Lepszy blog, czyli co zrobić, aby był on na wyższym poziomie?

Jak zbudować lepszy blog i być lepszym blogerem? Co powoduje, że dany blog jest lepszy od innych?

Plan content marketingowy.

Bez niego nie masz co zaczynać z blogowaniem. Jakiś podstawowy plan musisz mieć i się do niego stosować. Pokaż, że znasz się na rzeczy i masz ciekawe treści do przekazania. Samo się nie zrobi, więc musisz potem nad tym planem pracować. Każdego dnia… Potem musisz jeszcze odpicować treści, aby były coraz lepsze. Każdy tekst możesz przecież poprawiać ile chcesz, aby były one coraz lepsze dla czytelników i dla wyszukiwarek. Musisz dobrze postarać się nad tym, aby to co oferujesz poprzez bloga było jak najbardziej wartościowe. A wartość sama nie przyjdzie, więc musisz naprawdę dużo pisać i starać się, aby wszystko było bardzo dobre. Każdy tekst powinien super i dawać ogrom wartości. Ale pamiętaj, nie bądź perfekcyjny, bo nic nie osiągniesz. Napisz lub nagraj coś wartościowego i opublikuj zaraz po ogarnięciu tej treści. NIE CZEKAJ!

Ja tak robiłem i miałem mało wpisów na blogu. Potem zacząłem publikować częściej i bez perfekcjonizmu. Zawsze potem mogę poprawić czy coś zmienić. Dlatego rób tak i TY. Nie bądź perfekcyjny. Ja nie mam artykułów na zapas. Bo potem nie chce się pisać, gdy się wie, że można dzisiaj odpuścić i nie napisać nic. Teraz piszę codziennie i publikuję tego samego dnia po edycji i ogarnięciu, ale nie jest to takie łatwe, więc czeka Cię wiele pracy! Zastanów się, jaki tryb działania jest dla Ciebie dobry? Co możesz zrobić, aby osiągnąć swoje cele blogowe czy sprzedażowe?

Mierz rezultaty.

Patrzysz na statystyki? Wiesz co działa, a co nie? Wiesz jakie teksty są popularne i są często czytane? Co robisz, aby treści były czytane? Warto mierzyć na blogu co jest dobre a co warto jeszcze poprawić. Statystyki i mierzenie rezultatów to nieograniczony proces. Można dużo dowiedzieć się w czasie blogowania na temat swoich czytelników. To też są ciekawe dane, które możesz użyć, aby na przykład coś sprzedawać. Im więcej wiesz o swoich klientach czy czytelnikach, tym lepiej dla Ciebie! Musisz ogarnąć siebie i mierzyć rezultaty. Sprawdzaj, co działa u Ciebie i co możesz zrobić, aby osiągnąć swoje cele.

Ponadczasowe treści.

Według mnie warto pisać takie treści, które są aktualne nawet po kilku latach. Takie rzeczy pisze się dłużej, ale są bardzo wartościowe. Postaraj się nie pisać tylko o aktualnościach z branży. Czasem napisz coś dłuższego i ponadczasowego. Nie jest to takie proste, ale można się tego nauczyć! Sprawdzaj, co jest ważne dla Twojej grupy odbiorców. Dostosuj swoje treści do tego, czego oczekują Twoi klienci.

Naucz się promocji.

Powoli promuj swoje treści w Internecie. Są różne sposoby na to, a więc musisz się postarać, aby zrobić to dobrze. Każdego dnia rób coś, aby jakoś zareklamować swojego bloga. Na pewno to dużo pracy, ale zrobisz to! Promowanie nie jest takie trudne, jakby się wydawało, więc codziennie gdzieś udostępnij linka do swojego bloga. Codziennie rozwijaj swoje media społecznościowe. Masz wiele możliwości! Możesz rozwinąć swojego bloga!

Co jeszcze zrobić, aby mieć lepszy blog?

Scroll to top