Jak stworzyć dobry e-biznes? Jakie kroki podjąć, aby osiągnąć cel?
Nie ma lekko w tych czasach stworzyć coś wartościowego dla innych. Jest wiele działań, które musisz podjąć, aby osiągnąć swoje pierwsze sukcesy. Zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne w danym temacie? Co chcesz zmienić w swoim życiu?
Czym jest dobry e-biznes? Na co zwrócić uwagę?
Czy łatwo jest działać online? Niestety wymaga to dużo pracy!
Znajdź temat na bloga.
To jest najważniejsze, aby wybrać coś ciekawego dla Ciebie. Jakieś temat, który Cię interesuje. To może być naprawdę wiele rzeczy. Nie wiem, czym Ty się interesujesz, ale warto na początku wybrać coś z tematów, które Cię interesują. Aby nauczyć się blogowania czy tworzenia treści to na początku warto wybrać coś z kręgu swoich pasji, czy zainteresowań. Po prostu jest łatwiej pisać o tym, co jest dla Ciebie bliskie. Zastanów się nad tym, jaki temat wybierasz? Dlaczego akurat ten? Wybierz coś i zacznij rozwijać się w tym kierunku. Nie będzie to łatwe, bo początki są, jakie są! Więc wybierz mądrze, aby się nie zniechęcić na początku. Blogowanie nie jest jakoś trudne, ale bardzo czasochłonne. Więc zastanów się nad tym, czy to dla Ciebie? Czy masz na tyle wiedzy, aby się nią dzielić?
Zobacz, do kogo kierujesz treści.
Wybierz ludzi z problemem lub z jakimiś zainteresowaniami. Komu chcesz przekazać swoje treści na blogu? Do kogo je kierujesz? Kto chce Twojej pomocy? Warto wyznaczyć sobie co i do kogo kierujesz. Na początku warto wybrać początkujących. Ludzi, którzy dopiero zaczynają. Bo jeśli Ty znasz się na temacie, to już jakieś podstawy masz. Więc zacznij od podstaw. Nie będzie Ci łatwo, ale dasz sobie radę. Ja wiem, jakie były moje początki z blogowaniem. Nie ma co się przejmować błędami, bo one będą. Nie przejmuj się głupotami, tylko pisz nowe treści. Nie kombinuj z tysiącem wtyczek czy dodatków na blogu. Najpierw zacznij od dobrych treści, a potem zacznij kombinować z wyglądem, bo nie wiesz, ile wytrzymasz w blogowaniu. Zastanów się więc, czym dla Ciebie jest dobry e-biznes. Według mnie, na początku, to dobry blog. Nad tym się zastanów na początku. Zacznij do bloga i zobacz, jakie będą wyniki… Dobry e-biznes warto zacząć od dobrego bloga… co Ty o tym myślisz? Co chcesz zmienić w życiu innych ludzi? Jakie masz pomysły na siebie?
Sprawdź konkurencję.
Ile jest konkurencji w niszy? Co jest dla Ciebie ważne? Co jest ważne dla klienta, a co dla Twojej konkurencji? Jakie są różnice? Co chciałbyś zmienić w danej niszy? Co możesz nowego wprowadzić do niszy? To są bardzo ciekawe pytania i możesz zdobyć jeszcze lepsze odpowiedzi. Nie możesz się poddawać na początku, bo dobry e-biznes to praca nad sobą i swoimi produktami i usługami. Nic nie przyjdzie Ci łatwo, więc zacznij naprawdę się rozwijać i sprawdzać, co robi konkurencja. Obserwuj swoją niszę, bo czasem trzeba się dostosować do nowych rzeczy, a czasem zrobić coś nowego i innowacyjnego. Więc zabierz się do roboty i nie poddawaj się! Nie będzie zawsze super, ale dasz sobie radę! Nic nie przychodzi łatwo, jeśli to wartościowe. Wszystko przyjdzie z czasem. Badanie konkurencji jest ważnym etapem rozwoju Twojej marki. Bo musisz wiedzieć, co zrobić, aby stać się bardziej konkurencyjnym.
Znajdź problem.
To jest ważne, aby tworzyć dobre produkty i mieć coś sprzedawać w niszy. Jakieś usługi lub produkty musisz mieć! Przekazać coś klientom i znaleźć ich problem. I to jest kluczowe, aby drążyć temat i szukać problemów niszy. Co najbardziej przeszkadza Twoim czytelnikom? Jakie pytania zadają i jakie mają problemy? Musisz się nad tym zastanowić, bo sam problem do Ciebie nie przyjdzie. Dlatego warto blogować i sprawdzać, co jest dla Twoich czytelników ważne. Wyzwania ma każdy i na każdym kroku, więc warto mieć odpowiednie rozwiązania, które pomogą Twoim potencjalnym klientom. Kieruj swoje treści do początkujących na początku, bo ich jest najwięcej. Zastanów się, jakie problemy na Twoja branża i jakie dostarczysz patenty na sukces w danej dziedzinie.
Zamień czytelnika na klienta i sprzedaj rozwiązanie.
I tu jest dopiero zabawa. Musisz dobrze poznać swoich klientów, aby potem zacząć się rozwijać i przekazać im jakiś produkt. Dać im rozwiązanie, które da efekty Twoim potencjalnym klientom. Nie będzie to łatwe, bo musisz budować markę. Zastanów się, co możesz zrobić, aby osiągnąć swoje cele i zarazem pomóc ludziom w danym temacie? Nie będzie to łatwe, bo ludzie muszą Ci zaufać… Musisz pokazać, że Twoja marka jest najlepsza i tylko Ty możesz dać najlepsze rozwiązanie. Zastanów się nad tym, czym dla Ciebie jest dobry e-biznes? Czy dawanie rozwiązań pomaga Ci w rozwoju swojej marki? Czy robisz wszystko, aby dostarczyć najlepsze rozwiązania w niszy? Ile masz w sobie doświadczenia, aby pomagać ludziom w ich wyzwaniach? Na pewno nie jest to jedna z łatwiejszych dróg, ale nie można się poddawać! Pomyśl nad tym, co Ty możesz dostarczyć swoim klientom?
Jak Ty zaczynałeś?