Mocne narzędzia marketingowe, które rozwijają biznes

Jakie są mocne narzędzia marketingowe? Co warto wiedzieć na temat podstawowych narzędziach marketingowych?

Plan marketingowy

To podstawowe narzędzie i nie chodzi tylko o plan ale i analizę rynku czy konkurencji. To potężne narzędzia marketingowe, dające ogrom wiedzy na temat danej niszy. Bez tego nie warto zaczynać wchodzenie w dany rynek. Wszystko można zbadać, ale wymaga to czasu i pieniędzy. Tego będę jeszcze uczył, bo sam to wszystko ciągle poznaję i testuję. Warto jednak poświęcić na to czas i chociaż poznać podstawy tych narzędzi. Robiąc dobry plan marketingowy, wiesz po prostu co i jak masz robić, aby osiągnąć swoje cele! Zastanów się, jak Ty wdrożysz swój plan na najbliższe miesiące?

Nisza

Jej odpowiedni wybór też jest bardzo ważny. Jeżeli się na czymś nie znasz to po co tam wchodzić? To wszystko trzeba przemyśleć. Czy wejdziesz w nisze i zaczniesz się uczyć danego tematu czy wybierasz coś, co już wiesz i na tym się skupiać. Wszędzie masz wybór, więc podejmij decyzję i działaj. Wybór odpowiedniej niszy jest kluczowy i trzeba wybrać to, co w danej chwili Cię interesuje. Może masz jakąś pasję czy zainteresowania? Może to możesz wykorzystać na początku? Robić po prostu to, co Cię interesuje i potem wchodzić w kolejne tematy.

Nazwa i logo

To też ważne narzędzie, bo one Cię wyróżniają na tle konkurencji. Indywidualna nazwa i logo to na pewno mocne narzędzie marketingowe. Nie musi być to coś wymyślnego, ale coś co określa Twój biznes.Tyle i aż tyle. Możesz to zlecić lub sam coś znaleźć. Ważne jest, aby była to unikalna nazwa. Może być to na początku Twoje imię i nazwisko. Nie ma co się spieszyć z tym, jeśli nie masz pomysłu. Możesz to zlecić komuś i też będzie OK!

Wizytówka i networking

Na początku może być to fajne narzędzie i warto się nad tym zastanowić. Szkolenia, eventy i wydarzenia. Wszędzie tam możesz poznać ciekawych ludzi i dać im swoją wizytówkę czy zamienić parę słów. To jest do zrobienia, ale wymaga pracy niestety. To staroświeckie, ale ja wierzę w ten sposób na marketing. Warto szukać kontaktów w swojej niszy. Robić wszystko, aby ludzie Cię poznali!

Case study

Pokazuj jak pomagasz swoim klientom. Pokaż ich historie i rozwiązania jakie dałeś. Pochwal się rezultatami. To daje Ci ogrom nie tylko motywacji do działania, ale opinię na rynku! Więc dlaczego tego nie robić? Pokaż, że masz odpowiednie narzędzia marketingowe, które pomogą Ci w pracy!

Marketing poleceń

Polecenia innych ludzi są bezcenne. Dzięki nim pozyskujesz nowych klientów i zachowujesz starych. To się napędza i jest tego coraz więcej i więcej. Może warto dobrze obsługiwać swoich klientów? Na pewno się to zwróci.

1 Comment

  1. Marketer Internetowy2 lutego 2017

    Co byś do tego dodał?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top