Język niszy. Co warto wiedzieć o dopasowaniu języka do grup klientów?

O co mi chodzi, gdy mówię: język niszy? Jest to dość oczywiste dla mnie i opowiem Ci o tym.

Dla mnie oznacza to, że musisz dopasować język do danej grupy w niszy. To proste, dla początkujących piszesz jak do dziecka, a dla zaawansowanych piszesz jak do zaawansowanych i tyle. I mógłbym już skończyć ten artykuł. Ale chcę Ci jeszcze coś pokazać, że to wcale nie było oczywiste dla mnie i nie jest oczywiste dla wielu innych zajmujących się sprzedażą czy marketingiem.

Musisz rozdzielić to do kogo kierujesz swoje słowa. Musisz ograniczyć żargon dla początkujących. Nie ma w tym nic takiego łatwego, bo ja się często na tym łapię, że piszę coś na blogu dla początkujących i potem się dziwię… Trzeba to jakoś rozgraniczyć, aby potem nie było problemów.

Każdy początkujący szuka podstaw i to chyba dla każdego jest oczywiste, ale język niszy nie jest dla każdego. Czasem jest tak, że nawet początkujący muszą ogarnąć żargon zanim zaczną coś działać w danej niszy. Wtedy jest trudno wejść w taką niszę, bo wymaga ona dużo już na samym początku. Ja to uwielbiam, taką naukę, ale czy Ty to ogarniesz? Bo przecież każdy jest inny i sam musisz ogarnąć czy warto jest wejść w daną  niszę i czy chcesz w niej działać dla początkujących i zaawansowanych.

Zastanów się nad tym, jak Ty możesz pomagać ludziom z obu obozów, czy początkujących i profesjonalistów. Jak dopasujesz do nich treści na blogu czy na produktach? Jak będziesz używać języka niszy? Co sprawi, że ludzie będą chcieli do Ciebie iść, a nie do reszty? Bo dopasujesz język niszy do ich umiejętności! Tyle! Ale czeka Ciebie i mnie dużo pracy, aby ogarnąć język niszy do danej grupy docelowej. Zacznij się nad tym zastanawiać. Warto się nad tym zastanowić i zobaczyć, jak to faktycznie działa.

 

Zacznij pisać językiem niszy już teraz i zobacz czy da Ci to jakieś efekty!

 

Posted in Marketing.