Zarządzanie Twitterem, co warto wiedzieć na początku?

Zarządzanie Twitterem nie jest takie łatwe, jakby się wydawało, więc trzeba trochę pomyśleć zanim zaczniesz coś na niego dodawać. Trzeba mieć plan i strategię i dobrze działać każdego dnia. Co warto wiedzieć?

Do kogo piszesz? Twoja grupa docelowa.

To warto wiedzieć na samym początku. Jak to zrobisz to mniej więcej poznasz jakie treści możesz dodawać na swoim profilu. Są różne rodzaje grup, ale każda czymś się wyróżnia i ma inne upodobania co do treści jakie dodajesz na profilu. Musisz poznać to, czego oczekują od Ciebie i Twojej działalności. Czego oczekują od Twojego profilu? Chcą się edukować czy bawić? Chcą śmiesznych czy poważnych i przemyślanych rzeczy? Czego chce Twoja grupa docelowa? Co takiego będzie dobre dla Twoich obserwujących? Zastanawiałeś się? To zacznij od poznania właśnie swoich obserwujących…

Jaki tematy poruszysz? Twoja nisza.

Powinieneś wiedzieć na początku także, co chcesz pisać na swoim profilu i jakie tematy chcesz poruszać. Zastanów się nad tym, co chcą Twoi obserwujący? Co chcesz przekazać innym? Chcesz im jakoś pomagać i dawać ciekawe rady? W jaką niszę chcesz wejść? Rozwój? Marketing? Sprzedaż? Ogrodnictwo? Motoryzacja? Tych tematów jest naprawdę wiele i możesz znaleźć coś dla siebie. Każdy temat ma jakiś zwolenników.

Ile masz na to czasu.

I to jest bardzo ważne! Ile masz czasu na to wszystko? Bo można siedzieć cały dzień na Twitterze i nie mieć żadnych efektów. Jakoś musisz sobie wyznaczyć ile poświęcasz na to czasu. Wiadomo, że na początku będziesz musiał trochę poświęcić pracy na to, aby rozwinąć produkt. Wszystko przyjdzie w swoim czasie. Jak poświęcisz odpowiednią ilość czasu to na pewno będą efekty. Zastanów się nad tym, jak możesz pomóc innym ludziom? Co możesz im przekazać poprzez swój profil?

Kiedy będziesz pisać, zbadaj to.

Ważne jest także, aby sprawdzić co i kiedy warto pisać. Czy rano, czy wieczorem. Zobacz sobie w statystykach kiedy ludzie są najbardziej aktywni i pisz w tych godzinach. To wymaga trochę pracy, aby zdobyć te statystyki, ale zobacz już na początku kiedy obserwujący są aktywni i kiedy się udzielają na Twoim profilu.

Jakie masz plany i cele co do profilu?

Co chcesz osiągnąć poprzez swój profil? Jakie cele chcesz osiągnąć? Może chcesz się wybić jako ekspert? Może chcesz promować biznes czy bloga? Może jeszcze coś innego? Każdy ma inny cel i ma do tego prawo… Jak jest u Ciebie? Co chcesz osiągnąć dzięki Twitterowi?

Pisz ponadczasowe treści.

Nie pisz tylko o aktualnościach, ale znajdź jakiś sposób na unikalne i ponadczasowe treści. Coś co nigdy się nie znudzi i będzie ciągle aktualne. Może to jakieś cytaty czy porady czy zdjęcia lub inne formy treści? Zastanów się nad tym i zacznij o tym pisać.

Znajdź unikalny język i styl prowadzenia profilu.

Jakoś trzeba się wyróżnić, więc pisz po swojemu i bądź sobą. Każdy dzień na Twitterze ma być produktywny i unikalny. Miej swój styl i prowadź profil jak najlepiej. Zastanów się, czym możesz się wyróżnić i sprawdzaj i testuj i pisz i rób wszystko ,aby Twój profil był żywy i skuteczny.

 

Jak myślisz, zarządzanie Twitterem jest proste czy łatwe?

 

Posted in Media społecznościowe.