Email marketing to sposób komunikowania się ze swoimi klientami czy osobami zainteresowanymi danymi tematami.
Wszystko, co muszą zrobić to zapisać się na listę adresową. Wysyłanie takich emaili jest na pewno bardzo skuteczną formą komunikacji z potencjalnymi klientami. To także sposób na szybkie dotarcie do osób, które chcą coś od Ciebie kupić. To także ciekawy sposób na wysyłanie informacji o promocjach czy ofertach twojej firmy i ogólną komunikację (np. odpowiedzi na pytania). Warto używać email marketingu w swojej strategii marketingowej online.
Czym jest email marketing?
Stosowanie email marketingu w swoim przedsiębiorstwie ma wiele zalet:
- To bardzo skuteczna taktyka marketingowa. Maile mogą dać w Twoim biznesie dużo możliwości i sprzedaży! Nie jest to może bardzo proste, ale każdy sobie z tym poradzi. Wystarczy trochę pomyśleć i można dużo zyskać. Wymyśl coś ciekawego. Zrób coś innego niż reszta konkurencji. Jak możesz się wykazać dzięki wysyłaniu emaili do innych? Jakie będziesz dostarczać treści i edukować ludzi z listy? To dużo pracy, bo trzeba szybko zachęcić ludzi do czytania maila. Zachęcić nagłówkiem, aby otwarli wiadomość od Ciebie. Masz coś do przedstawienia swoim czytelnikom?
- To łatwy dostęp do klientów. Teraz każdy sprawdza pocztę niemal codziennie, więc warto, jest tam być. Pamiętaj jednak, aby wyróżnić się na tle innych maili. Dlatego musisz się poduczyć marketingu i copywritingu, aby robić to dobrze i interesować klientów swoimi mailami. Warto dawać coś wartościowego i interesującego dla Twoich klientów. Sama baza się nie zbuduje! Musisz dawać jej dużo wartości, aby osiągnąć swoje cele i budować markę. Jest wiele możliwości na dotarcie do klienta, co Ty wykorzystasz?
- To sposób na interesującą komunikację (np. opinie klientów). Możesz być dobrym przyjacielem swoich subskrybentów. Możesz dawać im wartość każdego dnia i dawać swoją wiedzę na temat danej niszy. Wtedy zaczną od Ciebie kupować. Coś za coś… Dobra relacja to podstawa. Trzeba się przy tym napracować, ale kto jak nie Ty to zrobi? Zacznij rozwijać swoją listę poprzez solidną komunikację z ludźmi. To wymaga czasu, bo jednym, wysłanym mailem nie zbudujesz wiernego klienta. Masz jakiś pomysł na swoje działanie w Internecie, na swój email marketing?
To spora inwestycja, ale warta uwagi (autoresponder), która może się zwrócić szybciej niż reklama standardowa. Ale wymaga to czasu, aby zbudować listę osób zainteresowanych danym tematem. Nie musisz być super marketingowcem, aby budować bazę maili. Trzeba dużo się napracować, testować i kombinować nad konwersją, ale jest to samemu do zrobienia, gdy nie ma się na to funduszy, Spróbuj tego! Jest wiele sposobów na budowę bazy maili i są do tego nawet tanie narzędzia. Można znaleźć wiele systemów email marketingowych. Zaletą jest to, że jest ich wiele, ale są niestety drogie. Takie systemy się cenią, ale sprawdź, czy jest coś w Twoim budżecie.
Na pewno email marketing jest łatwy, jeśli się go chwilę poużywa. Niestety w tych czasach jest tyle maili, że trzeba się jakoś wyróżnić ponad konkurencję. Dzięki tej strategii możesz dotrzeć do wielu ludzi w prawie automatyczny sposób. Wystarczy napisać samemu maila, a resztę autoresponder. Możesz sprawdzać wiele statystyk na temat swoich działań online. Wiedzieć o konwersji i ilości kliknięć. Możesz sprawdzać, jakie maile w danej chwili są popularne i pisać podobne, aby mieć wyniki! Dzięki pracy z email marketingiem możesz wiele zyskać na relacji i budować ją w wielu niszach. Bo każdy potrzebuje wartościowych maili na swoją skrzynkę pocztową!
Email marketing w dzisiejszych czasach jest często postrzegany jako spamowanie, że nie działa i nie warto wysyłać maili. Jak jestem innego zdania, bo gdy robi się, to dobrze to nie musi być to nudne i głupie pozyskiwanie klientów czy potencjalnych partnerów.
Jakie zalety Ty byś dodał/a?
Jak Ty wykorzystujesz email marketing?