Określ swoich klientów, co takiego warto wiedzieć?

Określ swoich klientów … ale jak? To pytanie stawia sobie bardzo wiele biznesmenów. Twoim rynkiem docelowym nie są wszyscy.

Budowanie społeczności wokół siebie jest bardzo ważne. Nie ma lekko w budowie grupy klientów. Nie ma tak, że dotrzesz do wszystkich. Musisz wybrać do jakiej grupy docelowej chcesz działać! Zastanów się, kim one może być?

Określ swoich klientów w danej niszy!

Zaskoczony? Wiele przedsiębiorców tak uważa a to jest błąd. Twoimi klientami są ludzie, którzy chcą i mają pieniądze na to, aby zakupić to co oferujesz. Zidentyfikowanie tej grupy może być łatwe lub ciężkie, to wszystko zależy…

Ile musisz o nich wiedzieć? Musisz ich znać na tyle, aby dotrzeć do nich ze swoim produktem lub usługą. Najlepiej jest zacząć od rzeczy podstawowych. Przeszukaj ich pod względem demograficznym. Kim są, co robią, na co wydają pieniądze, jak zarabiają pieniądze. Zastanów się nad wszystkim co pomoże Ci ustalić jasną wizję swojego klienta. Pomyśl o psychologicznych aspektach klienta – ich zainteresowaniach, hobby czy opiniach na różne tematy.  O informacjach o ich zachowaniu – o tym jak będą używali tego produktu. Pomyśl o korzyściach jakie uzyskają po kupnie produktu czy usługi.

Kiedy będziesz miał już te podstawowe informacje na temat swojego klienta warto popytać dalej. Zadawaj sobie podstawowe pytania: czy jest potrzeba? Czy jest potrzeba na to co oferujesz? Czy ludzie są świadomi, że coś takiego jest do zaoferowania? Spróbuj ustalić jakieś niespełnione potrzeby klienta. Zobacz czy konkurencja nie ma żadnych słabych stron, które Twój produkt czy usługa może wypełnić. Na końcu zadaj sobie pytanie czy są to właściwi klienci, do których chcesz dotrzeć.

Te dane nie tylko pozwolą Ci na lepszą komunikację z klientami ale i na lepsze do nich dotarcie. Myślę, że warto przysiąść nad tym i dowiedzieć się co nieco o swoich klientach. To pozwoli Ci na lepsze dotarcie do nich i ich potrzeb. Usiądź więc nad tym i zastanów się do kogo tak naprawdę kierujesz swoje produkty czy usługi.

Poznanie klienta zmniejsza Twoją pracę w przyszłości, bo po prostu wiesz co i jak masz robić. Bez żadnego problemu będziesz wiedział jakie produkty czy usługi masz prowadzić dla swoich klientów. To kluczowe na samym początku i warto nad tym naprawdę popracować i zmierzyć się z tym zadaniem. Wszystko jest do zrobienia i zobacz u siebie ile da Ci dobre poznanie klienta.

Określenie klienta to wspaniałe informacje, które pozwolą Ci na naprawdę super działalność. Bez tego nie ma sensu działać, bo będziesz szedł w ciemno.

Określ swoich klientów i każdego dnia pokazuj, że Twoje produkty lub usługi są na najwyższym poziomie. Tyle… ale wymaga to pracy nad swoim biznesem i nad swoim marketingiem. Jak Ty chcesz rozwinąć swoją działalność?

Zacznij od czegoś prostego. Od prostych technik marketingowych. Jak Ty chcesz się wykazać niszy? Co chciałbyś robić w internecie? Co dla lokalnej społeczności? Zastanów się nad tym, co jest dla Ciebie ważne i jaką masz misję życiową.

Zobacz, że możesz zrobić naprawdę wiele dla swoich klientów, ale musisz ich dobrze poznać, ale to już takie łatwe nie jest. Zacznij rozwijać swój marketing i sprzedaż i wdrażaj i testuj różne techniki działania i strategie.Określ swoich klientów w jak najlepiej i pokaż, że warto jest Ci zaufać. To nie jest łatwe na początku, ale dzięki samozaparciu do działania możesz to zrobić skutecznie! Zacznij się rozwijać i poznaj dobrze swoich klientów. Nie ma co się przejmować początkami. Wszystko wymaga czasu, ale jak ogarniesz się nad swoją działalnością.

Warto poznać swoją grupę odbiorców. Wiedzieć, do kogo kierujesz produkt. Wtedy masz lepsze wyniki sprzedażowe! Zastanów się nad tym, jak u Ciebie idzie działanie? Co masz do poprawy w poznawaniu swojego klienta? Widzisz jakieś wyzwania swoich klientów? Dlaczego dana grupa osób szuka rozwiązania? Zastanawiałeś się nad tym, co zrobić, aby lepiej poznać klienta? Na pewno klienci mają jakieś oczekiwania cod Twoich rozwiązań. Jak wypełnisz potrzebę? Stwórz dobrą personę, czyli obraz swojego idealnego klienta.

To podstawa, aby wiedzieć, komu i co sprzedajesz! Jak możesz zbudować relację z taką personą? Jak będziesz się z nią komunikował? Może jakaś ankieta, aby lepiej poznać swoich odbiorców? To dobre na początek i gdy masz jakiś ruch na stronie czy blogu. Jednak na starcie nie każdy to ma, więc trzeba trochę pomyśleć nad tym, jak dotrzeć do swoich klientów. Do kogo chciałbyś kierować produkt i dlaczego? Zobacz na statystyki bloga, na jakie wpisy ludzie wchodzą najczęściej? Czym są zainteresowani? Nie zgaduj! Miej jasne statystyki i na nich się opieraj!

Nie będzie to z tym lekko, ale nie możesz się poddać. Wierzę w to, że poznasz dobrze klienta i będziesz umiał mu wiele naprawić i pokazać odpowiednią drogę. Zacznij po prostu.

A Ty? Do kogo kierujesz swoje produkty/usługi? Napisz w komentarzu.

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jak Ty określasz swoich klientów? Co warto wiedzieć o nich w Twojej branży?

Scroll to top