Zasady panujące w każdym biznesie. Co warto poznać?

Zasady panujące w każdym biznesie i w marketingu . Jakie one są?

Zasada 4P:

Produkt – czyli wszystko co sprzedajesz. Niech Twoi klienci poznają go dobrze. Niech on rozwiązuje Ich problemy.

Price, czyli cena – cena powinna być dobrze ustalona. Ma konkurować z innymi firmami ale ma być także nie za niska, w końcu na czymś musisz zarobić.

Placement, czyli miejsce dystrybucji.

Promotion, czyli promocja. Jest to sposób komunikowania się z klientami.

Ta zasada panuje w każdym biznesie. Nie ważne czy jest duży czy mały. Warto sobie wypracować każdą z tych zasad we własnym biznesie.

 

AIDA:

A – Attention- Uwaga. Musisz zwrócić uwagę ludzi na Twój produkt czy usługę. Musisz jak najczęściej zwracać uwagę klientów.

I – Interest – Zainteresuj klientów co jest Twoim produktem (np. wymień jego korzyści).

D – Desire  – Pożądanie, Chęć – Niech klient pomyśli, ze to co oferujesz jest mu potrzebne.

A– Action – Działanie – Niech klient kupi produkt lub  kliknie na reklamę, da lajka czy zaobserwuje na Twitterze.

Ta zasada jest bardzo ważna w budowaniu oferty i pisaniu opisów swoich produktów. Warto znać dobrze swoje produkty i usługi a napisanie oferty nie powinno być trudne. Zasada AIDA jest jedną z podstawowych zasad w copywritingu.

 

Reguła 80/20, czyli pareto:

80 % Twojej sprzedaży pochodzi od 20% Twoich klientów. To samo jest w każdym biznesie. Nawet i w osobistym życiu ta reguła często się sprawdza.

 

Znaj swoją konkurencję:

Bądź na bieżąco co robi Twój konkurencja. Zobacz co działa u nich a co u Ciebie i w Twoim biznesie. Sprawdzaj konkurencję i jej działania i staraj się wypracować przewagę konkurencyjną w swojej niszy.

 

Korzyści:

Gdy coś sprzedajesz to musisz wiedzieć jakie korzyści dany produkt czy usługa daje klientowi. Niech Twoje produkty pomagają ludziom w ich problemach. Może niech spełnia marzenia klienta? Rób wszystko, aby pomagać tym ludziom z problemami.

 

Jakie Ty zasady stosujesz?

Napisz w komentarzu!

Posted in Biznes.