Blog firmowy – dlaczego warto go mieć i aktualizować?

Dlaczego powinieneś mieć bloga firmowego? Blog firmowy to ważna rzecz, nad którą warto się zastanowić!

Chciałbyś zbudować bloga firmowego? Co chciałbyś zmienić, aby osiągnąć sukces na tego typu stronie? Jakimi zasadami się kierować, aby osiągnąć sukces? Co warto wiedzieć, zanim zacznie się działanie w sieci i na blogu firmowym?

Po co blog firmowy?

Zastanawiałeś się nad tym, po co Ci blog firmowy? Czy warto go tworzyć tych czasach?

  • Tworzysz ruch na stronie. To chyba podstawowa korzyść z blogowania. To właśnie dlatego powinieneś mieć bloga firmowego. Naprawdę warto go mieć i dodawać do niego naprawdę dużo! Ale nie tylko promocje i informacje o produktach, ale pomocne i ciekawe artykuły itp. Nie może być to byle co. Ma to być coś, co chciałbyś sam czytać. Warto dodać bloga do swojego sklepu internetowego.
  • Konwertujesz czytelników w klientów. Dlatego też warto blogować i mieć bloga firmowego. Możesz zamienić swojego bloga w maszynkę do sprzedaży (jeżeli wiesz, jak działać). To może nie daje szybkich efektów, ale warto nad tym pomyśleć. Zamień czytelnika w swojego klienta i dawaj mu dużo wartości! Pokaż poprzez bloga, że znasz się na rzeczy.
  • Budujesz autorytet. Blog firmowy pomoże Ci w budowaniu rozpoznawalności i w działaniu w swojej niszy. Dzięki temu sprzedaż wzrośnie, a Ty będziesz coraz rozpoznawalny. Warto budować autorytet poprzez bloga. Więc bloguj, na co jeszcze czekasz? Dużo roboty przed Tobą i Twoim blogiem! Blog firmowy to Twoja wizytówka!
  • Pomaga w osiąganiu celów.  Każdy blog powinien mieć jakiś cel, czy to rozpoznawalność, czy większe zasięgi lub inne korzyści. Musisz dowiedzieć się, czego oczekujesz od bloga i działać w tym kierunku i się nie poddawać. Miej cele, aby motywować się do pisania bloga!
  • Nie wymaga dużego budżetu. Nie masz nawet 100 złotych rocznie? Tyle wystarczy, a może nawet taniej uda Ci się coś znaleźć. Więc nie wymyślaj, że nie masz kasy na bloga.
  • To proste. Powinieneś to robić, bo wielu tego nie robi, a to wcale nie jest takie trudne. Mało firm dobrze prowadzi ciekawy blog firmowy. Warto się nad tym podszkolić i działać każdego dnia w celu zwiększania popularności bloga. Proste jest założenie, to na pewno, ale rozwój i promocja to już co innego.
  • Ludzie uwielbiają blogi. Dlatego warto mieć bloga firmowego. Ja uwielbiam czytać blogi i wolę je od portali czy forów dyskusyjnych. Każda działalność ma swoje plusy i minusy. Wybierz to co dla Ciebie jest odpowiednie. Ja polecam blogowanie. Lubisz blogi? Może założyć coś swojego?
  • Możesz robić, co chcesz. Ty masz kontrolę nad swoim blogiem i swoją stroną. Ty masz swoje zasady i się nimi kierujesz. Musisz działać jedynie w granicach prawa czy regulaminu hostingu. Reszta jest Twoja i robisz, co chcesz. Więc bądź kreatywny i rób wiele, aby osiągnąć cele blogowe.
  • Lepiej się pozycjonuje niż zwykłą stroną. Blog to nie statyczna strona i działa lepiej dla pozycjonowania. Możesz szybciej wybić się na wybrane frazy w Internecie dzięki blogowaniu.
  • Budujesz więcej leadów. Zdobywasz po prostu więcej klientów dzięki blogowaniu. To pomaga Ci w budowie swoich lejków sprzedażowych i w działaniu w biznesie. Można dzięki prowadzeniu bloga zdobyć więcej potencjalnych klientów czy partnerów. Zastanów się, jak chcesz blogować?
  • Budujesz mocną relację.  Nie zbudujesz tak silnej relacji poprzez statyczną stronę jak poprzez blogowanie. Masz tam kontrolę nad wszystkim i dzięki na przykład komentarzom budujesz relację z klientami i innymi ludźmi. Ważna jest odpowiednia komunikacja na blogu.
  • Poznajesz klienta. Po statystykach bloga można się bardzo dużo nauczyć! Możesz lepiej poznać klienta i jego potrzeby. Po prostu działasz jak rakieta, bo wiesz, czego klienci oczekują!
  • Masz przewagę konkurencyjną, bo wiele firm nie bloguje i to daje CI właśnie przewagę. Nawet jeśli ktoś z Twojej niszy bloguje, to warto i tak działać w tym temacie, bo zawsze możesz być lepszy.

Jaki Ty masz blog firmowy?

Pochwal się w komentarzu!

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Co byś dodał?

Scroll to top