5P copywritingu, czyli co warto wiedzieć przy budowie oferty?

Każdy projekt, który zaczynasz tworząc jakiś tekst czy hasło reklamowe wymaga utrzymania reguły 5P copywritingu. Oto one:

Problem – najpierw musisz dowiedzieć się jakie problemy ma klient do którego kierujesz swój tekst. Każdy klient ma problem z którymi musi się zmierzyć. Musisz pokazać w swoim tekście, że masz rozwiązanie tego problemu. Musisz przekonać go, że wiesz co mu dolega i że masz na to rozwiązanie.

Znalezienie problemu nie zawsze musi być łatwe, ale zawsze jakiś problem dana nisza ma i warto się jej przyjrzeć i stworzyć idealne rozwiązanie! Musisz dobrze przeszukać daną niszę i działać każdego dnia w tym kierunku. To kluczowe w biznesie, aby znaleźć problem i stworzyć dobre rozwiązanie poprzez swój produkt lub usługę. Wszystko jest do zrobienia!

Warto zastanowić się nad problemami swojej niszy. Jakie problemy ona ma? Co możesz pokazać jeszcze w swojej ofercie, aby pokazać problem? Zacznij od czegoś bardzo pilnego i naglącego. Są takie problemy? To je przedstaw w swojej ofercie i zaproponuj swoje rozwiązania. To nie zawsze jest proste, ale trzeba to pokazać…

Promise, czyli obietnica. Tutaj obiecujesz co Twój produkt czy usługa zmieni w życiu klienta. Problemem klienta może być na przykład zepsuty akumulator. Ty możesz mu zaoferować usługę pomocy w wybraniu odpowiedniego sprzętu i dostarczyć oraz zamontować w jego miejscu zamieszkania.

Dawaj zawsze to, co oferujesz i szybko pokaż dobre rozwiązanie problemów swojej niszy i dawaj z siebie wszystko, aby obietnicę spełnić. Do dzieła, nie ma co się zastanawiać. Trzeba działać. . . Obiecuj tyle, ile jesteś w stanie zrobić. Nie ma co obiecywać za dużo. Trzeba mieć umiar. To wymaga dobrego poznania niszy, aby dostosować odpowiednią obietnicę i rozwiązanie. Z czasem ogarniesz niszę i zaczniesz to robić bardzo dobrze, bo będziesz dobrze znał ludzi. Początki zawsze są ciężkie, ale nie poddawaj się!

Proof, czyli dowód. Musisz w swoim tekście pokazać dlaczego Twoja oferta czy pomoc jest lepsza od innych ofert dostępnych na rynku. Możesz na przykład szybciej wykonywać daną usługę. Masz tutaj nieograniczone możliwości. Wszystko zależy od Twoich pomysłów.

Warto dać dobry dowód, aby ludzie Ci zaufali, a nie innym. To trudne, ale z czasem się wszystko uda. Wystarczy dobrze poznać nisze i mieć wszystko poukładane w biznesie.

Jakie dobre rozwiązania proponujesz? Co chcesz przekazać swoją ofertą? Jakie chcesz dać rozwiązania? Jakie masz dowody na to, że są one skuteczne?

Price, czyli cena. Pokazujesz za jaką cenę klient może naprawić swój problem. Pokazujesz dlaczego dana cena, którą ustalasz jest odpowiednia.

Cena jest także ważnym współczynnikiem w kupnie danego produktu czy usługi. Testuj różne ceny! Jaką cenę Ty chcesz dać? Dlaczego akurat ta? Może warto to przetestować? Jakie jest ostatnie 5p copywritingu? To…

…P.S. Na końcu dodajesz jeszcze więcej korzyści jakie ma Twój produkt czy usługa. Na końcu warto wypunktować najlepsze korzyści jakie daje produkt. Warto tutaj pokazać produkt z najlepszej strony, aby bardziej zachęcić osobę do kupna. Możesz pokazać jeszcze korzyści itp. Warto dobrze podsumować całą ofertę i pokazać właśnie te korzyści i lub wartość, jaką dajesz klientowi.

Oto 5P copywritingu. Jakie Ty masz zasady?

 

Posted in Copywriting.