Co to jest komunikacja marketingowa? Czy warto szukać relacji ze swoimi klientami?
Raczej tak, więc zacznij rozwijać swoją relację z klientami. To nie zawsze jest łatwe i przyjemne, ale nie ma co się poddawać. Co robić, aby dobrze komunikować się marketingowo?
Czym jest dobra komunikacja marketingowa?
Co robić, by Twoja relacja z klientami była dobra? Czy masz miejsca, gdzie komunikujesz się z ludźmi? Blog? Media społecznościowe? Co jeszcze? Email marketing i reklama? Masz wiele możliwości, ale dostosuj ją do siebie. Masz różne możliwości i nie musisz być wszędzie. Wybierz to, w czym czujesz się dobrze i zacznij się w tym rozwijać. Nie musisz być w każdym możliwym medium na początku. W czym Ty czujesz się dobrze? Jak zaczniesz komunikować się ze swoimi klientami? I co najważniejsze! Gdzie są Twoi klienci, aby się do nich dostosować? Jaką wartość masz do przekazania? Jakie rozwiązania masz dla swoich klientów? Czy umiesz pomóc w ich problemach? To jest wyzwanie, co nie? Za darmo to nikt nie będzie chciał Ci zaufać. Dlatego budowa zaufania jest mega ważne przy komunikacji marketingowej. Ale to nic… jeszcze Cię czeka poznawanie niszy i tego, co ona potrzebuje. A to już wymaga dużo pracy i tego, aby każdego dnia szukać wyzwań swoich klientów. I potem tworzyć odpowiednie rozwiązania. Tak buduje się komunikację w sieci.
Ale czy każdy robi to dobrze? Na pewno można się tego nauczyć i szukać możliwości. Ale nic nie przyjdzie za darmo. Musisz nauczyć się poznawać problemy swojej grupy odbiorców. Zobacz, czego potrzebują, aby osiągnąć sukces w danej dziedzinie. Jak możesz im pomóc wejść z punktu A do B? Czy to łatwe zadanie? Niestety wiele osób nie docenia wiedzy, jaką się im daje. I potem mówią, że nic nie działa, a nawet nie wypróbowali danego kawałka wiedzy! Nie zobaczyli, czy Twoje rozwiązania działają. Jak Ty dotrzesz do swoich klientów i co zrobisz, aby osiągnąć sukces online?
Dlatego ważna jest komunikacja, aby zachęcić ich do zmiany i wypróbowania Twoich patentów na dany problem. Ale czy tak łatwo jest przekazać wiedzę? Nie, bo to wymaga dużo wiedzy na dany temat i tego, aby umieć wiedzę przekazać. To trudne i ja się zmagam z tym problemem… jak z tym jest u Ciebie? Co Ty chcesz zmienić w życiu swoich klientów? Czy chcesz im pomóc w ich problemach? Na pewno, ale czy umiesz dobrze przekazać wiedzę, aby ludzie zaczęli mieć wyniki? To ciężkie zadanie, takiego nauczycie, ale myślę, że warto inspirować innych i dawać im dobre metody na sukces. To na pewno ciężki kawałek chleba, ale nie ma co się poddawać. Na pewno masz wiele do przekazania swoim klientom. Możesz mieć dobre produkty i przy tym samemu się rozwijać. Ale to wymaga dużo czasu i sporo właśnie tej komunikacji marketingowej. Pokazywanie siebie i swoich rozwiązań… tworzenie dobrej oferty i przy tym rozwijanie swoich umiejętności.
Jak u Ciebie z tą komunikacją? Jak Ty chcesz dotrzeć do swoich klientów? Co chcesz zmienić w życiu swoich odbiorców? Czy masz coś do przekazania i pokazania, że Twoja oferta jest dobra dla innych? Czy wiesz, jak będziesz się komunikował i jak to zmieni Twoje postrzeganie swoich klientów? Bo praca nad niszą jest ważna! Praca nad komunikacją i nad tym, aby budować relację przy tej komunikacji. Zastanów się nad tym, co Ty zrobisz, aby skutecznie rozwijać się online i dawać ludziom solidne rozwiązania?
Czym jest dla Ciebie komunikacja? Taka solidna komunikacja?