Jak pisać dobre artykuły? Dlaczego copywriting jest ważny?
Wartość copywritingu w biznesie jest wielka. To jeden z ważniejszych kawałków kampanii marketingowej. Marketing to nie tylko promocja produktu, to także promocja Twojej firmy. Dobra oferta w Internecie to często pierwsze spotkanie z klientem. Często to właśnie osoba wchodzi na ofertę i dopiero potem na resztę strony, gdy oferta się spodobała.
Jak pisać dobre artykuły?
Napisanie dobrego tekstu to ciężka praca i wymaga to trochę umiejętności. Musisz unikać także błędów językowych i stylistycznych. Warto jest też wiedzieć jak napisać skuteczną ofertę. Musisz zaplanować co chcesz powiedzieć klientowi. Często klient nie wie kim jesteś. Musisz więc w ofercie mieć takie rzeczy jak: kto, co, gdzie, kiedy i jak. Te rzeczy muszą się znaleźć w każdej ofercie. To jeszcze nie wszystko. Oferta musi być dokładna i interesująca, aby czytelnik nie wyszedł po kilku chwilach.
Perfekcyjny nagłówek
Nagłówek jest bardzo ważny, nie tylko dlatego, żeby przyciągał uwagę. Aby dotrzeć do tego najlepszego nagłówka musisz użyć burzy mózgów (brainstormingu). Pomyśl o produkcie, który chcesz sprzedawać i o tym kto będzie chciał czytać tą ofertę. Wypisz wszystko co przychodzi Ci do głowy. Nie oceniaj żadnego pomysłu, po prostu pisz. Gdy skończysz pisać swoje pomysły. Teraz je porównaj. Wyrzuć te, które Ci nie pomogą. Teraz popatrz na każdy z nagłówków i zadaj sobie pytania:
– czy ten nagłówek przyciąga moją uwagę?
– czy jest jasno określony? Wiadomo o co chodzi?
– czy jest przyjazny wyszukiwarce? To pomoże Ci wybrać najlepszą wersję, która jest przyjazna użytkownikowi i przeglądarce.
Wyrzuć te, które się nie nadają.
Wstęp
Nagłówek to tylko początek dobrej oferty, który przyciąga. Na tym nie może zakończyć się zainteresowanie czytelnika. Wstęp musi być tak samo interesujący i dobrze napisany, żeby chciało się czytać dalej. Musisz pchać czytelnika do czytanie reszty tekstu. Początek musi powiedzieć klientowi o co Ci chodzi. O jakim temacie mówisz. Na tym powinien skupić się wstęp. Możesz na przykład napisać na początku jakie jest cel tekstu.
Dobrym sposobem na zwrócenie uwagi klienta są słowa typu: „wyobraź sobie”. To nakłania czytelnika nie tylko do czytania, ale i do aktywnego uczestnictwa w artykule czy ofercie. Dobrze napisany stęp pozwoli czytelnikowi na zwrócenie uwagi na całość tekstu.
Wnioski
Po napisaniu dobrego wstępu i nagłówka jesteśmy już w połowie drogi. To jest napisać najciężej, bo trzeba zwrócić uwagę na tekst. Reszta powinna pójść lepiej. Używaj w tej części prostego jeżyka, bez zbędnych akademickich słów. Nie rozpisuj się też za dużo. Ma to być prosty tekst, nawet dla kompletnego laika. Niech tekst dobrze się czyta. Używaj akapitów i odstępów w tekście. Na końcu napisz własne wnioski jakie wynikają z całego tekstu. Mato być proste podsumowanie, czyli przypomnienie co czytelnik czytał wcześniej. Na końcu warto dodać tak zwane wezwanie do akcji. Napisz czytelnikowi co ma zrobić po przeczytaniu. Może to być kupno czegoś, może być to napisanie komentarza czy opinii. Warto dodawać wezwanie do akcji w każdym artykule czy ofercie. Na końcu zawsze sprawdzaj błędy. Przeczytaj tekst kilka razy. To tyle! Masz już napisany artykuł. Teraz tylko trzeba go opublikować.
Publikacja
Gdzie można umieścić taki tekst? Może to być Twoja własna strona internetowa. Twój artykuł jest dobrze napisany pod względem czytelnika i wyszukiwarki. Może to Ci przynieść spory ruch na Twojej stronie. Możesz stworzyć także serię artykułów poprzez email. Możesz pisać maile do swoich czytelników. To także dobry sposób na publikację artykułów.
Jak piszesz według Ciebie dobre artykuły?
Jakimi zasadami Ty się kierujesz?