Wymagaj od siebie, gdy działasz w sieci. Co warto wiedzieć i robić?
O czym warto pamiętać, działając online? Czy jest łatwo i przyjemnie? Czy to jednak ciężka praca? Zastanów się nad tym, co zrobić, aby działać skuteczniej? Masz coś ciekawego do przekazania?
Wymagaj od siebie dużo!
Jesteś dla siebie dobrym szefem i dużo od siebie wymagasz?
Konsekwencja.
Jesteś konsekwentny? Działasz wytrwale? Bez tego nie ma wyników, bo musisz działać każdego dnia, aby się rozwijać i wyciągać wnioski. Naprawdę nie ma tak, że zrobisz coś parę razy i będą efekty. To wytrwałość da wyniki i dzięki niej będziesz się rozwijał! I tyle! A jak liczysz na wyniki bez działania, to nie ma się co dziwić, że odpadasz z czasem… Na początku musisz liczyć tylko na siebie i na swoje umiejętności. Bo nie będziesz mieć najczęściej wielkiego budżetu. Nie będziesz miał ludzi pod sobą… Więc trzeba działać z tym, co się ma. Z taką wiedzą i doświadczeniem, jakie masz. Z czasem ogarniesz drużynę, która będzie Ci pomagać, więc wszystko z czasem. Konsekwencja jest dlatego taka ważna, aby nadrobić swoje zaległości w danym temacie. Bo musisz nauczyć się marketingu, sprzedaży, blogowania, pozycjonowania i optymalizacji, mediów społecznościowych. Musisz być techniczny i ogarniać różne programy. Czeka nas dużo pracy. Mnie też, bo ciągle mi mało, a jak jest u Ciebie?
Dobry content marketing.
Jakie treści chciałbyś tworzyć w Internecie? Co sprawia Ci najwięcej radości na początku? Pisanie? Mówienie? Wybierz coś dla siebie i zacznij to robić. Trzeba jakoś wykazać się w sieci i pokazać swoją wiedzę i doświadczenie. I tu znowu. Musisz być konsekwentny. Musisz być wytrwały i dawać z siebie naprawdę sporo. Na co czekasz? Co zrobisz po przeczytaniu tego artykułu? Zaczniesz coś zmieniać, czy dalej będziesz czekać? Zacznij może od bloga? Od profilów społecznościowych. To jest najłatwiejsze według mnie. Ale może wolisz mówić, to zacznij nagrywać. Albo rób to i to jeśli masz czas. Trzeba naprawdę się postarać, aby mieć wyniki, więc dawaj z siebie naprawdę sporo i rób dobry marketing treści. I nie poddawaj się! Wymagaj od siebie!
Komunikacja. Bądź wszędzie.
Jak chcesz się komunikować z czytelnikami bloga? A następnie z potencjalnymi klientami? Wybierz to, co Ci pasuje i zacznij rozwijać swoją społeczność. Tu już musisz przetestować, co najlepiej działa na Twoich czytelników. Jaką relację chcesz zbudować ze swoją społecznością? Wymagaj od siebie naprawdę sporo przy budowie relacji z ludźmi. Powinieneś komunikować się często i z dobrymi treściami i ofertami. Nie będzie Ci lekko w budowie ciekawej społeczności. Bo ludzie są nieufni. Nie każda grupa jest otwarta na swoje problemy. Wiele nisz jest trudna, bo ludzie nie wiedza problemów i się nimi nie dzielą. Wtedy musisz wkroczyć Ty i poznać swoją grupę docelową jak najlepiej. Jak Ci zaufają i dobrze będziesz budować relację, to ogarniesz problemy i stworzysz dobre rozwiązanie, które sprzedasz. To łatwe? Nie zawsze!
Jak tam Twoja motywacja?
Co Cię motywuje do działania? Jakie chcesz mieć wyniki? Co chcesz osiągnąć? Pracuj nad swoją motywacją. Pracuj nad swoimi umiejętnościami. I nie poddawaj się, gdy będą gorsze dni. Skup się na najważniejszym, czyli na rozwoju siebie i pomaganiu innym w ich wyzwaniach. Jak Ty chcesz się rozwinąć? Jak ogarniesz swoją motywację? Jak będziesz nad nią pracować? Zastanów się, co Cię napędza: kij czy marchewka? I zacznij potem działać i dążyć do swoich sukcesów. Wymagaj od siebie dużo i bądź ambitny!
Skup się na praktyce. Trenuj umiejętności.
Rozwijaj swoją wiedzę. Pokaż sobie, że możesz wiele i praktykuj zdobytą wiedzę. To nie jest łatwe, bo wpadamy często w wir ciągłej nauki i uczymy się ciągle tego samego, zamiast sprawdzić, co działa, a co nie. PRAKTYKA! I testowanie i sprawdzanie nowych rzeczy. To nie jest proste, ale się nie poddamy, nie? Nie licz na to, że wszystko pójdzie gładko w swoim rozwoju! Trzeba czasem przycisnąć i wymagać od siebie dużo. I każdego dnia pokazać, że ma się najlepsze rozwiązania. Że ma się wiedzę i doświadczenie, które pomaga. Zacznij działać! Na co czekasz?
Jaką masz strategię na marketing i sprzedaż?
Ja lubię się tego uczyć, bo to moja pasja, ale jak z tym u Ciebie? Ogarniasz podstawy promocji siebie i swoich rozwiązań? Testujesz swoje pomysły? Sprawdzasz swoją ofertę? Pomagasz, aby mieć więcej doświadczenia w danym temacie? Jak rozwijasz swoją sprzedaż? Co robisz dobrze, a co warto poprawić? To jest właśnie marketing i sprzedaż. Ciągła nauka i poznawanie niszy. Ciągłe testowanie… i niepoddawanie się! Zastanów się, jak w Twoim przypadku pomoże Ci marketing i sprzedaż? Czy warto się tego uczyć? Na pewno, ale to wymaga czasu! Więc pokonuj swoje przeszkody na drodze do sukcesu!
Jesteś ambitny?