Rynek niszowy, co to takiego? Czy działasz w odpowiedniej niszy?

Czym jest rynek niszowy? Co warto wiedzieć na temat nisz? 

Budowa działalności opartego o jakąś niszę to podstawa! Nie możesz być dla wszystkich i tworzyć produkty o wszystkim. Musisz wybrać dla kogo i co tworzysz! Czy to takie oczywiste? Chyba nie, bo wiele osób chce działać dla wszystkich. 

Czym jest rynek niszowy dla Ciebie? 

Jak Ty kierujesz swoje produkty czy usługi? Do kogo i po co działasz w danej niszy? Widzisz, masz już rynek niszowy po tych pytaniach! I to w sumie tyle, co najważniejsze. Nie kierujesz oferty motoryzacyjnej do ogrodnika. Nie sprzedajesz paliwa osobie, która jeździ na rowerze.O to chodzi, aby wiedzieć o klientach dużo i dopasować do nich swoją ofertę. I widzisz, że wiele z nas potem ma za duży problem. Znowu zbyt szeroko działa! I wtedy musisz znowu zmniejszyć ten rynek. Sprawdzić, jak mocno możesz zawęzić ofertę do ludzi i mieć przy tym odpowiednią sprzedaż. Myślisz, że to takie proste? Niestety nie… bo sami nie raz chcemy być szerzej i przy tym mieć więcej sprzedaży. Ale czy to działa na dłuższą metę? Zobacz, że mając większą nisze musisz więcej wydać na reklamę czy dotrzeć inaczej do ludzi. Musisz poświęcić więcej czasu na obsługę klienta. I to nie jest dla każdego. Zwłaszcza, gdy zaczynasz, to nie chcesz mieć nagle 100 klientów. Bo jak ich obsłużysz, jeśli masz konsultację po godzinie? To kilka dni konsultacji non stop! Może chcesz mieć pięciu na raz? Mieć bardziej sprecyzowanie problemy i dawać przy tym lepsze konsultacje? Więc zastanów się, czy chcesz mieć taką dużą i szeroką niszę? Może łatwiej jest działać niszowo? Rozumiesz, o co mi chodzi? Że nie ma co mieć za dużo ludzi, bo musisz za szybko skalować biznes. I nie każdego na to stać tak szczerze. No chyba, że masz miliony i wchodzisz to biznesu już nie raz i możesz sobie pozwolić na takie szersze działania. Więc zastanów się nad tym, czy robisz wszystko, by osiągnąć swoje cele i przy tym nie mieć nadmiaru pracy. Na początku możesz sobie pozwolić na dwie czy trzy rzeczy…

Więc wykorzystaj to, co dla Ciebie jest w danej chwili możliwe! Nie ma co zbyt szeroko się rozwijać. Jest wiele małych nisz, które możesz mieć na początek i to w zupełności wystarczy. Rynek niszowy pomaga Ci rozwijać się w dobrym tempie i według Twoich możliwości. Zastanów się nad większymi niszami, gdy będziesz miał do tego ludzi! Więc zastanów się nad tym, jaką niszę obrać na początek. Oczywiście, nie możesz pójść w zbyt specjalistyczne nisze, bo nie będzie do tego klienta. Więc sprawdź, jakie słowa kluczowe mogą określać Twoje działanie w Internecie. Sprawdź poprzez odpowiednie oprogramowanie czy ludzie wyszukują dane frazy i czy jest to rynek w miarę niszowy, ale niezbyt ciasny. Tutaj trzeba obrać odpowiednie strategię i ogarnąć dobrze na początku to, co chcesz robić i czego chce Twoja potencjalna grupa odbiorców. 

Rynek niszowy to działanie każdego dnia. To szukanie problemów niszy i dawanie z siebie wszystkiego. I jak masz niszę to lepiej się działa. Możesz rozwijać swoją wiedzę i budować doświadczenie. Więc zastanów się nad tym, jaką niszę Ty wybrałeś i czy ona jest jakoś spójna z Tobą i czy chcesz się w niej rozwijać? Wybierz na początek coś niszowego i sprawdź czy nie lepiej Ci się będzie działało? Nie będzie łatwiej dopasować content marketing i ofertę? No właśnie! Dlatego rynek niszowy jest dla Ciebie! 

Scroll to top