Przemyślany content marketing, czyli co warto wiedzieć?

Jak wygląda przemyślany content marketing?

Co warto na ten temat na początek wiedzieć? Co mieć na uwadze? Czy praca nad treściami jest taka łatwa? Czy łatwo jest budować odpowiedni kontent, aby osiągnąć sukces w danej niszy?

Czym jest przemyślany content marketing?

Czy to tylko spamowanie? Czy jednak jakieś większe zadanie?

Odpowiednie treści.

O tym chyba nie trzeba mówić, że treści w content marketingu nie mogą być głupie czy źle przemyślane. Musisz postarać się i dawać świetne treści. Bez tego nie masz szans z  innymi. Przemyślany content marketing to podstawa w dobrej działalności biznesu. Ale jak wiesz, to samo się nie zrobi i nie można się poddawać za szybko, bo takie łatwe to nie jest, jak się wydaje, gdy nie masz dużego budżetu. Samemu też możesz coś z tym zdziałać, ale na pewno zejdzie Ci z tym trochę dłużej. Blog, fora, social media, opisy czy dobre publikacje to podstawa w marketingu treści. Musisz postarać się i dawać naprawdę dobre rzeczy, a nie byle co. Jakie Ty treści możesz dostarczyć? Co możesz zmienić w swoim życiu, aby tworzyć naprawdę wartościowe treści?

Dobre słowa kluczowe.

To także bardzo ważne, aby wiedzieć, w jaką niszę chcesz wejść! Wiele osób o tym zapomina i nie daje wtedy content marketing odpowiednich rezultatów. Treści mają być dobre, unikalne, mają mieć odpowiednie słowa kluczowe oraz być napisane odpowiednim językiem danej niszy. Warto pisać tak, aby wyszukiwarka i Twoi czytelnicy, na przykład Twojego bloga, byli zadowoleni z Twoich działań content marketingowych. A to już nie jest takie łatwe, ale trzeba robić wszystko, aby Twój przemyślany content marketing faktycznie działał i dawał Ci efekty w postaci wejść na ofertę itd.

Analiza wyników i wyszukiwań.

Warto po kilku kampaniach sprawdzić, jak idzie Ci sprzedaż. Dlatego warto, jest mieć statystyki sprzedaży, w danej kampanii. To daje Ci pewność, że to, co robisz, naprawdę jest dobre i daje Ci korzyści w postaci sprzedaży. Jak Ty analizujesz swoje działania? Sprawdzasz, co ludzie lubią czytać na Twoim blogu czy profilach społecznościowych? Sprawdzaj, co jest u Ciebie na topie i staraj się o tym tworzyć odpowiednie treści.

Promocja treści.

Musisz promować swoje treści, aby były chętnie czytane i rozpowszechniane. To tyle i aż tyle! Wydaje się to proste, ale wcale takie nie jest. Codziennie promuj swoje treści, zwłaszcza te contentowo — marketingowe. Co chciałbyś pokazać w swojej niszy? Jak będziesz promował swoje treści?

Dobrze zdefiniowany klient.

Musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoje treści. Od tego jest marketing, więc musisz wiedzieć, kim jest Twój idealny klient. Bez tego piszesz, do nie wiadomo kogo! Wiele osób popełnia ten błąd, więc zwracam Ci na to uwagę. Musisz poznać swój biznes i swojego klienta bardzo dobrze. Dzięki content marketingowi możesz to zrobić jeszcze skuteczniej niż zwykle, bo masz odpowiednie statystyki i wiesz, co ludziom się podoba, a co nie. Staraj się poznać to, czego potrzebują Twoi klienci czy czytelnicy bloga.

Optymalizacja obecnych treści.

Jeżeli masz już jakieś treści, to warto, jest je także optymalizować, lub pozmieniać, aby były przydatne w kampanii. Samo się nie zrobi! Ja poświęcam dlatego dużo czasu blogowi, bo dzięki coraz lepszym treściom wiem, co jest przydatne dla moich (na razie) czytelnikom. 🙂

Cel i plan!

Bez niego nie ma co działać. Powtarzam Ci to za każdym razem.  Cel -> plan -> działanie! TYLE i aż tyle! Do dzieła! Jesteś mistrzem!

Jak według Ciebie wygląda przemyślany content marketing?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Marketer Internetowy

Co jeszcze warto wiedzieć?
Co byś dodał

Zuzanna
6 lat temu

Content is King ! 🙂

Basia Jerzykowska
Basia Jerzykowska
6 lat temu

Według mnie content marketing powinien być zgodny z naszą strategią, czyli jak to ująłeś być wypadkową przejścia od planu do realizacji. Natrafiłam w internecie na wpis: https://www.grupa-tense.pl/blog/jak-poprawic-pozycje-w-wyszukiwarce-google/ , który również nawiązuje do contentu – powinien być unikalny i użyteczny. Ponadto autor podkreśla m.in. jak ważna jest optymalizacja tagów i meta description oraz dane strukturalne czy responsywny szablon naszej strony.

Scroll to top