Konwersja, jak ją zwiększyć i co robić, aby strona lub oferta dobrze konwertowała? Oto kilka porad jak to zrobić!
Jak pracować nad konwersją? Na co zwrócić uwagę i co testować, aby mieć wyniki swojej sprzedaży? Masz na siebie pomysł w Internecie? Wiesz, do czego dążysz, aby osiągnąć sukces w sieci? Co chcesz, aby Twoi odbiorcy robili i jak to wpłynie na Twoją konwersje? Budowa odpowiedniej konwersji to wiele pracy i działań, ale zwróci Ci się to! Jak zamienisz swoich czytelników w klientów? Jakie działania chcesz, aby podjęli Twoi odwiedzający? Mają kupić? Zapisać się na listę adresową? Czy skorzystać z Twoich usług? Musisz wiedzieć, czego oczekujesz od klienta! Jak zbudujesz relację ze swoimi odbiorcami? Jak zadbasz o to, aby praca nad konwersją była skuteczna?
Konwersja to nie taka łatwa sprawa!
Ważne są kolory. Nie mogą być zbyt jaskrawe i nudne. Wszystko ma do siebie pasować i ze sobą współgrać. Nie wymyślaj z nadmiernymi i niepotrzebnymi dodatkami, aby nie rozpraszać kupującego lub czytającego. Warto testować różne kolory!
Logo. Ma być ładne i proste. Nie samo logo się liczy, sam wygląd produktu też jest ważny i może być ważnym elementem Twojej oferty, aby Twoja konwersja były jak najlepsza.
Łatwość w użyciu. Strona ma być prosta i ładna i bez zbędnych dodatków. Nawigacja ma być prosta i intuicyjna. Każda rzecz ma być profesjonalna i mieć dobry opis produktu czy usługi. Im łatwiej, tym mniej rozpraszaczy! Masz jasno określić, czego oczekujesz od potencjalnego klienta!
Zakup ma być prosty i szybki. Nie wymyślaj, nie wiadomo czego w procesie zakupu. Wszystko ma być na swoim miejscu. Warto stosować też cross-selling, aby zarobić jeszcze więcej.
Bezpieczeństwo. Zakup ma być zabezpieczony, jak tylko się da. Certyfikaty i bezpieczeństwo jest coraz ważniejsze.
Nagłówek. Ma zachęcać do zakupu! To tyle i aż tyle! Ma zachęcić do przeczytania oferty. Im lepszy nagłówek, tym większa sprzedaż! Warto to testować.
Zachęcaj do zakupu. Dodawaj coś do ofert np. darmowy przedmiot, kupon lub inny bonus. Zachęć też samą ofertą i swoim produktem czy usługą. Pokaż, że zakup jest ważny i może zmienić życie danej grupy docelowej!
Program partnerski. Może to podniesie konwersję? Warto to sprawdzić i zachęcać innych, aby promowali Twoje produkty czy usługi. Warto przemyśleć ten temat. To ważny element w tych czasach, aby inni też polecali Twoją ofertę. Może to napędzie Twój biznes?
Dobra obsługa klienta. To podstawa w biznesie, aby była ona jak najlepsza. Ja często nie zamawiam czegoś ze względu na czas odpowiedzi i jej jakość. Im lepsza pomoc przy zakupie, tym większa konwersja.
Sprzedaż. Naucz się tego, bo sprzedaż jest bardzo ważna i warto poznać jej techniki. Im lepiej sprzedajesz, tym lepsze wyniki. Nie ma lekko w sprzedaży, bo ona jest ciężka na początku. Ja sam mam wiele do nauki, ale wszystko z czasem.
Reklama. Naucz się z niej korzystać. Naucz się copywritingu i pisania dobrych ofert, a Twoja sprzedaż będzie wzrastać i wzrastać! Zadbaj o to, aby śledzić zachowanie Twoich klientów!
Dobre opisy. Produkt ma być dobrze opisany i jak najlepiej przedstawiony. To klucz przy dużych sklepach.
Najczęściej zadawane pytania. Zrób taką rubrykę w swoim sklepie czy ofercie. Wiele osób z tego nie korzysta, a jest to bardzo dobry sposób na zbyt dużą ilość maili z zapytaniami.
Dodaj opinię klientów. To bardzo pomaga w zakupie! Nie ma to jak kilka opinii, które pomagają w zakupie. Im lepsze opinie, tym skuteczniejsza będzie Twoja oferta…
Unikaj błędów. Zarówno tych gramatycznych jak i programistycznych. Nie ma nic gorszego niż źle wyglądająca strona i z błędami! Wszystko ma działać jak najlepiej. Zadbaj o to, aby strona docelowa z ofertą była skuteczna i dawała ludziom wartość. Co ma zrobić kupujący po wejściu na stronę?
Pokazuj miejsce na magazynie. Najgorsze jest to, że coś zamawiasz i nie ma tego na stanie magazynowym. Warto dodać taką liczbę w opisie produktu. Unikniesz wtedy problemów z zamówieniem.
Wybór. Ma być prosty i szybki. Klient wie, co ma kupić? Jeśli nie, to zrób wszystko, aby w ofercie się dowiedział.
Czas wysyłki. To też jest ważne i warto to dodać do Twojej strony sprzedażowej. Im szybsza, tym lepiej dla Twoich klientów!
Odpowiednie optymalizacja. SEO jest bardzo ważne, aby konwersja była wysoka, bo pozwala na to, aby klienci byli dobrze stargetowani. Warto zacząć interesować się pozycjonowaniem.
Testuj, co się da. Bez tego nie będziesz wiedział, co działa a co nie. Warto testować po kolei każdą rzecz i sprawdzać działanie. Testuj, co się da i nie poddawaj się w tym. Bo to ciężki kawałek sprzedaży. Zwłaszcza online. Wiele rzeczy można testować w różnych niszach, więc zabierz się za to od początku. Bo każdy biznes jest inny!
Buduj zaufanie i wiarygodność. Twoja oferta ma dawać dużą wartość i pokazać, że zależy Ci na sukcesach klienta. Pokaż opinie i rekomendację. Może jakieś wyróżnienia i nagrody? Pokaż, że można zaufać Twojej marce! Pokaż, że dajesz wartość innym!
Jak Tam Twoja konwersja sprzedaży?
To tylko kilka rzeczy, o których warto pamiętać…
Co byś dodał/a?