Proces sprzedaży, jakie są etapy sprzedaży Twoich produktów?

Jak ludzie kupują? Jaki jest proces sprzedaży? Jak można określić zachowanie klientów?

KTO?

Wiesz, komu sprzedajesz? Jaka jest Twoja grupa docelowa? Do kogo kierujesz swój produkt? Jak możesz określić, komu chcesz sprzedać? Zacznij od profili społecznościowych czy bloga, aby po długiem niestety czasie, ale darmowo, dowiedział się kim jest Twój klient. Możesz się też pobawić w reklamę. Wszystko zależy od Twojego budżetu i czasu jaki możesz poświęcić! Nie ma tak lekko, że wszystko dostaniesz bez pracy! Do kogo chcesz kierować produkt? Komu chcesz pomóc? Ile masz w sobie sił, aby pokonać obiekcje klientów? Zrób wszystko, aby poznać dobrze swoich klientów. Jak to zrobisz, to już Twoja decyzja i Twój czas i pieniądze!

CO?

Wiesz, co chcesz sprzedawać? Jakie produkt masz lub jaki możesz stworzyć? Czym możesz się wyróżnić? Co możesz zrobić lepiej od konkurencji? Jaką masz konkurencję i co sprzedaje? Jak Ty możesz się wybić swoim produktem? Jakie rozwiązania chcesz wdrożyć? Co zrobisz szybciej i wydajniej? Jakie produkty chcesz wdrożyć w niszę? Wiesz już, co chcesz sprzedawać?

GDZIE?

No i teraz, gdzie chcesz sprzedać swój produkt? Tradycyjnie w sklepie czy przez Internet? Co przyniesie Ci większy zysk? Może tu i tu? Ale czy jesteś na to gotowy i czy masz tyle motywacji i pieniędzy, aby wdrożyć produkt tradycyjny i internetowy? Może możesz to jakoś połączyć? Mieć sklep tradycyjny i wspomagać się internetem? Może chcesz tylko w Internecie? Wszystko zależy do Ciebie i Twojego budżetu!

KIEDY?

Ważne jest to w jakim okresie swojego życia. Czemu kupuje akurat teraz? Co skłoniło go do zakupu? Jak Ty możesz się mu wtedy pokazać? Jak możesz dopasować do niego produkt? Kiedy pokażesz mu swoją ofertę? Może klient chce bardziej zaawansowanej wiedzy? Potrzebuje innych rozwiązań? Może coś skłoniło go do zakupu, bo coś się stało w jego życiu? Jest wiele wydarzeń, które skłaniają ludzi do zakupu! Jak Ty możesz się wtedy wykazać?

JAK?

Jak dotrzesz do klienta? Co zrobisz, aby znalazł Ciebie i Twoje rozwiązania? Reklama? Media społecznościowe? Email marketing? Sklep internetowy? Pozycjonowanie? Co innego pozwoli Ci na wykazanie się w branży? Masz jakoś dotrzeć do swoich klientów, a jak to zrobisz to już zależy od Ciebie! Zastanów się, jak możesz się wybić swoim produktem?

DLACZEGO?

Dlaczego klient kupuje? Co powoduje, że chce kupić akurat teraz? Co go do tego skłoniło? Co chciałbyś przekazać swoim klientom? Jaki dasz im powód od tego, aby kupili? Dlaczego chcą kupić?

CZY KUPI PONOWNIE?

To też jest ważne. Czy klient kupi ponownie? Jak go do tego zachęcisz? Może dobrze go obsłużysz? Pokażesz mu, że masz dla niego dobre rozwiązania na każdym poziomie? Pokażesz, że masz wiele wiedzy do przekazania i możesz mu pomóc w wielu dziedzinach?

Jaki Ty masz proces sprzedaży?

Posted in Sprzedaż.