O co mi chodzi, gdy mówię: język niszy? Jest to dość oczywiste dla mnie i opowiem Ci o tym.
Co jest dla Ciebie ważne w działaniu online? Czy musisz dopasować swój język do danej grupy odbiorców? Czy to skuteczna technika budowa relacji?
Co dla Ciebie oznacza: język niszy?
Dla mnie oznacza to, że musisz dopasować język do danej grupy w niszy. To proste, dla początkujących piszesz jak do dziecka, a dla zaawansowanych piszesz jak do zaawansowanych i tyle. I mógłbym już skończyć ten artykuł. Ale chcę Ci jeszcze coś pokazać, że to wcale nie było oczywiste dla mnie i nie jest oczywiste dla wielu innych zajmujących się sprzedażą czy marketingiem.
Musisz rozdzielić to, do kogo kierujesz swoje słowa. Musisz ograniczyć żargon dla początkujących. Nie ma w tym nic takiego łatwego, bo ja się często na tym łapię, że piszę coś na blogu dla początkujących i potem się dziwię… Trzeba to jakoś rozgraniczyć, aby potem nie było problemów.
Każdy początkujący szuka podstaw i to chyba dla każdego jest oczywiste, ale język niszy nie jest dla każdego. Czasem jest tak, że nawet początkujący muszą ogarnąć żargon, zanim zaczną coś działać w danej niszy. Wtedy jest trudno wejść w taką niszę, bo wymaga ona dużo już na samym początku. Ja to uwielbiam, taką naukę, ale czy Ty to ogarniesz? Bo przecież każdy jest inny i sam musisz ogarnąć czy warto jest, wejść w daną niszę i czy chcesz w niej działać dla początkujących i zaawansowanych.
Zastanów się nad tym, jak Ty możesz pomagać ludziom z obu obozów, czy początkujących i profesjonalistów. Jak dopasujesz do nich treści na blogu czy na produktach? Jak będziesz używać języka niszy? Co sprawi, że ludzie będą chcieli do Ciebie iść, a nie do reszty? Bo dopasujesz język niszy do ich umiejętności! Tyle! Ale czeka Cię i mnie dużo pracy, aby ogarnąć język niszy do danej grupy docelowej. Zacznij się nad tym zastanawiać. Warto się nad tym zastanowić i zobaczyć, jak to faktycznie działa. Jak dopasujesz język? Co zrobić, aby być zrozumiałym w niszy? Czym się wykażesz, aby osiągnąć cel na blogu? Do kogo będziesz kierować swoje teksty czy wideo? Wiesz, jakiego języka będziesz używać, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe?
Zacznij pisać językiem niszy już teraz i zobacz czy da Ci to jakieś efekty!
Zwracasz uwagę na język?