Przemyślany content marketing, czyli co warto na ten temat wiedzieć?

Jak wygląda przemyślany content marketing? Co warto na ten temat na początek wiedzieć? Co mieć na uwadzę? Przeczytaj koniecznie!

Odpowiednie treści.

O tym chyba nie trzeba mówić, że treści w content marketingu nie mogą być głupie czy źle przemyślane. Musisz postarać się i dawać świetne treści. Bez tego nie masz szans z  innymi. Przemyślany content marketing to podstawa w dobrej działalności biznesu. Ale jak wiesz to samo się nie zrobi i nie można się poddawać za szybko, bo takie łatwe to nie jest jak się wydaje, gdy nie masz dużego budżetu. Samemu też możesz coś z tym zdziałać, ale na pewno zejdzie Ci z tym trochę dłużej. Blog, fora, social media, opisy czy dobre publikacje to podstawa w marketingu treści. Musisz postarać się i dawać naprawdę dobre rzeczy a nie byle co.

Dobre keywordy.

To także bardzo ważne, aby wiedzieć w jaką niszę chcesz wejść! Wiele osób o tym zapomina i nie daje wtedy content marketing odpowiednich rezultatów. Treści mają być dobre, unikalne, mają mieć odpowiednie słowa kluczowe oraz być napisane odpowiednim językiem danej niszy.

Analiza wyników i wyszukiwań.

Warto po kilku kampaniach sprawdzić jaki idzie Ci sprzedaż. Dlatego warto jest mieć statystyki sprzedaży w danej kampanii. To daje Ci pewność, że to co robisz naprawdę jest dobre i daje Ci korzyści w postaci sprzedaży.

Promocja treści.

Musisz promować swoje treści, aby były chętnie czytane i rozpowszechniane. To tyle i aż tyle! Wydaje się to proste, ale wcale takie nie jest. Codziennie promuj swoje treści, zwłaszcza te contentowo – marketingowe.

Dobrze zdefiniowany klient.

Musisz wiedzieć do kogo kierujesz swoje treści. Od tego jest marketing, więc musisz wiedzieć kim jest Twój idealny klient. Bez tego piszesz do nie wiadomo kogo! Wiele osób popełnia ten błąd, więc zwracam Ci na to uwagę. Musisz poznać swój biznes i swojego klienta bardzo dobrze. Dzięki content marketingowi możesz to zrobić jeszcze skuteczniej niż zwykle, bo masz odpowiednie statystyki i wiesz co ludziom się podoba, a co nie.

Optymalizacja obecnych treści.

Jeżeli masz już jakieś treści to warto jest je także zoptymalizować lub pozmieniać, aby były przydatne w kampanii. Samo się nie zrobi! Ja poświęcam dlatego dużo czasu blogowi, bo dzięki coraz lepszym treściom wiem co jest przydatne dla moich (na razie) czytelnikom. 🙂

Cel i plan!

Bez niego nie ma co działać. Powtarzam Ci to za każdym razem.  Cel -> plan -> działanie! TYLE i aż tyle! Do dzieła! Jesteś mistrzem!

 

Jak według Ciebie wygląda przemyślany content marketing?

Posted in Marketing internetowy.