Sekrety sprzedaży, które warto poznać i stosować w biznesie

Jakie sekrety sprzedaży warto znać? Oto kilka przykładów.

Co warto wiedzieć o sprzedaży? Nad czym warto się skupić, aby osiągnąć swoje cele? Zastanów się nad tym, co dla Ciebie jest ważne w Twojej ofercie?

Jakie sekrety sprzedaży warto znać?

Buduj brand od początku

To pomaga w sprzedaży. Ludzie chcą kupić coś od innej osoby a nie od “zimnego biznesu”. Dlatego warto budować brand wtedy, gdy chcesz coś fajnego sprzedać. Pomóż sobie w sprzedaży w budowie rozpoznawalności. To nie jest proste, ale warto to zacząć i naprawdę zabrać się za swój brand. Dobra marka to dziś bardzo ważny element sprzedaży! Nie możesz go nie budować i liczyć na zyski. Budowa rozpoznawalności jest bardzo ważna i dzięki niej możesz mieć coraz lepszą sprzedaż. Może nie będzie to łatwa droga, ale co poradzisz? Trzeba działać z tym, co się ma! I nie poddawać zbyt szybko, gdy coś nie wychodzi.

Co kupuje klient?

Czy on wie? Nieraz ktoś chce coś sprzedać i chce, aby inni coś kupowali. Ale czy klient tego potrzebuje? Czy naprawdę tego chce, czy to tylko chwilowa chęć zakupu? Warto się i nad tym zastanowić. Wiesz jakie zachowania ma Twój potencjalny klient? Wiesz dlaczego kupuje i co go do tego zachęca? Co skłania Twoją niszę do zakupów? Czy mają jakiś palący problem? Co chcą zyskać, dzięki kupnie danej rzeczy? Do czego chcą dążyć? Jakie cele chcą zdobyć, dzięki kupnie coś z Twojej oferty?

Klient kupuje dla rezultatów

Nie dla Twoich przechwałek. To ma być petarda po zakupie! Ma być to coś naprawdę wartego zakupu a nie byle gówno. Klient po zakupie chce rezultatów i korzyści! Bez tego nigdy nie kupi niczego. Klient liczy na rozwiązanie swojego problemu i na korzyści! Jakie Ty problemy rozwiążesz? Co chcesz zmienić w życiu swoich klientów? Masz jakiś pomysł na dobrą ofertę, która jest wartościowa dla Twojej branży?

Bądź szczery

Jak komuś nie pasuje to niech nie kupuje. Nie przejmuj się tym kolejnym słowem: NIE! Jak widzisz, że klient nic nie zyska to mu to powiedz. Ja wole mu to powiedzieć niż potem wysłuchać, że produkt/usługa mu nie pomogła  (jeżeli faktycznie działał według zaleceń). Nie ma co zachęcać, że produkt każdemu pomoże. Jak się nie chce działać klientowi, to jak chce mieć wyniki? Nie zadowolisz każdego, więc nie przejmuj się tym, że nie wszyscy mają wyniki przy zakupie na przykład kursu.

Zadawaj pytania

Czego oczekują w sprzedaży od Ciebie inni ludzie? Co takiego fajnego może znaleźć w Twoich produktach czy usługach? Jak masz dobrą ofertę, to zadawaj pytania, aby nakierować na zakup. Jak zostaniesz zapamiętany w umyśle klienta? Jak dzięki pytaniom zyskasz na sprzedaży? Co sprawi, że będziesz mieć większą sprzedaż?

Bądź oryginalny. Wyróżnij się

Nie bądź jak inni. Zobacz jak możesz się wyróżnić na tle konkurencji? Co takiego da Ci przewagę konkurencyjną? Jak możesz się wyróżnić na tle całego rynku?  To wszystko jest do zastanowienia i przeanalizowania. Warto mieć unikalną markę! O tym już pisałem! Warto mieć też ofertę, która wyróżnią się spośród innych. Na pewno nie jest to łatwe, ale staraj się każdego dnia rozwijać mimo przeciwności. Budowa odpowiedniej marki nie jest łatwa!

Dziel się historią

Jaka jest Twoja historia? To chyba oczywiste, że warto się nią dzielić. Jak Ty pokonałeś swoje problemy? Jak Ty osiągnąłeś sukces? Jak to mogą powielić inni? Co zyskałeś dzięki swojej pracy? Co chcesz zmienić w danej branży? Jaką historię do tego stworzysz? Jak ona zachęca do wsparcia Twojej marki?

Zrób dobre badanie rynku

Zanim zaczniesz to warto analizować każdy rynek. Bez tego nie zaczynaj działać w danej niszy. To podstawa, a wiele osób tego nie robi. Nie działa tak, jak trzeba. Najpierw zacznij od dobrego poznania niszy! Nie zgaduj nic w sprzedaży. Wszystko musi być dobrze przemyślane, zanim zaczniesz tworzyć produkt i go sprzedawać.

Buduj sieć partnerów.

A jak inni mogą Ci pomóc w budowie sprzedaży? Buduj sieć swoich sprzedawców! Przeszkol ich i działajcie razem jak najlepiej. To na początku jest trudne, bo nie masz funduszy na innych sprzedawców, ale z czasem może kogoś zatrudnisz? Masz wiele możliwości, więc się nie poddawaj za szybko!

Uwierz w siebie

To podstawa w sprzedaży, żeby wierzyć w siebie. Pokonaj swoje słabości i każdego dnia bądź coraz lepszy i lepszy. Top trudne, bardzo trudne, ale co poradzisz? nauka sprzedazy to walka ze sobą i swoimi nawykami i przekonaniami na temat sprzedawania. Na pewno nie jest to łatwe, ale nie poddawaj się!

Skup się na dobrej sprzedaży

Nie oszukuj, nie spamuj, nie bądź nachalny a ludzie naprawdę Cię polubią. Zobacz jak to jest  u Ciebie w sprzedaży.

Jakie są Twoje sekrety sprzedaży? Co robisz, aby Twoja sprzedaż była jak najlepsza?

1 Comment

  1. Marketer Internetowy15 grudnia 2016

    Co Ty radzisz innym?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top