Oczekiwania klientów, jak nimi zarządzać i jak sprostać?

Oczekiwania klientów często są bardzo duże. Jak pokazać im, że Ci na nich zależy? Oto kilka przykładów.

Dobra obsługa klienta.

To chyba oczywiste, że ma być jak najlepsza. Musisz postarać się, żeby spełnić oczekiwania klientów. Szybka, niezawodna i skuteczna obsługa klienta to podstawa. Naucz się lub zleć świetną obsługę klienta. Osoby dbające o obsługę mają być wyszkoleni i wiedzieć wszystko o produktach i usługach. Bez tej wiedzy nie warto zaczynać dobrej obsługi klienta. Obsługa klientów jest coraz ważniejsza i dzięki niej często dostajemy to, co chcesz, czyli dobrą sprzedaż! Jakie oczekiwania klientów są dla Ciebie ważne?

Dbaj o nowych i starych klientów.

Wiele biznesów zapomina o jednym lub drugim. Warto dbać o każdego klienta w swoim biznesie. Nie ważne czy to jego pierwszy czy już kolejny zakup. Zastanów się nad tym jak możesz im pomóc i dać jak największą wartość. Dbaj o każdego i nie marnuj swojego czasu tylko dla jednej z tych grup. Dbaj więc o nowych jak i starych klientów. Warto mieć na uwadze obie grupy i dawać im jak najwięcej. Pokazać, że zależy Ci na dobrej relacji i na rozwiązywaniu problemów!

Edukuj.

Niech klient najpierw przejdzie takie krótkie szkolenie czym się zajmujesz i jak możesz mu pomóc. Daj mu coś za darmo, aby poznał Ciebie i Twoje usługi. Niech będzie w danym temacie trochę wyszkolony, żeby sam wiedział czego chce od Ciebie. Laik raczej nie będzie wiedział czego potrzebuje, dlatego warto pokazać klientowi Twój biznes od środka. Edukacja powinna być na samym początku, aby klient poznał to, czego potrzebuje. Warto mieć dobrą przynętę, która  w tym pomoże.

Szczerość.

Jeżeli czegoś nie umiesz to, to powiedz. Znajdź inną osobę, która to umie i poleć ją klientowi. Nie masz czasu? To też powiedz. Nigdy nie kłam klienta. Pokaż, że można Ci zaufać. Bez zaufania jest naprawdę ciężko. Szczerość też jest ważna. Nie musisz być dla każdego. Jak się coś nie podoba to trudno. Znajdą się inni, którzy będą chcieli Ci zaufać. Buduj więc dobrą sieć kontaktów i staraj się być szczerym z klientem. Nie spodobasz się wszystkim, więc trzeba działać tak, aby mieć dobrą komunikację i strategię sprzedażową.

Dawaj więcej niż oczekuje klient.

To wtedy dla klienta jest takie WOW! Że dajesz mu coś ponad to co zapłacił. Nie warto tu jednak przesadzać, ale warto czasem dać więcej wartości. Wtedy klient na pewno powróci. Zastanów się nad tym, co możesz dać więcej. To nie musi być góra złota, ale coś co będzie przydatne dla klientów. Upselling jest ciekawą strategią, więc warto to wykorzystać w swojej sprzedaży!

Dobra komunikacja.

Bez tego Twój biznes umiera. Komunikacja to podstawa. Aby dobrze się komunikować to warto poznać dobrze klienta.Zobacz jak Twoi klienci reagują na różne metody komunikacji. Wybierz tą najlepszą… Masz Internet, reklamy i tak dalej, więc trzeba się wykazać w komunikacji. Nie będzie to łatwe na początku, ale gdy ogarniesz swój styl, to będzie Ci się wręcz chciało budować coraz lepszą relację! No właśnie…!

Relacja!

Bez budowy relacji od początku po prostu zginiesz. To podstawa, aby utrzymać oczekiwania klientów. Musisz dobrze się komunikować i się nie poddawać, gdy jest ciężko. To wszystko jest do zrobienia, ale łatwe to nie jest. Buduj dobrą strategię na relację z klientami. Bądź tam, gdzie oni i zachęcaj do swojej oferty. Im lepiej znasz ludzi z niszy, tym łatwiej jest Ci sprzedawać.

Doradzaj.

Gdy klient czegoś nie wie to pokaż mu co Ty byś zrobił na jego miejscu. Doradź produkt czy usługę. Pokaż wady i zalety każdego rozwiązania. Bądź pomocny i tyle. Proste? Nie zawsze, ale warto próbować wejść w skórę klienta i czasem mu dobrze doradzić.

Słuchaj.

Bez słuchania klientów daleko nie zajdziesz. Musisz być otwarty na sugestie. Jeżeli klienci mówią o czymś często, to znaczy, że warto coś zmienić czy ulepszyć. Musisz tylko słuchać i aż słuchać. To podstawa, aby wypełnić oczekiwania klientów.

Nie obiecuj góry złota.

Wiele osób dużo obiecuje… Za dużo. A potem nie ma efektów i jest płacz, że klienci zwracają produkt czy nie podoba się im usługa. Warto więc obiecywać tylko to co faktycznie się stanie po zakupie produktu czy usługi. Nie za dużo i nie za mało.

Scroll to top