Potrzeby klientów nie są zawsze jasne. Co jest ważne?

Musisz wiedzieć, że potrzeby klientów nie zawsze są oczywiste. Można naprawdę wiele razy się pomylić nad tym, czego potrzebuje nisza.

Potrzeby klientów są różnie i trzeba się naprawdę postarać, aby mieć skuteczną sprzedaż czy kampanię marketingową. Nie ma tak, że wchodzisz w niszę i już wiesz wszystko. Czasem trzeba się naprawdę postarać nad tym, co jest ważne dla ludzi. Zacznij skutecznie sprawdzać potrzeby klientów.

Zacznij od blogowania i sprawdzaj, co jest dla ludzi ważne w danym temacie. Na jakie frazy wchodzą na bloga? Czego chcą się dowiedzieć? Jak możesz im pomóc i sprawić, aby Twoje produkty dawały im wartość? Potrzeby klientów to coś, nad czym powinieneś się skupić. Czasem sam klient nie wie, co jest dla niego ważne, więc jest jeszcze trudniej. Ale z czasem ogarniesz swój rynek i zrozumiesz co jest ważne i dlaczego.

Nie wszystko w ebiznesie jest proste, jak to mówi wiele osób. Zrób produkt, bloguj, reklamuj się i będziesz bogaty… Większej bzdury nie słyszałem, a wiele osób ją powiela. Myślisz, że jest łatwo? To zacznij! Zobaczymy ile wytrzymasz w blogowaniu czy tworzeniu treści dla niszy. To tak samo ciężka praca, jak każda inna. Nie ma lekko, ale jest to do zrobienia, gdy masz czas i trochę pieniędzy, ale czas jest tu bardzo ważny. Bo wszystko trzeba sobie wypracować i automatyzować czy zlecać… Samo się nie zrobi… Zwłaszcza na początku działania. Wiem jak jest u mnie.

Potrzeby klientów musisz poznać jak najszybciej i dostarczać odpowiednie treści czy produkty. Jak to zrobić? Sprawdzaj ruch na blogu. Na to, co ludzie szukają na stronie i jakie artykuły czytają. Masz wiele statystyk, które pomogą Ci w poznaniu potrzeb swoich klientów. Zacznij do blogowania,a nie od razu od zakładania sklepu. Tak robi wiele osób, a potem płacz, że nie ma sprzedaży. Trzeba trochę pomyśleć nad swoim działaniem. Pomyśleć nad tym, w jaką branżę chcesz wejść i czy masz odpowiednią wiedzę do tego, aby stworzyć ten super produkt czy usługę.

Zacznij myśleć i nie działaj na głupiego…

Posted in Marketing.