Copywritingowe wskazówki dla oferty numer dwa, co jeszcze warto wiedzieć?

Jakie są copywritingowe wskazówki dla oferty numer dwa?

Bądź czasem kontrowersyjny

Czasem pisz kontrowersyjnie lub tak, aby ludzie zaczęli zadawać głęboko w sobie pytania. Czasem bądź też zabawny, żeby odciągnąć czytelnika od Jego chwilowych problemów, które Twój produkt zniweluje.

Nie mów o cechach

Klienta nie interesują cechy produkty czy usługi. To jest nudne. Pisz o tym co produkt mu przyniesie. Jakie problemy rozwiąże. Cechy produktu zostaw dla siebie. Takie rzeczy to nudy!! Nie pisz wiec o tym.

Czy mnie rozumieją?

Oferta musi być łatwa do zrozumienia. Nie możesz w niej pisać o tym, co użytkownika nie interesuje. Oferta ma być jak najbardziej prosta.

Planuj

Planuj to co chcesz napisać. Z planem zawsze jest lepiej. Nie musisz potem w czasie pisania przypominać sobie co to chciałeś napisać. A tak to masz wszystko zaplanowane i wiesz co pisać w danym czasie.

Perfekcja

Oferta nigdy nie będzie perfekcyjna. Nie ma co czekać na ten idealny moment i idealny tekst, bo on nigdy nie nastąpi. Wrzuć tekst taki jaki jest. Zawsze przecież można go poprawić. Nikt nie oczekuje od Ciebie idealnego tekstu. Ważne jest żeby działał i spełniał swoje zadanie.

Nie rób tego co nie działa

Zawsze testuj swój tekst, ale też głupio nie kopiuj tekstu z innej oferty. Skąd wiesz, że to zadziała u Ciebie? To wszystko trzeba przetestować, bo każdy rynek jest inny i inne rzeczy działają a inne nie.

Pisz prostymi słowami

Nie wypisuj ciężkich, długich do czytania słów. To źle się czyta i czytelnik szybko się znudzi czytaniem. Jeżeli masz możliwość napisania czegoś łatwiej, to napisz.

Bądź unikalny

Co wyróżnia Twój produkt spośród innych. Co takiego Twój produkt ma w sobie? Dowiedz się wszystkiego o danym produkcie i poznaj go najlepiej jak się da. Takie poznanie pozwoli Ci na lepsze zrozumienie rynku.

Daj pomyśleć

Zadaj czasem jakieś pytanie, żeby oderwać od czytania. Żeby czytelnik na chwilę pomyślał o produkcie i o tym czy on jest mi potrzebny. Żeby zadumał trochę i pomyślał nad swoim życiem. Daj odetchnąć od tekstu.

Optymalizacja

Według mnie pisząc jakikolwiek tekst, czy to ofertę czy wpis na bloga to ZAWSZE. Powtarzam, zawsze optymalizujemy pod kątem użytkownika a dopiero potem pod kątem pozycjonowania. Teksty tylko pod SEO źle się czyta.

Używaj list

Mogą być to korzyści czy inne tego typu rzeczy, które czytelnik chciałby przeczytać. Takie listy czyta się szybko i można dużo w nich umieścić.

Zadawaj pytania

To pomaga zawsze. Niech Twoje pytania pobudzą nie tylko do czytania, ale i do przemyśleń.

Pomyśl

Zastanów się jakie pytania będzie mógł zadawać czytelnik w czasie czytania tekstu? Odpowiedz na te pytania w tekście, jeżeli znasz odpowiedź.

Zdjęcia

Niech nie Będzie ich za wiele, ale czasem warto przedstawić np. zdjęcie produktu czy zadowolonych klientów. Nie dodawaj jednak żadnych nieciekawych i tylko zajmujących miejsce zdjęć.

Pragnienia

Jakie pragnienia spełnia Twój produkt? Wypisuje je w tekście! Zastanów się porzadnie nad tym, bo to ważne z punktu widzenia klienta.

Ciekawość

Używaj jej w tekście. Niech będzie ona odwoływać się do własnego interesu klienta.

Czytelność

Sprawdź czy Twój tekst jest czytelny i nie ma w nim zbyt długich i skomplikowanych zdań czy akapitów. Lepiej uprość najbardziej jak się da cały tekst, żeby każdy mógł go ze zrozumieniem przeczytać.

Gramatyka

Ojj… uważaj na błędy ortograficzne. Sprawdzaj tekst w jakimś edytorze tekstu, który ma słownik.  Tekst z błędami to najgorsze co możesz wypuścić.

Język

Słowa mają być zrozumiałe nawet dla laika. Nie używaj wyrazów, których znaczenia nie znasz.

Opinie

Jeżeli masz taką możliwość to je zbieraj. Każda taka opinia to dowód społeczny dla nowego klienta. Opinie są bardzo ważną częścią każdej oferty.

Co Ty byś dodał do tych porad?

Posted in Copywriting.