Chwyć za emocje. Dlaczego jest to takie ważne w biznesie?

Chwyć za emocje i dawaj rozwiązania. Warto znaleźć te przyciski, których przyciśnięcie spowoduje reakcję emocjonalną.

Trzeba łapać ludzi za ich emocje, aby sprzedać dobrze produkt. To bardzo skuteczna forma sprzedaży, bo wielu z nas kupuję poprzez emocje. Nie jest to łatwe zadanie, aby za te emocje pociągnąć, ale warto próbować!

Chwyć za emocje swoich klientów!

Przeczytaj tę historię:

Pewnego razu pewien pan przechodził obok salonu samochodowego, żeby zobaczyć jakie auta są w ofercie. Miał pieniądze, był gotowy do zakupu, ale nie mógł się zdecydować jaki model wybrać. Sprzedawca podszedł do tego klienta i szybko zrozumiał, że klient stoi przed wyborem. „Powiedz mi, co jest najlepsze w modelu 1?” – zapytał sprzedawca. „To szybki samochód. Lubię szybko jeździć”

Po dłuższej dyskusji sprzedawca dowiedział się, że klient zaczął umawiać się z kobietą. Co więc zrobił sprzedawca? To proste. Przycisnął odpowiedni guzik, żeby wywołać emocje. Mówił jak bardzo jego nowa dziewczyna jak i koledzy będą zadowoleni z jego nowego samochodu. Klient to załapał i sprzedawca już go miał! Klient bez zastanowienia kupił samochód. Sprzedawca dobrze umiał złapać klienta za jego emocje i udało się. Klient zrozumiał, które auto chce. Najpierw chciał szybkiego samochodu – to było logiczne myślenie. Jest jednak odwrotnie, ludzie kupują poprzez emocje, które trzeba włączyć. Ten klient nie chciał szybkości, chciał być podziwiany przez inne osoby (jego dziewczynę i kolegów czy znajomych). Sprzedawca umiał pobudzić emocje i zachęcić do zakupu auta.

Sprzedawca umiał zadawać odpowiednie pytania i doszedł do takich, a nie innych wniosków.

Pisząc ofertę, nie masz tej możliwości zapytania każdego klienta. Trzeba domyślić się co myśli klient i jakie chce korzyści, kupując daną rzecz.

Warto przy zakupie jest kierować się emocjami kupujących. Warto poznać swoją grupę docelową, do której kieruje się produkt czy usługę. Musisz skupić się nad tym, jakie emocje chcesz złapać podczas procesu sprzedaży. To pozwoli Ci na dobre dopasowanie produktu do problemu i dawać szybkie i skuteczne rozwiązanie.

Zastanów się nad tym, co chcesz sprzedaż i co zrobisz, aby sprzedać dobrze i dać świetne rozwiązania. Emocje, raz jeszcze, emocje… Bo wiele osób kupuje pod wpływem emocji, a Ty możesz dzięki temu zyskać i to bardzo!

A Ty jak chcesz wzbudzić emocje? Czego tak naprawdę potrzebuje klient? Co możesz mu przedstawić, aby mieć lepsze efekty w sprzedaży? Nie ma lekko w budowie odpowiedniej oferty dla swoich klientów, ale musisz ich bardzo dobrze poznać, aby wiedzieć, co i jak im sprzedać. Nie ma, że jest ciężko. Trzeba wiedzieć wiele rzeczy i pamiętać o swoich przyszłych i obecnych klientach. Dopasować do nich swoją ofertę.

Jak skutecznie coś sprzedać w Internecie? Jak dotrzesz do emocji swoich odbiorców? Jak sprawisz, że Twój produkt będzie mile widziany w niszy? Na pewno musisz dobrze poznać swoją grupę odbiorców. Jakie emocje ma Twój klient? Czego się boi i jakie ma frustrację? Zbadaj dobrze rynek, zanim zaczniesz coś sprzedawać. Taka historia jak wyżej jest także pomocna. Jeśli masz jakąś opowiastkę na dany tema, to warto ją dodać do oferty. Jak uwielbiam historię, a Ty? Mów do klienta, jak do przyjaciela i używaj mocnych słów, które tworzą jakieś emocje.

Na pewno musisz budować relację i zaufanie, aby mieć jak chwycić za emocje. Jak Ty budujesz swoją markę i wiarygodność? Pokaż, że jesteś wyjątkowy i masz dobrą markę, która coś zmienia w życiu klienta. Pokaż, że jesteś specjalistą i masz wiele do przekazania… że masz wiele rozwiązań w rękawie! Twórz okna sprzedażowe i sprzedawaj coś, co klient nie chce utracić. Pilność zakupu, którą musisz wywalać, jest skuteczna, dzięki emocjom! Pokaż, że masz wyjątkowy produkt! Na pewno czeka Cię wiele pracy nad emocjami klienta. To nie jest łatwe, więc czeka Cię wiele nauki, powodzenia!

Ludzie kupują poprzez emocje. Zgadzasz się? Chwyć za emocje, pamiętaj!

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Tomasz Chrobak
9 lat temu

Jak Ty pobudzasz emocje klientów w swoim biznesie?

Scroll to top