Obserwować konkurencję… Co jest ważne, aby się nie poddać?

Warto obserwować konkurencję? Dlaczego jest lub nie jest to konieczne? Czy warto obserwować konkurencję i to, co ona robi i jak działa?

Każdy chce obserwować konkurencję i wiedzieć o niej jak najwięcej. Według mnie jest to dobre podejście. Ale jak to robić dobrze, aby nie przejmować się tym, że jest to zbyt czasochłonne lub kosztuje za dużo.

Przede wszystkim masz mieć umiar w tym, po co obserwujesz inne firmy o podobnych produktach i usługach. Nie będzie to zawsze łatwe, ale trzeba choć trochę poznać to, co robi inna działalność w niszy.

Każdy biznes się czymś wyróżnia. Nie ma dwóch takich samych biznesów. Nie ma identycznych, bo każdy ma inną nazwę, innego właściciela czy sposób na sprzedaż i kampanię marketingową. Są podobne, to fakt, ale każde przedsiębiorstwo ma trochę inną ofertę i inny sposób na działanie. Dlatego warto sprawdzać, co działa u innych i czy Ty możesz to sprawdzić u siebie. To jest dobre obserwowanie konkurencji. Ale nie możesz kopiować wszystkiego i myśleć, że będziesz mieć idealne efekty jak inne biznesy.

To złe podejście. Nie możesz być kopią innych. To jest nawet niemożliwe, aby być identiko!

Dlatego obserwować konkurencję to nie tylko kopiowanie, ale i sprawdzanie co u nich działa, a co zrobili źle. Ty działaj w swoim tempie. W pewnym momencie zobaczysz, że masz być sobą, a nie kimś innym. Kopiowanie nic Ci nie da! A wiele osób kopiuje i oczekuje takich samych rezultatów. Można się inspirować, ale z umiarem. Są podobne biznesy, ale nigdy nie będą identyczne.

Każdy ma inny styl sprzedaży czy kampanii marketingowej. Każdy biznes ma inny budżet, zasoby i możliwości. Zacznij mieć to w głowie, że masz ulepszać swój marketing i skupiać się na swoim biznesie. Nie ma lekko, bo gdyby było, to każdy miałby milionowe biznesy… Jest w tym chyba trochę prawdy? Co nie?

Jak Ty się wyróżnisz w niszy? Co pokażesz inaczej? Co zrobisz lepiej? To wszystko co robisz ma znaczenie. Ale nie rób głupio to co reszta w niszy. Miej swój plan i cel i dawaj z siebie tyle, ile masz możliwości. Będzie różnie, ale o to w tym chodzi, aby się wyróżnić i pokazać inną stronę marketingu czy sprzedaży.

Zacznij od dogłębnego poznania niszy i swojej konkurencji, ale pamiętaj aby głupio nie dawać się nabrać w tym, aby robić wszystko to, co inni. Każdy jest inny i ma inne zasoby do tego, aby mieć sukces. Zobacz jak Ty możesz się wybić w niszy i znajdź ten idealny moment, aby wejść w niszę z produktem czy usługą. Zacznij rozwijać siebie i pokaż sobie, że masz wiele do powiedzenia. Pokaż, że jesteś ekspertem i znasz się na rzeczy. Życzę Ci powodzenia!

 

Posted in Marketing.