Pomysły biznesowe, co warto robić i stosować w biznesie?

Jakie według mnie pomysły biznesowe są warte zachodu? Co warto robić mając biznes?

Upselling i downselling.

Miej droższe i tańsze produkty i rób z nich różne pakiety. Jeśli sprzedajesz coś drogiego, to zaproponuj tańszy produkt, który uzupełnia ten droższy. To jest proste, ale wymaga przemyślenia swoich produktów i tego co sprzedajesz. Zobacz jaki zbiór pakietów jest najlepszy i ciągle testuj swoją sprzedaż. Warto robić takie miksy produktów, aby też sprzedawać lepiej i mieć większe zyski itp. Warto testować swój marketing i wycisnąć z danego tematu maksa!

Buduj zaufanie.

To podstawa w biznesie. Warto od samego początku budować zaufanie i mieć ciekawe pomysły biznesowe. Twój wizerunek i Twojego biznesu jest bardzo ważny i warto codziennie nad nim pracować i go ulepszać. Wszystko jest do zrobienia. Zwłaszcza budowanie odpowiedniej marki i zaufania. Musisz to robić od samego początku. Działać mimo przeciwności! O to chodzi, aby budować dobrą markę od samego początku!

Szczerość.

Bycie szczerym i dobrym to podstawa. Może w tych czasach to coś mało spotykanego, ale według mnie jest to bardzo ważne. Jak coś zjebiesz to, to napraw i przyznaj się do błędu! Tyle! Nie pokazuj, że jesteś nie wiadomo kim. Bądź sobą i bądź szczerym przedsiębiorcom. Tego jest mało w dzisiejszych czasach, ale może warto działać według swoich zasad?

Planowanie.

To chyba oczywiste, że warto wszystko planować i działać z planem każdego dnia. To podstawa! A wiele osób tego nie robi i działa według tego: “co mi się przypomni to, to zrobię”. Tak nie może być. Planuj i zrób to, co zaplanowałeś. Tyle… Nie ma w tej dużej filozofii. Każde pomysły biznesowe są dobre, ale trzeba działać! Nie ma co się przejmować porażkami.

Nie marnuj czasu na głupoty.

Na filmiki, social media, na inne głupoty, które zabierają tylko czas. To głupota w dzisiejszych czasach spędzać czas w Internecie tylko dla zabawy, gdy jest tyle możliwości rozwoju Warto się zabrać za siebie i pilnować biznesu czy bloga i codziennie się rozwijać. To jest prawdziwa praca, a nie siedzenie przed PC bez pomysłu. Blog, afiliacja, ecommerce, ebiznesy różnego typu. Zobacz ile możesz działać w Internecie i mieć z tego po pewnym czasie efekty. Wykorzystaj dobrze czas, jaki masz. Nie marnuj go!

Social media.

Warto być w różnych mediach społecznościowych, ale tylko dla rozwoju bloga czy biznesu. Nie tylko dla zabawy. Nie mówię, że są to złe portale, ale one zabierają mnóstwo czasu. Spróbuj być tam, ale kontroluj ten czas. Działaj na takich portalach w kierunkach rozwoju, a nie zabawy. To jest trudne, bo te strony przyciągają naszą uwagę i ciężko jest się przestawić. Ale trzeba działać! Rozwijać swoje profile i być coraz lepszym!

Skuteczna reklama.

Warto się reklamować i być tam, gdzie twoi klienci czy współpracownicy. Nie musisz wydawać ogromu pieniędzy, bo wiem, że nie dla każdego jest reklama po względem finansowym. Jak nie masz pieniędzy na promocję, to korzystaj z darmowych form promocji. Zabierze to więcej czasu, ale  będzie darmowe. Możesz znaleźć na moim blogu różne sposoby na promocję swojego biznesu. Wybierz jedną rzecz i przetestuj u siebie.

Dobry marketing.

To w dzisiejszych podstawa, aby tworzyć dobry marketing swoich usług i produktów. Temat marketingu wydaje się łatwy, ale wcale taki nie jest. Trzeba dużo się dowiedzieć, aby poznać dobre sposoby na promocję. Warto jednak zgłębiać ten temat, aby mieć ciekawe pomysły biznesowe. Rób wszystko, aby marketing był jak najlepszy i jak najbardziej efektywny. To wymaga pracy, ale warto… Marketing jest ważnym elementem i nie można o nim zapominać!

Dobre USP.

Unikalna propozycja sprzedaży (USP) to podstawa w każdym biznesie i warto ją sobie wypracować już na samym początku. To zazwyczaj proste, ale wymaga to przestudiowania pomysł i niszy, w której jesteś.  Warto sprawdzić niszę, zanim zaczniesz w niej działać. Nie jest to trudne, a może Ci pomóc wybrać ten najlepszy temat.

Dawaj wartość.

To oczywiste i będę o tym często wspominał. Warto poznać wartości jakie masz i dawać wartości innym, aby biznes zaczął naprawdę wzrastać. Warto dawać wartościowe produkty, usługi, treści czy inne formy wartościowych rzeczy. WARTOŚĆ, a nie byle co!

Networking.

Buduj w biznesie sieć kontaktów i znajomości. To warto robić zwłaszcza na początku, aby wypracować sobie markę i rozpoznawalność. Warto poznawać nowych ludzi i wspominać im o swoich usługach czy produktach. Staraj się pozyskiwać kontakty szybko i sprawnie. Warto mieć znajomych o różnych zainteresowaniach!

Testowanie rynku.

