Porady dla content marketingu, co warto wiedzieć na początku?

Porady dla content marketingu. Co warto wiedzieć na temat content marketingu?

Buduj rozpoznawalność w social media.

Bądź w mediach społecznościowych. Udzielaj się tam i dawaj ciekawe treści. Buduj relację z innymi ludźmi. Bądź tam, gdzie Twoi klienci i się tam reklamuj. Warto spróbować swoich sił w social media. To porada dla mnie, bo z tymi profilami u mnie różnie! Warto udzielać się w różnych miejscach w sieci!

Niech treści będą ciekawe.

To podstawa content marketingu. Bez tego nie ma co zaczynać działania w tej strategii. Treści muszą być ogromnie dobre i interesujące. Musisz z siebie dać wszystko, aby Ci to wyszło dobrze. Bez ciekawych treści nie ma dobrego content marketingu. Nie ma lekko w budowaniu dobrego ebiznesu!

Treści generowane przez użytkowników.

Wtedy jest łatwo robić content marketing. Zobacz ile treści jest na YouTube. Tam masz tego od groma, bo content robią inni ludzie i reszta ich ogląda. Wszystko samo się napędza. Może zachęcaj innych do komentowania? Do dawania wartościowych rzeczy w Internecie!

Nie duplikuj treści.

Nie rób tego co inni. Wyróżnij się na tle konkurencji. Nigdy nie kopiuj bezmyślnie innych treści. Zrób coś swojego i ciekawego. Możesz jedynie sprawdzać jak inne firmy tworzą treści content marketingowe. Możesz modelować, ale nigdy nie kopiować bezmyślnie. Treści mają być unikalne i dawać jak najwięcej wartości.

Twórz wirusowe treści.

Pomaga w tym YouTube czy Facebook. Tam treści można szybko promować i nadać im status wirusowej treści. Spróbuj stworzyć takie treści, które zawalą ludzi jakością i wartością. Wtedy wirusowe treści szybko się rozprzestrzeniają. Ale z tym często trzeba po prostu trafić!

Planuj swoje treści.

Zaplanuj dobrze swoje treści. Kiedy je będziesz publikować i komu? Wszystko zależy od Twojego pomysłu i statystyk bloga czy profilu w mediach społecznościowych. Poznaj dobrze klientów czy czytelników i bądź tam, gdzie oni. Pokazuj im jak najlepsze treści i wtedy zacznie się magia! Jak Ty planujesz swoje treści? Kiedy je warto dodawać?

Nie pisz tylko u siebie.

Wpisy gościnne też są ciekawą formą na treści. Możesz je pisać na innych stronach i promować siebie i swój produkt. Ja tego nie stosuje, ale może u Ciebie to zadziała.

Wymyśl dobry nagłówek.

Nagłówek jest bardzo ważny i warto go dobrze przemyśleć. Nie może być nudny i takie jak inne. Warto poznać trochę zasad copywritingu albo popatrzeć na gazety. Tam dobrych nagłówków masz jak na zawołanie. Warto czasem poczytać inne oferty i się czymś zainspirować!

Dobre treści to klucz.

Bez dobrych treści strategia content marketingowa się nie uda. Mają być wyje… w kosmos i dawać ogrom wartości. Nie możesz dać byle czego i liczyć na efekt. Wszystko jest do zrobienia, ale rób to z głową i mając na oku to, aby treści były zajebiste. Im więcej treści, tym lepiej dla Ciebie!

Treści to nie tylko tekst.

To także wideo, audio czy podcast itp. Nie musisz tylko pisać. Warto dodać różne formy treści i zobaczyć jak one się przyjmą w Twoim przypadku. Spróbuj każdej strategii i pokaż, że znasz się na rzeczy i wiesz o czym mówisz czy piszesz. Jakie mam jeszcze porady dla content marketingu?

Wejdź w potrzeby czytelników.

Poznaj ich bardzo dobrze i ich wszystkie dane. Jeśli nie masz ich na początku to wymyśl sobie do kogo kierujesz swoje treści i pisz do nich. Z czasem poznasz statystyki i tworzenie treści będzie dużo łatwiejsze.

Bądź ekspertem.

Pokaż, że się znasz i nie twórz głupot. Działaj jak najlepiej potrafisz. Początki są trudne, ale jak je pokonasz to będzie naprawdę super i będziesz mieć wspaniałe treści. Zostań kimś ważnym w danym temacie!

Unikaj perfekcji.

U mnie jest z tym ciężko. Perfekcja zabija i blokuje w działaniu. Jest ciężko z tym walczyć, ale warto to pokonać i dodawać treści mimo tego.

Miej cele.

Wszędzie to powtarzam, bo to bardzo ważne. Bez tego nie wiesz, gdzie jesteś i co chcesz osiągnąć. Cele pomagają w planie i wzbudzają w Tobie motywacje. Ustalanie celów jest bardzo ważne i warto to robić.

Twórz specyficzne treści.

Nie musisz robić, tego co inni. Zrób coś innego! Coś czego nie było w Twojej niszy. Poznaj dobrze swoją niszę lub wejdź w głąb innej i przenieść techniki z jednej do drugiej.

Jakie Ty masz porady dla content marketingu? Co byś dodał do tego, co napisałem?

1 Comment

  1. Marketer Internetowy9 grudnia 2016

    Co byś dodał?
    Jak Ty tworzysz treści do content marketingu?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top