Jak walczyć z konkurencją? Czy to łatwe zadanie, czy wielka walka na lata?
Zastanawiałeś się nad tym, jak walczyć z konkurencją? Co powoduje, że Ty jesteś konkurencyjny? Co możesz zyskać, dzięki przewadze nad innymi markami w branży? Co Ty chcesz osiągnąć poprzez skuteczny marketing?
Więc, jak walczyć z konkurencją?
Ale czy trzeba walczyć? Czy zawsze musisz być najlepszy? Jedni wolą być na pierwszym miejscu, a drudzy wolą być dalej, ale też zyskać trochę tortu dla siebie. Czy obie możliwości są dobre? Zastanówmy się!
Jaki Ty masz stosunek do swojej konkurencji? Chcesz z nią walczyć o każdego klienta? Walczysz o swoje miejsce w sieci? O każdego linka do sklepu i tak dalej? Czy jednak robisz swoje i masz jakieś tam grono klientów? Nie zawsze musisz walczyć z konkurencją. Czasem możesz trochę odpuścić. Mieć mniej klientów, ale lepszych budżetowo. Czy idziesz na masówkę i działasz jak taran na inne marki? Obie sposoby działania mają swoje zalety i wady. Co Ty wybierasz? Masz taki budżet, aby walczyć o każdą osobę do biznesu? Czy wybierasz sobie klientów sam i cenisz swoje usługi i produkty? W Internecie są takie i takie konkurencyjne marki, więc trzeba się dostosować do swoich możliwości. Nie każdy ma na tyle czasu i pieniędzy, aby mieć setki klientów miesięcznie. Zależy też, co oferujesz online. Bo jeśli masz drobne usługi, to klientów na pewno jest więcej. Jak masz małe produkty, to tych ludzie też jest sporo. Ale jak już jesteś grafikiem, to nie będziesz miał, nie wiadomo, ile ludzi do obsługi, bo to praca kreatywna i na pewno męcząca. I nie jesteś w stanie działać po kilkanaście godzin dziennie przez cały czas. Musisz się wyspać i nabrać energii. I potem wstać z nowymi pomysłami. Jak masz produkty, to musisz je tworzyć i też na to masz ograniczony czas. Musisz się też na czymś znać, aby stworzyć coś wartościowego. Więc ta walka nie zawsze jest równa, bo każdy ma inne możliwości. Są wielkie marki i Ty mała marka w sieci. Więc musisz jakoś inaczej spróbować działać w sieci. Wyróżnić się na przykład jakością i tak dalej…
Więc jak Ty będziesz walczyć z konkurencją? Będziesz liczył na swoje doświadczenie i robił coś naprawdę wartościowego? Moim zdaniem to dobre na początku, gdy masz małą markę i nie możesz sobie pozwolić na wielki budżet na promocję. Masz na pewno coś do przekazania ludziom, ale jak nie wyróżnisz się czymś na początku, to będzie Ci bardzo ciężko walczyć z innymi w niszy. Jak masz budżet na reklamę czy dobrego bloga, to wtedy możesz próbować walczyć z większymi… ale wszystko w swoim czasie! Masz jakiś pomysł na siebie? Czym się wyróżnisz w niszy? Na pewno nie ma też co porównywać się do dużych marek, co mają ogrom budżetu na rozwój. Rób swoje, nie poddawaj się i działaj i obsługuj klienta, jak najlepiej potrafisz. Początki będą na pewno ciężkie, bo trzeba sobie wyrobić jakąś renomę i widzieć, do czego się dąży. Wszystko przyjdzie w swoim czasie, więc na pewno osiągniesz coś w sieci. Jakie Ty masz pomysły na swój brand?
Jak u Ciebie działanie z konkurencją?
Czym Ty się wyróżniasz?