystasz? Jak wykorzystasz dostępną technologię w swojej branży? Regułą to to super narzędzie i warto z tego korzystać!

Znaj swoją konkurencję:

Bądź na bieżąco co robi Twój konkurencja. Zobacz co działa u nich a co u Ciebie i w Twoim biznesie. Sprawdzaj konkurencję i jej działania i staraj się wypracować przewagę konkurencyjną w swojej niszy. Zastanów się też nad tym, ile wiesz o konkurencji. Zrób analizę tego, co jest ważne dla Twoich klientów! Ile wartości możesz dostarczyć niszy? Masz określony cel i plan działania? Wiesz, do czego dążysz i jak podzielisz się swoją pasją z innymi? Jakie mocne i słabe strony ma Twoja konkurencja? Czym Ty możesz się wyróżnić? Zrób jak zawsze dobrą analizę SWOT. Zobacz, jak działają Twoi konkurenci w mediach społecznościowych? Zobacz, jaką wartość oferuje online i jak Ty możesz być lepszy? Zobacz, jak o konkurenci mówią ich klienci. Zobacz na ich opinie.

Korzyści:

Gdy coś sprzedajesz to musisz wiedzieć jakie korzyści dany produkt czy usługa daje klientowi. Niech Twoje produkty pomagają ludziom w ich problemach. Może niech spełnia marzenia klienta? Rób wszystko, aby pomagać tym ludziom z problemami. Każdy chce dostarczyć korzyści swoim klientom. Jakie treści mogą pomóc Twoim klientom? Na pewno warto dzielić się wiedzą na blogu. Testuj rozwiązania i zobacz, co ludzie najchętniej kupują? Dziel się swoimi doświadczeniami i dawaj dużo wartości. Rób wiele produktów i sprawdzaj, co daje Ci najlepszy wyniki i jakie wyniki mają Twoi klienci! Inspiruj ludzi do działania i dawaj im ogrom wiedzy i praktyki. Nie bój się dzielić swoją wiedzą! Jak ludzie mają Cię znaleźć w Internecie? Bądź tam, gdzie Twoi klienci i dziel się swoimi doświadczeniami! Te zasady panujące w każdym biznesie mogą zmienić Twoją sprzedaż!

Znaj klienta: 

Bez dobrego poznania klienta nie osiągniesz sukcesu! Komu sprzedajesz swoje produkty lub usługi? Jakie mają oczekiwania Twoi klienci? Widzisz jakieś potrzeby do wypełniania w niszy? Co napędza Twoich potencjalnych klientów do zakupu? Spróbuj zbudować dobrą relację w swoim życiu! Będzie to ciężkie, ale dasz radę! Nic w sieci nie przyjdzie samo. Czego potrzebują Twoi klienci? Czego oczekuje od Ciebie, jako sprzedawcę rozwiązań? Zadawaj dużo pytań swoim klientom i dawaj im ogrom wartości. Naucz się potem słuchać i zbierać nowe doświadczenia. Obserwuj klientów i ich proces zakupu. Ulepszaj cały ten proces. Jak możesz się dopasować do swoich klientów i co dla nich wyjątkowego masz?  Wykorzystaj dane i statystyki sprzedaży, aby działać w tym coraz lepiej!

Jakie Ty zasady stosujesz?

Napisz w komentarzu!

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jakie Ty znasz zasady?

Scroll to top