Wiedza o klientach… Jak zdobyć informację potrzebne do sprzedaży?

Jak duża jest Twoja wiedza o klientach? Co o nich wiesz i dlaczego tak mało?

Bo o klientach musisz wiedzieć jak najwięcej i nigdy nie jest za dużo danych. Trzeba się postarać, aby zdobyć wiedzę o problemach ludzi na przykład poprzez blogowanie czy media społecznościowe. Wymaga to pracy, ale WARTO! Zacznij od tych prostych i darmowych rzeczach. Potem zacznij odpowiednią sprzedaż.

Nie będzie lekko znaleźć informację potrzebne do stworzenie produktu, usługi czy kursy oraz szkolenia. Im więcej informacji, tym lepiej. Ale jak je zdobyć? Na przykład pisz na różne tematy na blogu i zobacz co ludzie czytają. Co jest dla nich przydatne? O co Ciebie pytają? Tak możesz sprawdzić co jest warte zachodu, a jakie tematy warto odpuścić. Zacznij myśleć już teraz, jakie wpisy możesz stworzyć, aby ludzie byli zadowoleni i abyś zbierał te dane o swoich przyszłych klientach. Zacznij myśleć!

Wiedza o klientach jest ważna i trzeba zbierać te dane. Wiesz już jak możesz to zrobić za darmo. To na początek wystarczy. Trzeba naprawdę się postarać, jakie produkty możesz stworzyć, aby mieć super efekty sprzedażowe. Musisz poznać dobrze klienta, ale jak to zrobić? Zacznij najpierw sprzedawać coś małego. Coś, na czym możesz przetestować reakcję rynku. Może być to ebook czy krótkie nagranie z live. To może być cokolwiek masz w danej chwili. Zacznij to promować i zobacz czy ludzie się tym interesują. To wymaga trochę pracy, ale nie ma nic za darmo.

Gdy masz już trochę tych danych to możesz zacząć sprzedawać na większą skalę. To chyba najprostszy sposób na sprawdzenie rynku, albo blog/social media albo testowanie produktu małego na małej grupie. Im lepiej to zrobisz tym większa wiedza o klientach. Proste? Zobaczysz, że w praktyce będzie różnie. Nie wszystkie pomysły wypalą. Dlatego warto testować na małej grupie ludzi.

Zastanów się, co możesz zrobić po przeczytaniu tego wpisu. Jakiego bloga założyć, any poznawać ludzi? Czego musisz się uczyć, aby każdego dnia zdobywać wiedzę o klientach? Jakie tematy interesują Twoją grupę docelową? Co możesz przekazać innym, aby mieć sprzedaż? Na pewno będzie to Cię kosztowało czas i energię, ale zdobędziesz dobre dane na temat swojej przyszłej sprzedaży. Zacznij działać skutecznie i rozwijaj swój biznes.

Masz trochę wiedzy na temat poznawania rynku. Teraz zacznij to realizować. Zacznij poznawać dobrze swoich klientów i nie poddawaj się, gdy będzie ciężko. Trzeba niestety wdrożyć trochę pracy, aby mieć dostateczną wiedzę.

 

Pokaż, że jesteś ekspertem na rynku i że masz odpowiednie rozwiązania. Jakie Ty produkty chciałbyś stworzyć?

 

Posted in Marketing.