To robota na sam początek. Żeby każdy o tym wiedział, to nie byłoby połowy biznesów. Bez przetestowania wartości rynku nie warto zaczynać biznesu. Przypomnij sobie o tym, zanim zaczniesz wejście w nową niszę. Testuj i sprawdzaj, aby potem nie żałować włożonego czasu.

Profil psychologiczny klienta.

Musisz poznać dobrze swojego klienta i to czym się kieruje przy zakupie. Warto zrobić sobie profil idealnego klienta i jemu sprzedawać to, co masz  do zaoferowania. Nigdy nie sprzedasz wszystkim wszystkiego. Każdy ma inne problemy i inaczej trzeba je rozwiązać. Nie ma idealnego produktu. Stwórz sobie awatar idealnego klienta i do niego kieruj ofertę!

Konkurencyjność.

Czym się wyróżnisz od konkurencji? Co zrobisz lepiej niż konkurencja? Jakie masz pomysły biznesowe? Co warto pokazać innym? Co sprzedawać, aby było lepsze od reszty konkurencji? Warto znaleźć w swoim ebiznesie coś unikalnego, co wyróżni Cię ponad konkurencję!

Wydajność i efektywność.

Musisz dobrze zarządzać sobą w czasie, aby zrobić jak najwięcej każdego dnia. Żeby być naprawdę wydajnym to trzeba mieć dobrze wszystko poukładane w głowie. Musisz działać tak, aby mieć jak największe wyniki. Zastanów się, co możesz zrobić, aby osiągnąć swoje cele? Jak możesz szybciej wypracować sobie swoją wymarzoną przyszłość?

Buduj relację z klientami.

Budowa relacji i społeczności np. na blogu jest bardzo ważna. Po to, aby po prostu mieć różne opinie na temat produktów czy usług. Każda osoba, która coś od Ciebie kupuje, daje Ci opinię czy rekomendacje. Warto je zbierać i być kimś interesującym dla innych. Zastanów się, jak Ty możesz budować relację? Jak możesz pomóc ludziom z niszy?

Dobry biznesplan.

Nie musi być to nie wiadomo jaki plan, ale warto go mieć. Żeby po prostu wiedzieć dokąd zmierzasz i jaki masz plan. Tyle wystarczy dla małego biznesu. Jeśli chcesz pozyskać inwestora to musisz się bardziej wysilić. Wtedy biznesplan to naprawdę spory dokument. Napisz sobie taki plan swoich działań i je realizuj.

Kontroluj biznes.

Nie możesz kontrolować wszystkiego, ale warto mieć kontrolę nad podstawowymi aspektami biznesu jak sprzedaż czy marketing. Zobacz jak to działa i monitoruj każdą z tych rzeczy na bieżąco, aby poznać dobrze jak idzie Ci rozwój swojego biznesu.

Znajdź pasję.

Dla mnie nauka marketing czy sprzedaży jest bardzo ważna i lubię po prostu się tego uczyć. Lubię poznawać pewne rzeczy i konsekwencje danych działań. A Ty, colubisz robić? Jak z tego możesz stworzyć ebiznes? Jak możesz się rozwinąć dzięki pasji?

Bądź dobry, w tym co robisz.

Bądź naprawdę dobrym, a ludzie sami do Ciebie przyjdą i będą Cię szukać w Internecie w ogłoszeniach. Postaraj się być naprawdę świetnym w danym temacie i uczyć się każdego dnia. To pozwoli Ci na szybki rozwój nie tylko ebiznesu, ale i samego siebie. Jaki możesz się wykazać w niszy? Co zrobisz, aby osiągnąć swoje cele?

Znajdź mentora.

Masz kogoś, kto Cię wspiera i pokazuję drogę? Warto szukać takich ludzi i zadawać im pytania. Dzisiaj jest dużo taki ludzi, ale nie każdy chce pomagać. Wybierz takich mentorów, którymi możesz się inspirować.

Nie rezygnuj z marketingu.

Bo warto mieć marketing nawet w małej firmie, bo to daje ogromne możliwości. Marketing to podstawa w dzisiejszych czasach i warto z niego skorzystać. Nie poddawaj się w promocji swoich produktów lub usług.

Dobra obsługa klienta.

To ważne w dzisiejszych czasach, aby dobrze obsługiwać klientów. Nie ma tui ci się rozpisywać.

Wyróżnij się.

Bądź innym niż reszta. Warto się wyróżnić w niszy i mieć inne produkty czy usługi. Wszystko wymaga pracy, ale myślę, że warto jest się zastanowić nad tym, czym chcesz się wyróżnić.

Zbieraj opinię i rekomendację.

Warto zbierać opinie klientów i ludzi związanych z Twoim biznesem. Pomaga to w sprzedaży i w procesie zakupowym nowego klienta. Rób wszystko, aby budować jak najwięcej rekomendacji od innych osób…

Analizuj sprzedaż.

Co idzie dobrze, a co źle? Warto wiedzieć dużo na temat sprzedaży i analizować statystyki. Możesz wiele się dowiedzieć analizując sprzedaż i jej skutki.

Rozwija się codziennie.

Każdego dnia naucz się czegoś nowego i wprowadzaj zmiany. Bez tego nie będziesz się rozwijać. Warto rozwijać siebie i swoich współpracowników. Naprawdę warto rozwijać swoje kompetencje.

Dziel się wiedzą i swoim doświadczeniem.

Nie gromadź wiedzy tylko dla jej gromadzenia. Rozwijaj się też dla innych ludzi,aby im pomagać. Pomaganie jest naprawdę świetną sprawą i warto dzielić się wiedzą. Nie musisz tego robić tylko za darmo.

Jakie Ty masz pomysły biznesowe?

1 Comment

  1. Jakie pomysły Ty dodasz?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top