Dobry newsletter, co warto na jego temat wiedzieć?

Jak powinien wyglądać dobry newsletter? Co powinien mieć a czego nie? Co powinieneś wiedzieć na jego temat?

Newsletter powinien być skierowany do odpowiedniej grupy grupy docelowej. Jeżeli masz bloga o sprzedaży i zaczniesz pisać na newsletterze o motoryzacji to ludzie zaczną się wypisywać. Dlatego powinieneś znać swoich czytelników czy klientów i wiedzieć czego oczekują od tego typu komunikacji. Możesz zrobić ankietę i dowiedzieć się więcej o kliencie. Możesz zaglądnąć w statystyki Google czy inne tego typu. Tam masz wszystko co jest Ci potrzebne do działania i to odpowiedniego działania. Pamiętaj więc, że warto poznać swoich klientów czy czytelników strony.

Kolejną rzeczą, którą ma newsletter jest CEL. Powinieneś wiedzieć po co go tworzysz i co ma Ci przynieść jego stworzenie. Może to być na przykład więcej sprzedaży czy większa ilość odwiedzających. Cel pomoże Ci w stworzeniu jeszcze lepszej oferty dla klientów. To ważny aspekt każdego newslettera.

Dobry newsletter posiada także wspaniałe nagłówki, które pomagają w przyciągnięciu uwagi. Poznaj tajniki copywritingu i ucz się tego przydatnego narzędzia jakim jest copywriting. Czasem dobry nagłówek potrafi zdziałać cuda. Dlatego każdy newsletter, który jest dobry ma wspaniałe teksty. Copywriting to ciekawa sprawa i polecam każdemu sprawdzić jak on działa. To dużo pracy, ale każdemu powinno zależeć na tworzeniu dobrego newslettera.

Dowiedz się czego oczekują subskrybenci newslettera. Gdy poznasz ich dokładnie, jak pisałem na początku artykułu to będzie Ci łatwo dowiedzieć się czego chcą od Ciebie. Co chcą otrzymywać na skrzynkę emailową.

Wymyśl ciekawą nazwę nadawcy newslettera, aby ludzie kojarzyli Cię właśnie po niej. Nie musi być to coś wspaniałego, ale warto wyróżnić się z tłumu innych ludzi. Może to być zwykłe imię i nazwisko, ale to i tak lepsze niż nazwa „prosiaczek987” czy coś jeszcze bardziej gorszego.

Miej harmonogram. Sam wiem po sobie, że ciężko jest to robić, ale wtedy czytelnicy czy klienci będą oczekiwać danego dnia, że coś im napiszesz na skrzynkę. Czy chcesz to robić, to musisz sam sprawdzić czy u Ciebie będzie to opłacalne. Wszystko należy testować u siebie.

Używaj odpowiedniego słownictwa. Jeżeli masz początkujących ludzi na liście to warto pisać prosto. To znowu wszystko jest do przetestowania. Na pewno każdy newsletter jest inny i trzeba znowu sprawdzać u siebie wszystko.

Posted in eBiznes, Email marketing.