Pisanie artykułu, co ważne? Jakie są dobre zasady pisania?

Pisanie artykułu to ciekawe zajęcie. Ostatnio szukałem informacji o pisaniu artykułów.

Po dłuższej analizie zrobiłem listę tego co taki artykuł powinien w sobie zawierać. W tym wpisie nauczysz się jak pisać lepsze artykuły na swoją stronę www. Co jest naprawdę ważne w pisaniu artykułów? Te podstawowe zasady są ważnym elementem Twojego internetowego działania. Jak pokażesz coś wartościowego i utrzymasz wartość swojego artykułu?

Czy pisanie artykułu jest łatwe?

#1. Znajdź problem.

Dobrym sposobem na napisanie dobrego artykułu jest znalezienie problemu i napisanie rozwiązania. Ludzie w internecie często szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Jeżeli rozwiążesz problem, to Twój artykuł na pewno będzie chętnie czytany. Napisz dokładnie, jak dane rozwiązanie pomoże czytelnikowi w jego problemie. Przekonaj czytelnika, że możesz mu pomóc i znasz rozwiązanie. Pokazanie problemu też jest bardzo ważne. Żeby czytelnik zrozumiał na przykład, co robi źle i jak może to naprawić. Pisanie artykułu nie musi być trudne. Często to nauka dla Ciebie i samego czytelnika. Możesz się dzielić swoją wiedzą i przy tym zarabiać w sieci. Będzie to na początku dość trudne, ale nie ma co się poddawać! Znajdź temat, który interesuje Twoich czytelników. Zrób badanie rynku i zobacz, co dla niego jest ważne! Co masz ciekawego do napisania w danej dziedzinie.

#2. Pomyśl nad dobrym nagłówkiem.

Dobry nagłówek z pewnością przyciągnie internautę do przeczytania artykułu. Tytuł powinien przyciągać uwagę czytelnika i zachęcić do przeczytania reszty artykułu. Aby to robić dobrze, to trzeba mieć dobre wyczucie rynku i tego, na co ludzie reagują. Copywriting jest bardzo ważny i trzeba się tego uczyć. Nie zapominaj o jego zasadach i dawaj z siebie wszystko, a pisanie artykułu będzie przyjemnością! Więc postaraj się napisać dobry nagłówek, który przyciągnie do przeczytania reszty tekstu. Masz już pomysł na pierwsze artykuły?

#3. Napisz ciekawy pierwszy akapit.

Co powinno znajdować się w początkowym akapicie, aby czytelnik przeczytał cały artykuł?

– musisz podać powód, dlaczego warto przeczytać resztę artykułu.

– możesz podać, co czytelnika nauczy się po przeczytaniu artykułu.

Pisząc pierwszy akapit, miej na uwadze to, aby podać dobry powód do przeczytania reszty artykułu. Dodaj jakąś ciekawą zajawkę lub jakoś przekonać do przeczytania reszty tekstu. To też jest ciekawa porada, którą nie zawsze stosuje, ale warto na początku czasem umieścić zajawkę o tym, jaki będzie tekst.

#4. Wiarygodność

Podając jakieś dane na blogu, czy stronie warto zwiększać swoją wiarygodność. Gdy oferujesz rozwiązanie jakiegoś problemu, kieruj się własnym doświadczeniem. Podawaj jakie korzyści dla Twojego biznesu przyniosło Ci rozwiązanie danego problemu. Podaj jakieś statystyki lub dowody na to co udało Ci się osiągnąć dzięki danemu rozwiązaniu. Staraj się być wiarygodną osobą w internecie. Pokaż swoje wyniki i nie bój się tego. Buduj zaufanie poprzez ciekawe artykuły. Budowa marki nie jest dzisiaj bardzo trudna, ale nie ma co się podawać, gdy nie będzie szybkich efektów. To wymaga czasu!

#5. Opowiedz swoją historię.

Dzielenie się własną historię może przynieść Ci kolejną porcję wiernych czytelników. Opowiedz o swojej drodze do sukcesu lub rezultatu. Opisz, przez co musiałeś przechodzić i co pomogło Ci w osiągnięciu sukcesu. Takie historie zazwyczaj są bardzo ciekawe i osobiście sam lubię czytać historie ludzi sukcesu. Można z nich wyciągnąć dużo wskazówek i rad.

#6. Dodawaj dużo przykładów.

Niech czytelnik dowie się jak wykorzystać daną strategię w swoim biznesie czy życiu. Napisz jakie korzyści mogą osiągnąć po tym jak skorzystają z Twoich rad. Bądź osobą pomocną.

Po co piszesz swój artykuł? Jaki ma on cel? Co chcesz przekazać poprzez swój wpis na blogu? Do kogo piszesz swój artykuł? Zastanów się nad dobrym początkiem Twojego artykułu i zobacz, jak możesz zachęcić do czytania reszty tekstu. Dbaj o to, aby wpis był czytelny. Jak możesz poprawić swoje treści? Na pewno używaj prostego języka i krótkich zdań, aby dobrze się skanowało tekst. Zakończ wpis dobrym podsumowaniem i tyle!

Jak u Ciebie wygląda pisanie artykułu?

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Tomasz Chrobak
9 lat temu

A Ty jakie zasady stosujesz?

Scroll to top