Na czym polega copywriting? Co możesz dzięki temu zyskać?

Na czym polega copywriting? Czy możesz, dzięki dobrym tekstom coś osiągnąć w sprzedaży? 

Copywriter może Ci bardzo pomóc, ale nie możesz sprawdzać, czy działa on dobrze. Nic samo nie przyjdzie i jak zawsze trzeba weryfikować swoją pracę, jak i pracę innych. Nic nie przyjdzie samo, ale nie można poddawać się w działaniu. 

Więc na czym polega copywriting? 

Copywriter może pisać artykuły na blogi, słabsze teksty, opisy i tak dalej. Ale może też napisać całą stronę sprzedażową z ofertą Twoich produktów, ale tego trzeba się nauczyć. Samo napisanie opisy może być trudne, bo trzeba dopasować tekst do danej grupy docelowej. Więc nie ma tak, że coś jest łatwe, a coś trudne. Trzeba zastanowić się, jak copywriter może Ci pomóc w Twoim e-biznesie. Czy szukasz kogoś do pomocy na blogu? Czy szukasz kogoś do opisów na stronie internetowej, czy aukcji? Nie ważne, do czego zatrudniasz copywritera, zawsze trzeba mieć cel i plan do tego, czego oczekujesz od danego copywritera. Więc na czym polega copywriting? Na pewno na tym, aby dotrzeć do Twoich klientów poprzez odpowiednie teksty. To odpowiednia perswazja i nakłanianie do danej czynności, czy to zakupu, czy to zapisanie się na listę adresową i tak dalej. Więc to jest główny cel copywritingu, aby nakłonić do danych działań. Więc nie ma tak lekko, że piszesz byle co i nagle wszyscy będą kupować. Nie ma tak! A jest wiele osób, które nie studiują psychologi czy perswazji i liczą na to, że jednym tekstem zawojują świat. Ja ciągle się uczę dobrze pisać i mam zamiar zostać przynajmniej dobrym copywriterem, ale to naprawdę dużo pracy i nauki. Więc nie możemy się poddawać, jeśli masz podobny cel.

Zastanów się, po co Ci copywriter i co chcesz osiągnąć, dzięki odpowiednim działaniom copywritera. Nie ma tak, że piszesz bez celu. Zawsze trzeba mieć cel. Nie można zacząć pisać bez odpowiedniego celu i planu. Musisz wiedzieć, po co piszesz i po co zlecasz napisanie jakiegoś tekstu. Więc warto przedyskutować to z osobą, która pisze artykuł czy inną publikację. Wiesz już, na czym polega copywriting? Co zrobić, aby dobrze działały teksty? Musisz zrobić wszystko, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe. Nie ma tak, że copywriting to recepta na sukces. To tylko kawałek procesu sprzedaży. Tylko kawałek Twojej promocji w Internecie. Więc nie możesz liczyć, że kilkoma tekstami wszystko się zmieni. Na pewno nie ma tak łatwo i trzeba się tego uczyć, aby być w tym mega dobrym. Nie możesz rezygnować z dobrym tekstów. Warto testować swoje teksty i artykuły, jakie sam tworzysz lub tworzy Ci ktoś inny. Jak piszesz bloga, to zobacz, jakie teksty są najlepsze w statystykach. I od razu wiesz, co możesz pisać następnym razem. Blogowanie to też nauka pisania. I warto prowadzić bloga, aby uczyć się pisania. Ja bardzo lubię pisać i rozwijam się w tym, ale do bycia ekspertem, to mi daleko. Jak jest z tym u Ciebie? Licz na siebie  i też weryfikuj zamówione teksty. Nie są to łatwe tematy! Trzeba wiele pracy, aby dobrze pisać i weryfikować teksty. Nic nie przyjdzie samo. 

Jak Ty działasz w copywritingu? Czego się uczysz, aby być coraz lepszy w pisaniu tekstów? Co chcesz zmienić w swojej sprzedaży, dzięki perswazyjnym tekstom? Na pewno jest to jakaś dobra dziedzina, o której warto działać, ale nie można zapomnieć o innych rzeczach jak marketing czy sprzedaż, czy reklama i tak dalej… Musisz to wszystko połączyć, aby to działało. Nic nie przyjdzie samo, więc czeka Cię sporo pracy! Mnie też, ale ja się nie poddam, a Ty? 

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Jak Ty działasz w copywritingu?

Scroll to top