Jak tam Twoja analiza konkurencji? Co warto o niej wiedzieć?
Co robisz, aby przebić konkurencję? Co zrobisz, aby ogarnąć dla swoich klientów najlepsze rozwiązania? Na pewno masz coś dla swoich klientów, aby wybrali Cię, a nie inne marki w niszy!
Twoja analiza konkurencji to podstawa!
Jak możesz to zrobić dobrze? Co możesz zyskać, dzięki pracy nad konkurencją?
Ile znasz konkurencyjnych firm?
Zapisz sobie ich strony i zobacz, jak działają. Zobacz, jak działa Twoja konkurencja. Miej ją ciągle na uwadze i sprawdzaj jej nowości. Zobacz jej produkty i sprawdzaj, co działa w danej firmie, a co nie. Nie ma tak, że raz przeglądniesz jedną z konkurencji i wiesz o niej wszystko. Jest wiele sposobów na analizę konkurencji. Napiszę Ci, co warto wiedzieć o niej i co mieć na uwadze, aby zrobić to dobrze.
Wiesz już, ile masz konkurencyjnych firm?
Jakich słów kluczowych używają?
Jakie mają słowa kluczowe? Na jakie się pozycjonują? Jak myślisz, dlaczego akurat takie słowa? Czemu się pozycjonują na dane frazy? Na jakie Ty możesz się pozycjonować? Jakie możesz mieć konkurencyjne frazy? Jak Ty możesz się pozycjonować? To pytanie dla Twojego pozycjonera lub Ciebie, gdy robisz to sam…
Ogarnij strony i strategie konkurencji.
Jak wyglądają strony? Jak się prezentuje Twoja w porównaniu do konkurencji? Co możesz poprawić? Co możesz zmienić lub zrobić lepiej? To jest dobre pytanie! Trzeba się zastanowić, jak Ty możesz się wyróżnić spośród innych firm w Internecie. Jak Ty możesz się wykazać? Co możesz zrobić ciekawiej? Jak Twoja strona może być bardziej przyjazna potencjalnym klientom? Jakie techniki warto użyć, aby strona była perswazyjna i zachęcała do zakupu? Możesz się wyróżnić wyglądem, ofertą, produktami i opiniami Twoich klientów!
Jakie mają USP?
Czym się wyróżniają? Co robią lepiej od Ciebie? Jak Ty możesz się wyróżnić i pokazać swoją wyjątkową działalność? To jest dobre pytanie! I to ciężkie pytanie. Musisz jakoś się postarać, aby mieć dobrze ustalone cele swojej strony. Twoja analiza konkurencji powinna być też szczegółowa, więc warto poznać to, co wyróżnia inne firmy w Internecie.
Jakie mają rezultaty? Co robią inaczej?
To też warto wiedzieć! Jak możesz sprawdzić rezultaty? Po prostu obserwując, co dana firma robi i jakie ma efekty i czym się chwali. Tylko poprzez obserwację możesz poznać swoją konkurencję… Zastanów się, co możesz zrobić, aby jak najlepiej poznać swoją konkurencję. Aby poznać jej zasady działania. Aby lepiej poznać jej ofertę i strategię sprzedaży. Jak Ty ogarniesz inne firmy? Jak wygląda Twoja analiza konkurencji?
Może kup coś od konkurencji? Jakie produkty lub usługi mają?
Warto czasem ogarnąć to, jakie produkty ma konkurencja. Kup kilka rzeczy z oferty i sprawdź, w czym możesz się wyróżnić? Co możesz zmienić w swojej ofercie, aby mieć lepsze wyniki sprzedaży? Lepsze od konkurencji? Co możesz zrobić lepiej? Czym możesz się wykazać? Zacznij zadawać sobie takie pytania….
Analizuj ich sprzedaż. Analizuj produkty, jakie mają…
Warto wiedzieć, co sprzedaje konkurencja i sprawdzić, co możesz zrobić, aby Twoje produkty były lepsze. Nie będzie to zawsze oczywiste, więc trzeba dobrze analizować, to co robi konkurencja. Może nie zawsze wszystko będzie oczywiste, ale w końcu ogarniesz, co masz robić, aby wybić się ponad inne firmy z niszy!
Jak wygląda Twoja analiza konkurencji?
Jaku Ciebie to wygląda?