Copywritingowe wskazówki dla każdej oferty. Co warto wiedzieć?

Jakimi zasadami kierują się copywriterzy? Oto kilka porad dla początkujących i kilka rzeczy do przypomnienia dla zaawansowanych copywriterów. Jakie są copywritingowe wskazówki?

Mów do mnie!

Wiele ofert popełnia ten błąd. Nie mówią one do jednej osoby a do wielu. Trzeba to zmienić, bo przed monitorem czy ulotką zazwyczaj jest tylko jedna osoba. Oferta powinna być do czytelnika! Dlatego używaj słów typu „Ty”, „Twoje” itp. Pisz z perspektywy czytelnika o jego problemach. Pisz tak, jakby ktoś stał przed Tobą i mówił do niego. Warto kierować się do czytelnika jak do przyjaciela, który potrzebuje pomocy. To bardzo pomaga w pisaniu i tworzeniu treści dla ludzi. Pisz jak do kogoś ważnego dla Ciebie…

Sprzedajesz!

Celem każdej oferty jest sprzedaż a wielu copywriterów o tym nie pamięta. Tutaj też warto wyobrazić sobie, że ktoś obok Ciebie stoi i z nim rozmawiasz. Napisz ofertę jakbyś do kogoś mówił czy coś tłumaczył. Nie jest to zawsze proste, ale trzeba mieć przed oczami problemy ludzi. Trzeba pokazać im, że masz dla nich dobrą ofertę i że można Ci zaufać.

Nagłówek!

Ma on zmotywować czytelnika do przeczytania tekstu. Trzeba często długo nad nim pomyśleć. Zrobić burzę mózgów czy wejść skórę klienta i pomyśleć co go motywuje. To bardzo ważne i nie można o tym zapominać. Takie proste copywritingowe wskazówki są bardzo ważne. Nie możesz zapominać o dobrym nagłówku i o jego testowaniu. Nie jest to takie proste, więc trzeba włożyć w testowanie dużo pracy i zaangażowania.

Wezwanie do akcji!

Takie zamknięcie sprzedaży w copywritingu to właśnie wezwanie do akcji (call to action). Warto więc napisać sobie takie wezwanie na początku żebyś wiedział jaki jest cel napisanego tekstu. Używaj zawsze tego wezwania, żeby czytelnik wiedział do czego dążysz i co ma zrobić po przeczytaniu tekstu. To bardzo ważne, aby klient wiedział co ma zrobić…

Sprzeciw

Każdy kto zaczyna czytać ofertę myśli na pewno ma jakieś obiekcje. Czy to co czyta jest dla niego, czy zadziała to co czyta. Takie coś ma każdy. Trzeba temu zapobiec w każdej ofercie. Każdy ma jakieś zastrzeżenia, ale trzeba je pokonać i pokazać, że Twoje rozwiązania są najlepsze.

Pisz, jakbyś mówił

Tego chyba nie trzeba tłumaczyć. Pisz jakbyś mówił do innej osoby. Pisz naturalnym językiem, bez zbędnych udziwnień. To proste copywritingowe wskazówki, ale wiele osób o tym zapomina. Warto pisać prosto i z sensem. Bez zbędnych udziwnień.

Gramatyka

Pisz prostymi słowami i oczywiście bez błędów. Najgorsze są błędy ortograficzne, bo to obniża wartość oferty. Sprawdzaj tekst w jakimś edytorze tekstu i daj komuś go przeczytać, aby poprawił ewentualne błędy.

Uważaj na język

Postaraj się, aby słownictwo nie było zbyt trudne. Niech oferta nie wygląda jak pseudo-marketingowa gadka. Takie coś się nie uda, bo klient szybko przestanie czytać dalej, gdy nie będzie nic rozumiał. Ma być prosto i skutecznie.

Uważaj na kopiowanie

Jeżeli gdzieś usłyszałeś fajny tekst reklamowy i chcesz go użyć to najpierw sprawdź czy nadaje się on do Twojego tekstu. Kopiowanie dobrych pomysłów jest użyteczne, ale nie przesadzaj z tym.

Krótko

Jeżeli możesz coś napisać krócej to to zrób. Lepiej niech będzie krócej niż za długo. Pokaż to co chcesz zaoferować i nic dłużej. Długie teksty męczą.

Niech używają wyobraźni

Co dodać, żeby klient użył wyobraźni? Oczywiście historie, pytania i inne tego typu rzeczy. Używaj słów: „Wyobraź sobie” i innych tego typu.

Długość

Wiele osób mówi, że długi tekst nie działa. Na pewno działa jeśli jest ciekawie napisany i nie męczy czytelnika. Pisz jednak krótkimi zdaniami. Jeżeli możesz napisać coś krócej to zrób to bez zastanowienia.

Troszcz się

Niech klienci myślą, że Ci na nich zależy i że możesz im pomóc. Pytaj się o ich problemy i opinie na dany temat.

Pamiętaj

Po napisaniu kawałka wejdź w skórę osoby czytającej. Co pomyśli na temat tego tekstu? Czy wiesz co masz zrobić, aby przeczytać cały tekst?

Odpowiednia czcionka

Dany tekst musi się dobrze czytać. Nie używaj więc dużej ilości różnych czcionek czy ich wielkości. Tekst ma być przejrzysty.

Case study/Analiza przypadku

Dodawaj do Twojej oferty opinię innych ludzi, którym pomogłeś. Taki dowód społeczny bardzo pomaga w decyzji wielu osób.

Cel

Musisz dowiedzieć się do kogo kierujesz swój tekst. Bez tego nawet nie zaczynaj pisania. Musisz dostosować język pisania i jego styl. To wszystko ma znaczenie.

Korzyści

Skupiaj się na korzyściach a nie cechach produktu. To jest różnica, ludzie chcą korzyści a nie cech. Chcą tego czegoś, co daje im produkt. To może być więcej pieniędzy czy dynamiczny rozwój.

Nie ma „ale”

Nie ma proszenia ludzi o to żeby coś kupili. Trzeba im to dosadnie powiedzieć. To ma być mocne wezwanie do akcji.

Mailowo

W mailach także musisz zwracać się na TY, nie do grupy osób ale do jednostki.

Za niedługo będzie druga część! Zapraszam.

Jakie Ty masz copywritingowe wskazówki?

 

Posted in Copywriting.