Testowanie a/b, co warto na ten temat wiedzieć i czym się kierować?

Jak testowanie a/b może Ci pomóc? Oto kilka rad,  z którymi warto się zaznajomić!

Testowanie nigdy nie było łatwe i trzeba na to poświęcić sporo czasu! Niestety nic nie przyjdzie samo i trzeba sprawdzać konwersję  w swoim marketingu i sprzedaży!

Co robić, aby testowanie A/B przynosiło rezultaty?

Analizując rezultaty.

Zawsze musisz poznać dobrze to co testujesz, ale warto wszystko po teście zaktualizować, przemyśleć i analizować. Zobacz jakie masz wyniki na końcu testu i zobacz co się z danego testu dowiedziałeś. Wyciśnij z testu zawsze jak najwięcej. Testuj dużo i nie poddawaj się w działaniu! Bo możesz wiele rzeczy ulepszyć i zmienić w swoim ebiznesie. Zastanów się, co jest ważne dla klienta i dostosuj do niego ofertę! To chyba podstawa testowania, aby analizować swoje wyniki na przykład z poprzedniego miesiące i potem sprawdzać, co możesz poprawić, aby mieć jeszcze lepsze wyniki! Na pewno to wymaga dużego ruchu na ofercie, aby wiedzieć, co zmienić, ale o tym wpis w innym terminie. Pamiętaj, aby testować jedną rzecz na raz! Żeby potem się nie pogubić w działaniach mających na celu uzyskanie jak najlepszej konwersji Twojego wezwania do akcji.

Zawsze zmieniaj coś po rezultatach.

Zobacz po każdym teście jakie masz rezultaty i zacznij testować to z inną rzeczą. Przetestuj jedna rzecz na sto procent i dopiero wtedy zacznij coś nowego testować. Nie kombinuj z tysiącami testów. To tak nie działa, że testujesz wszystko na raz. Nie ma tak szybko! Musisz się zastanowić, co chcesz testować i jakie chcesz mieć wyniki w danej sprzedaży. Już o tym pisałem wyżej, aby testować jedna rzecz na raz i nie sprawdzać małe sprawy, jak nagłówek czy kolory przycisków. Nie muszą być to duże zmiany, a konwersja może być naprawdę lepsza. Ale jaka ona będzie, to już zależy od Ciebie! Zależy od tego, co testujesz w danej chwili i na jaką sprzedaż chcesz liczyć i co chcesz zmienić w swoim marketingu.

Testuj różne wariacje.

Żeby nie było źle, warto testować rożne wariacje i dowiadywać się z nich jak najwięcej. Wykorzystaj każdy test na 100% i nie poddawaj się, zwłaszcza na początku. Warto jak masz czas i pieniądze, aby wszystko testować. Aby sprawdzić, co jest ważniejsze, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe. Nie ma tak, że wszystko od razu zrobisz dobrze! Testowanie jest żmudne i monotonne. Więc nie poddawaj się za szybko, tylko po kolei sprawdzaj swoje pomysły. Na pewno będzie to ciężkie i będzie to wymagało dużo wysiłku, ale poradzisz sobie z tym! Trzeba poprawiać tylko to, co ma znaczenie: pamiętaj!

Zawsze coś testuj.

Testuj wszystko co przyjdzie Ci do głowy. Możesz testować naprawdę wiele rzeczy… więc zabierz się za testowanie a/b! Zobacz co działa, a co nie! Sprawdzaj różne sposoby na dotarcie do klienta i jego potrzeb! T

Zacznij od czegoś prostego.

Żeby po prostu się tego nauczyć. Później zaczniesz robić jakieś większe i bardziej skomplikowane jak na testy a/b. Na początku będzie ciężko znaleźć to, co możesz testować, ale z czasem ogarniesz co jest ważne i na co warto zwrócić uwagę. Wtedy dopiero testuj. Testowanie dla samego testowania nie ma sensu, jeśli nie masz celu. Musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć poprzez testy swojej oferty sprzedażowej.

Nie bój się testować.

Testy dają dużą wiedzę i warto je robić. Nie bój się tego. Po prostu to rób i naucz się testować różne rzeczy. To nie musi być tylko konwersja. To mogą być elementy sprzedaży czy oferty. Możesz testować różne lejki sprzedażowe. I tak dalej… Więc nie bój się, że coś zepsujesz! Możesz więcej zyskać niż stracić!

Miej cele testowania.

Musisz je mieć, aby wiedzieć co chcesz testować. To chyba podstawa każdego działania. Każdy powinien od tego zacząć.

Przykłady testów A/B:

  • nagłówek
  • gwarancja
  • cena
  • różne kolory/wygląd oferty
  • wygląd oferty

Jak widzisz, testowanie to ciekawa strategia w biznesie. Warto dodać, że dzięki temu wszystko jest łatwiejsze i bardziej spójne z tym co robisz. Testować musisz wszystko, co daje Ci zysk. Testuj konwersję i to jak działa Twój biznes. Testuj sprzedaż i marketing. Testuj reklamę. Testu to jak idzie Ci cały biznes. To czasem jest trudne, ale z rozwinięciem biznesu po prostu musisz to robić i nie poddawać się. Każda wartościowa rzecz wymaga czasu i poświęcenia uwagi. Postaraj się testować co tylko się da i kieruj się rezultatami w swojej działalności biznesowej. Do dzieła! Życzę Ci sukcesów! Testowanie a/b jest warte uwagi już teraz!

1 Comment

  1. Marketer Internetowy27 grudnia 2016

    Dlaczego według Ciebie warto testować?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top