Jakie są mocne narzędzia marketingowe?
Co warto wiedzieć na temat podstawowych narzędziach marketingowych? Jakie rzeczy warto poznać, aby robić naprawdę dobry marketing? Co możesz zmienić, dzięki skutecznej promocji swoich rozwiązań?
Jakie narzędzia marketingowe warto znać?
Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co jest ważne w marketingu?
Plan marketingowy
To podstawowe narzędzie i nie chodzi tylko o plan, ale i analizę rynku czy konkurencji. To potężne narzędzia marketingowe, dające ogrom wiedzy na temat danej niszy. Bez tego nie warto zaczynać wchodzenie w dany rynek. Wszystko można zbadać, ale wymaga to czasu i pieniędzy. Tego będę jeszcze uczył, bo sam to wszystko ciągle poznaję i testuję. Warto jednak poświęcić na to czas i chociaż poznać podstawy tych narzędzi. Robiąc dobry plan marketingowy, wiesz po prostu co i jak masz robić, aby osiągnąć swoje cele! Zastanów się, jak Ty wdrożysz swój plan na najbliższe miesiące?
Nisza
Jej odpowiedni wybór też jest bardzo ważny. Jeżeli się na czymś nie znasz to, po co tam wchodzić? To wszystko trzeba przemyśleć. Czy wejdziesz w nisze i zaczniesz się uczyć danego tematu, czy wybierasz coś, co już wiesz i na tym się skupiać? Wszędzie masz wybór, więc podejmij decyzję i działaj. Wybór odpowiedniej niszy jest kluczowy i trzeba wybrać to, co w danej chwili Cię interesuje. Może masz jakąś pasję czy zainteresowania? Może to możesz wykorzystać na początku? Robić po prostu to, co Cię interesuje i potem wchodzić w kolejne tematy.
Nazwa i logo
To też ważne narzędzie, bo one Cię wyróżniają na tle konkurencji. Indywidualna nazwa i logo to na pewno mocne narzędzie marketingowe. Nie musi być to coś wymyślnego, ale coś, co określa Twój biznes. Tyle i aż tyle. Możesz to zlecić lub sam coś znaleźć. Ważne jest, aby była to unikalna nazwa. Może być to na początku Twoje imię i nazwisko. Nie ma co się spieszyć z tym, jeśli nie masz pomysłu. Możesz to zlecić komuś i też będzie OK!
Wizytówka i networking
Na początku może być to fajne narzędzie i warto się nad tym zastanowić. Szkolenia, eventy i wydarzenia. Wszędzie tam możesz poznać ciekawych ludzi i dać im swoją wizytówkę czy zamienić parę słów. To jest do zrobienia, ale wymaga pracy niestety. To staroświeckie, ale ja wierzę w ten sposób na marketing. Warto szukać kontaktów w swojej niszy. Robić wszystko, aby ludzie Cię poznali!
Case study
Pokazuj, jak pomagasz swoim klientom. Pokaż ich historie i rozwiązania, jakie dałeś. Pochwal się rezultatami. To daje Ci ogrom nie tylko motywacji do działania, ale opinię na rynku! Więc dlaczego tego nie robić? Pokaż, że masz odpowiednie narzędzia marketingowe, które pomogą Ci w pracy!
Marketing poleceń
Polecenia innych ludzi są bezcenne. Dzięki nim pozyskujesz nowych klientów i zachowujesz starych. To się napędza i jest tego coraz więcej i więcej. Może warto dobrze obsługiwać swoich klientów? Na pewno się to zwróci. Szukaj w swojej działalności poleceń i staraj się dostarczać wartościowe efekty swoim klientom. Masz wiele do zmiany, ale nie poddawaj się przy pierwszych błędach. W końcu załapiesz ten marketing!
Co byś do tego dodał?