Badanie rynku i copywriting to ważna część budowy oferty. Oto kilka pytań potrzebnych do badania rynku, gdy chcesz napisać ofertę.
Warto znać te dwie rzeczy, aby napisać dobrą ofertę! Copywriting jest ważny, aby dotrzeć do ludzi, a badanie niszy jest ważne po to, aby wiedzieć, do kogo kierujesz swoją ofertę. Zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne w działaniu online?
Badanie rynku i copywriting to ważna rzecz!
Co masz do przekazania poprzez swój copywriting? Jak dobrą ofertą możesz coś zmienić w życiu swoich klientów? To wiele pracy, więc nie poddawaj się zbyt szybko!
Jaki jest cel oferty?
Musisz to wiedzieć przed napisaniem oferty. Nie ma to jak bezsensowne pisanie bez celu i żadnego przygotowania. Jeśli nie wiesz, gdzie idziesz, to idziesz donikąd. Warto usiąść nad ofertą i jej celem i przemyśleć to co chce się napisać. Cel jest ważny i trzeba nad nim popracować w każdym momencie. Zawsze możesz go zmienić i stworzyć coś zupełnie nowego. Dlatego warto testować. Musisz dobrze poznać nisze, aby odpowiednio dobrać cel swojego działania. Bądź elastyczny! Działaj i się nie poddawaj przy osiąganiu swoich celów, aby badanie rynku i copywriting był Twoim największym orężem!
Jakie masz cele pośrednie?
Co innego chcesz osiągnąć? Może masz jakieś mniejsze cele swojej oferty? Warto i takie sobie rozpisać i także je włożyć do oferty. Może chcesz się po prostu czegoś nauczyć nowego? Sprawdzić co i jak działa w Twojej niszy? Zobaczyć co jest ważne dla Twoich klientów… Postaraj się być codziennie lepszą wersją siebie! Ustalaj cele, bo to super sprawą i bardzo pomaga w działaniu.
Jak zbudujesz zaufanie?
Co zrobisz, aby klient od Ciebie kupił? Jakie dasz mu powody, aby przeczytał i jeszcze kupił? Warto się nad tym zastanowić i zacząć namawiać i przekonywać do zakupu. Jednak nie ma to być głupie: “Kup, bo tak!”. To ma być solidny powód, a nie byle co. Musisz dać dobry przykład swoją ofertą. Pokaż, jak warto budować zaufanie poprzez badanie rynku i copywriting… To nie zawsze będzie oczywiste, ale trzeba budować markę każdego dnia. Budowa marki jest ważna i powiązania z tworzeniem zaufania.
Co chcesz sprzedać?
Warto poznać produkt przed napisaniem oferty. Musisz go poznać, jak najlepiej potrafisz, aby dobrze zachęcić do zakupu. Warto go kupić lub mieć jego próbkę, aby mieć na jego temat jakieś zdanie. Poznanie produktu jest najważniejszym sposobem na to, aby dobrze napisać ofertę i przekazać to, co najważniejsze. To trudne, więc nie możesz się poddać. Ale jak masz własne produkty, to zrobienie tego nie będzie problemem. Gorzej na przykład przy afiliacji, gdy musisz kupić produkt i dobrze go poznać, zanim zaczniesz go promować.
Jakie są cechy produktu?
Jaki jest ten produkt? Co ma takiego fajnego, że ludzie mieliby go kupić? Warto i się nad tym zastanowić. Choć same cechy nie wystarczą, to warto i je wypunktować w swojej ofercie. Co Ważniejsze są jednak korzyści, jakie daje produkt czy usługa. Trzeba się nad tym zastanowić, gdy tworzy się ofertę. To jedna z najważniejszych części Twojej pracy nad ofertą. A właśnie!
Jakie korzyści daje produkt?
Nad tym musisz się dobrze zastanowić. Musisz pokazać produkt z jak najlepszej strony i podając jego największe korzyści. Nie mów tu o cechach, ale o korzyściach. Warto wypisać wszystko, co się da i pokazać produkt w najlepszym świetle. To bardzo ważne i trzeba się nad tą częścią oferty bardzo zastanowić. Pokazać produkt w ciekawy sposób, aby nie nudzić potencjalnego klienta.
Jakie fakty masz o produkcie?
Co jest w tym produkcie innego? Czym się wyróżnia? Co powoduje, że mają kupić akurat ten produkt, a nie konkurencyjny? Warto i się nad tym zastanowić.
Do kogo kierujesz ofertę?
To też warto wiedzieć. Kim jest Twój klient? Czego oczekuje? Jaki produkt chce kupić? Musisz wiedzieć o nim wszystko i warto poznać jego potrzeby! Kto jest najważniejszy w Twojej ofercie? Do kogo kierujesz produkt? Co chcesz zmienić w życiu ludzi poprzez swój produkt? Zastanów się i stwórz skuteczną ofertę!
Jakie pytania Ty sobie zadajesz? Badanie rynku i copywriting jest ważne w biznesie, więc musisz się postarać nad tym, jaką masz ofertę i chcesz poprzez jej napisanie osiągnąć.
Jak Ty robisz badanie rynku?