Skup się na nich! Co wiedzieć przy tworzeniu reklamy?

Skup się na nich, czyli na swoich klientach podczas tworzenia reklamy!

Zastanów się, czy reklama jest dla Ciebie? Co chcesz osiągnąć, dzięki tworzeniu reklamy? Zastanów się nad tym dobrze, co możesz zmienić w swojej sprzedaży, dzięki działaniom reklamowym? Jak dotrzesz do swoich potencjalnych klientów? Co chcesz przekazać swoim klientom? Co warto zrobić, aby reklama była skuteczna?

Skup się na nich w końcu! Czyli na kim?

Każda osoba, która czyta czy ogląda jakąś reklamę zawsze ma w myślach takie oto pytanie:

„Co w tym jest dla mnie?”.

Gdy tego nie zrobisz to, nie uzyskasz odpowiednich efektów swojej reklamy. Gdy nie powiesz czy napiszesz klientowi, co w tym jest dla nich to Twoja reklama wyląduje zaraz w koszu. Tak nie może być. Już sam nagłówek ma przyciągnąć uwagę klienta i zachęcić do przeczytania czy oglądnięcia reszty.

Wiele reklam skupia się na sobie (czyli na produkcie czy marce) zamiast na klientach. To poważny błąd. Mówią, jaki to ich produkt nie jest najlepszy. Ile to lat nie spędzili na polepszaniu produktów. To nikogo nie interesuje! Rozumiesz!?

Tak, oczywiście! Produkt czy usługa są ważne każdym przedsiębiorstwie, ale tylko trochę, bo dla klienta ważne co ten produkt mu da. Jakie korzyści otrzyma. Gdy reklama nie spełnia tego wymogu, to jest automatycznie wyrzucana w umyśle do kosza.

Gdy piszesz reklamę czy ofertę pisz jak do przyjaciela. Do osoby, którą znasz. Będzie łatwiej Ci to napisać a klientowi łatwiej przeczytać i zrozumieć. Co powiedziałbyś przyjacielowi na temat Twojego produktu? Co go przekona do zakupu lub działania? Używaj też słów, które kierowałbyś do Niego, typu: ”Tobie”, „Ci”, „Twoje” itp.

Wejdź w skórę osoby, która może czytać ofertę. Co pomyśli, czytając ofertę? Co przyciągnie ją do przeczytania całości? Co możesz jej zaoferować w ofercie? Na co będzie się skupiała?

Zadawaj sobie różne pytania, pisząc ofertę. To na pewno pomoże Ci ją dopasować do klienta i jego potrzeb.

Skup się na nich, na ludziach. Na dawaniu wartości innym i pokazywaniu swojej wiedzy i doświadczenia. Budowanie dobrej reklamy nie jest łatwe, wymaga to pracy nad ofertą i nad swoją sprzedażą, aby klient osiągnął cel po zakupie produktu lub usługi. Dużo pracy wymaga reklama i trzeba się skupić na jej testowaniu. Skup się na nich! Na ludziach z Twojej niszy. Skup się na nich, na ludziach w potrzebie i na tych, co potrzebują pomocy! Dawaj dobre rozwiązania i pokaż, że warto, jest Ci zaufać. Pokaż dobrą reklamą, że wiesz, jak pomóc innym.

Dobrze poznaj swoje nisze i to, czego potrzebuje, aby dopasować reklamę. Na pewno nie ma co kierować reklamy do wszystkich, aby dbać o swój budżet. Poznaj dobrze preferencje klienta i reklamuj się tam, gdzie on przebywa. Jaki masz cel? Co chcesz osiągnąć poprzez wprowadzenie reklam? Co chcesz sprzedać? W czym edukować i jak przekonać do swojej oferty? Zastanów się nad tym, gdzie chcesz się reklamować. Każde miejsce reklamy ma swoje mocne jak i słabe strony. Na pewno działasz w sieci, więc reklama w Internecie byłaby najlepsza!

Co robisz, aby zachęcić do kliknięcia w reklamę? Musisz się jakoś wyróżnić swoją reklamą. Staraj się mieć ciekawe nagłówki i zachęcać klienta do danego działania, czyli wejścia na ofertę. Staraj się mieć ciekawy pomysł na swoją reklamę i budować zaufanie. Pokaż, że Twoje rozwiązania są dobre i mogą coś zmienić w życiu klienta. Pokaż swoje rekomendacje w ofercie i zachęć do działania swojego odbiorcę!

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Tomasz Chrobak
8 lat temu

Jak Ty skupiasz się na klientach?

Scroll to top