Czy klient ma zawsze rację? Czemu warto dobrze poznać niszę?

Czy klient ma zawsze rację? 

Czy faktycznie musisz zawsze słuchać swoich klientów? Może nie zawsze mają rację? Czy warto być uległym? Nie! Trzeba mieć swoje zasady!

Czy klient ma zawsze rację? 

No właśnie! Nie zawsze potrzebują tego, co chcą i to jest dopiero filozofia, aby wiedzieć czego klient potrzebuje. To przyjdzie wraz z poznaniem i analizą niszy. Nie wszystko jest oczywiste. Czy klient ma zawsze rację? Jak Ty uważasz? Co możesz zmienić w swojej ofercie, aby dawać ludziom to, czego potrzebują? Jak znaleźć “to coś”?

Jest to ciężkie moim zdaniem. Bo samo poznanie klientów nie wystarczy. Trzeba przeanalizować ich zachowanie zakupowe. Ich zachowanie przy kampanii marketingowej i sprzedażowej. Trzeba mieć kilka produktów i usług, aby dobrze zarządzać swoją sprzedażą. Nie jest to łatwe na początku. Sam jestem na ciężkim etapie poznawania swoich przyszłych klientów. Jak Ty uważasz? Czy klient ma zawsze rację? Ja bym z tym trochę się kłócił…

Bo samo poznanie potrzeb jest ciężkie, a co dopiero poznanie klienta na tyle, aby były efekty u klientów i Ciebie. Musisz naprawdę głęboko wejść w niszę. Dogłębnie sprawdzić potrzeby, zachcianki, zachowanie i tak dalej. Trzeba głęboko wejść w niszę. A według mnie jest to bardzo trudne na początku. Wiem jak jest u mnie z poznaniem niszy.

A jak jest z tym u Ciebie? Jak Ty poznajesz niszę? Jakie masz sposoby na znalezienie problemu i pokazanie rozwiązania? Uważasz, że klient ma zawsze rację? Czy jednak może się on mylić? To jest bardzo ciekawy temat i zastanawiam się nad tym, co mogę jeszcze poszukać w niszy, aby poznać lepiej swoich klientów. Jakie Ty masz pomysły? Czym chciałbyś się wykazać? Jakie masz plany na przyszłe produkty?

Daj sobie czas na poznanie ludzi i niszy. To nie jest proste, aby wiedzieć, co klient potrzebuje, bo często sam klient nie wie, czego chce. Ty musisz dobrze poznać temat, aby pokazać problem i dać rozwiązanie. Jest ciężko, ale uda Ci się to z czasem.

Jak Ty chcesz pokazać, że Twoje rozwiązania są dobre? Czy klient ma zawsze rację? Czy musisz docierać do wszystkich? Czy produkt dla wszystkich jest dobry? Według mnie nie! I dlatego warto segmentować ludzi w niszy i sprawdzać, czego potrzebują w danym czasie. Nie ma coś takiego jak “dla wszystkich”. To jest bardzo ważne, aby wiedzieć po co i do kogo się kieruje produkt. Musisz grupować klientów według ich majętności lub wieku itp. To proste, a pozwoli Ci zobaczyć, co mała grupa ludzi potrzebuje. Potem poszerzasz swoją sprzedaż… To łatwo napisać, ale gorzej stworzyć i wykonać. Będzie ciężko poznać niszę, ale o to chodzi. Nie ma łatwo…

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Co Ty myślisz o swoich klientach?

Scroll to top