Nie masz ruchu i nie wiesz dlaczego? Oto kilka porad na ten temat…
Budowa ruchu nie jest łatwa przy obecnych działaniach konkurencji. Blogowaniem można pozyskać dobry ruch, ale musisz się skupić nad swoim blogiem i szukać tego ruchu, gdzie się da!
Wiesz, dlaczego nie masz ruchu?
Co powoduje, że nikt nie wchodzi na Twojego bloga? Zastanawiałeś się nad tym?
Dziwna nazwa bloga.
To często jest problem w blogowaniu czy w tworzeniu stron internetowych. Nazwa jest nijaka lub nie można jej zapamiętać. Wtedy ciężko się szuka danej strony i nie ma możliwości jej znalezienia w prosty sposób.
Nazwa ma być prosta i mniej więcej pokazywać to, o czym jest dana strona internetowa. Pomyśl dobrze nad nazwą. To jest często bardzo trudne, ale z czasem coś ciekawego znajdziesz. Możesz także to zlecić innym, ale to są już sprawy, które wymagają pieniędzy. Zrób, jak uważasz, tak, aby potem nie zmieniać nazwy, bo ze względu na to, że Ci się nie podoba. Daj sobie na to czas i nie śpiesz się. Dobrze zastanów się nad nazwą swojej strony w sieci, aby potem nie żałować.
Nie odpowiadasz na komentarze.
Wtedy wydaje się, że strona jest pusta i nie ma w nim kogoś, kto się nią zajmuje. Warto odpowiadać na pytania i nie bać się komentujących. To właśnie czytelnicy są ważni i o nich warto pamiętać. Warto się angażować! Miły komentarz zawsze jest dobry, a Ty możesz pokazać, że Ci zależy właśnie poprzez komentarz.
Warto czytać komentarze na stronie i odpowiadać na nie. Nie tylko ze względu na kulturę, ale i dla szacunku do czytelników. Rób to i dawaj z siebie wszystko, gdy chcesz okazać wdzięczność. Jeśli ktoś daje komentarz, to poświęca swój czas! Ciesz się z tego!
Brak przyjaznych linków.
To są już kwestie techniczne, ale warto mieć przyjazne linki, czyli takie, które są dobre dla wyszukiwarek jak i dla czytelników.
O co chodzi? Zamiast mojastrona.pl/wpis62426, najlepiej dać tytuł wpisu, np. mojastrona.pl/tytul-wpisu-o-kotkach.
Proste, jasne? W WordPressie jest to minuta roboty i już to masz! To jest też ważne z punktu pozycjonowania, ale o tym kiedy indziej…
Zła grupa docelowa.
To też jest przyczyna, że nie masz ruchu na swojej stronie internetowej. Musisz na początku dobrze ją określić. Potem możesz ją w każdej chwili zmienić, ale warto określić to na samym początku! Warto dobrze poznać dobrze swoich czytelników. Ale to też wymaga pracy i zaangażowania. Nie ma nic za darmo. Do kogo Ty kierujesz swoje działania? Kogo chcesz przyciągnąć do swojej marki? Musisz nad tym dużo pracować na początku!
Brak osobowości (zwłaszcza na blogu).
Musisz dodać do swojej strony osobowość. Musisz pokazać ludzką stronę w swoich treściach. Dawaj z siebie 100% i nie poddawaj się za szybko. Blog wymaga dużo pracy i nie jest to łatwa rzecz, ale gdy zrozumiesz pewne schematy blogowania, to jest sporo łatwiej. Poznaj dobrze swoich czytelników i pisz dla nich dobre treści. Musisz pokazać siebie z dobrej strony! Jeśli nie masz ruchu, to trzeba coś zmienić!
Tytuły niezwiązane z treścią.
To często problem początkujących. Musisz zachęcać do czytania bloga, ale nie możesz oszukiwać swoimi nagłówkami. Możesz czasem napisać coś kontrowersyjnego, ale wymaga to sztuki copywritingu, bo samo się nie uda. Takie clickbaity to już wymaga dobrego poznania niszy i swoich czytelników. Ale może Ty się nadajesz do takich wpisów? Zobacz!
Już wiesz, czemu nie masz ruchu?
Jak Ty budujesz ruch?