Pisząc jakąś ofertę warto pomyśleć nad tym ,czym jest AIDCA. Co to jest?
Warto wiedzieć o tym przy pisaniu swoich ofert. Trzeba wiele działań, aby osiągnąć sukces w tworzeniu treści. Nie ma łatwego w tych czasach stworzyć ciekawy i prosty tekst sprzedażowy!
Jak tam działa Twoja AIDCA?
AIDCA to jest:
A – Attention
I – Interest
D – Desire
C – Conviction
A – Action
Teraz wyjaśnię po kolei co każdy skrót oznacza.
A – Attention – UWAGA
Musisz przyciągnąć tekstem czy nagłówkiem uwagę czytelnika po to, aby przeczytał z uwagą cały tekst. Obecnie jesteśmy zalewani takimi „przyciągaczami” i żeby zwrócić uwagę na dany tekst to trzeba naprawdę się nagimnastykować i znaleźć coś przyciągającego.
Bez dobrego przyciągnięcia klienta do produktu, jest bardzo ciężko cokolwiek sprzedać. Musisz postarać się nad tym, jak przyciągnąć do siebie klientów i ich pieniądze. Wszystko to wymaga pracy nad biznesem, ale chyba o to chodzi? Dlatego staraj się dobrze przyciągać do siebie ludzi. Przyciąganie uwagi nie zawsze jest proste, bo wymaga poznania niszy i ludzi w niej. Musisz się dobrze zastanowić, jak przyciągnąć uwagę klientów.
I – Interest – ZAINTERESOWANIE
Tutaj trzeba się jeszcze bardziej napracować, bo musisz zainteresować resztą tekstu. Trzeba tutaj używać odpowiednich słów, żeby czytelnik czytał i czytał i czytał…
Gdy przyciągniesz do siebie ludzi, to musisz zainteresować ich swoim produktem czy usługą. Bez tego też jest ciężko i warto zastanowić się nad swoim biznesem i działalnością. Wzbudzenie zainteresowania trzeba dobrze przemyśleć. Musisz wejść w skórę klienta i sprawdzić, co działa w jego przypadku. Co zadziała, aby wzbudzić zainteresowanie u niego? Czego potrzebuje i jakie ma problemy?
D – Desire – PRAGNIENIE
Pokaż czytelnikowi dlaczego Twój produkt czy usługa jest dla nich najlepsza. Pisz tak, aby zaczął pożądać to co oferujesz. Musisz pokazać klientom, że Twoja usługa jest najlepsza w danej chwili… Musisz pokazać, że jesteś najlepszym rozwiązaniem i dajesz najlepsze usługi czy produkty. Nagłe pragnienie jest kluczem w sprzedaży. Należy przekazać klientowi, że szybko rozwiążesz jego problem. Że dasz mu szybkie i skuteczne rozwiązanie. Wtedy Twoja oferta nabierze sensu.
C – Conviction – PRZEKONANIE
Tutaj musisz przekonać klienta do zakupu oferowanego przedmiotu czy usługi. Tutaj możesz pokazać dlaczego Twój produkt jest wart zakupu. Pokaż, że warto od Ciebie kupić i obdarować Cię zaufaniem. To jest bardzo ważne, super ważne! Przekonaj klienta, że Twoje usługi i produkty są na najwyższym poziomie i że warto od Ciebie kupić. Pokaż to w ofercie. Pokaż, że jesteś najlepszym wyborem. Pokaż, że klient dostanie wiele porad i rozwiązań, gdy kupi to, co oferujesz.
A – Action – AKCJA
Teraz pomyśl jakie działania musi podjąć klient zakupił Twój produkt. To ma być prosta formuła typu „ Zakup już teraz”, „ Nie zwlekaj”. Przekonaj klienta do tego, aby zakupił właśnie od Ciebie! To wymaga naprawdę dużo pracy, ale czy nie warto najpierw dużo popracować, a potem chwalić się efektami i być zadowolonym? Pokaż, że klient musi kupić teraz i że masz najlepszą ofertę.
Zastanów się nad każdą z tych technik i działaj każdego dnia, aby ulepszyć swój biznes…
DO DZIEŁA! Jak Tobie pomaga system AIDCA?
Używasz tej metody u siebie?