Jak budować relację z niszą?

Jak budować relację z niszą? No jak?

Znalezienie niszy to jedno, ale praca nad relacją z niszą jest ważnym elementem marketingu. W czasach, bycia online, jest to ważne, bo nie jesteś z klientem jeden na jeden. Ale dzięki platformom społecznościowym czy blogom łatwiej jest dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców!

Jak budować relację z niszą? 

Trzeba poznać swoją niszę, zanim zaczniesz się komunikować. Dotarcie do potrzeb i problemów ludzi jest najważniejsze! Potem czeka Cię zrozumienie odbiorców i dopasowanie komunikacji marketingowej. Wyróżnienie z tłumu może być trudne, ale dasz radę! Masz wiele możliwości, ale musisz się wykazać! Na pewno musisz się wyróżnić ponad inne marki i dać solidne rozwiązania. Trzeba szukać więzi z klientem i dostarczyć mu dobre rezultaty. Wymaga to czasu i zaangażowania, ale nie ma nic za darmo! 

Określ niszę. Jakie są potrzeby i oczekiwania? 

Zbadaj potrzeby swojej niszy, badaj rynek i sprawdzaj, co jest dla ludzi wartościowe. Kontaktuj się z ludźmi i obserwuj ich proces zakupowy. Co motywuje ich do zakupów? Czego tak naprawdę potrzebują? Co ich boli? Czego pożądają? Co jest dla nich ważne w rozwiązaniu problemu? Po tych informacjach zbuduj ofertę nie do odrzucenia! Wiesz już, kim jest Twój idealny klient? Kim są Twoi klienci i jak chcesz do nich dążyć? Jak dobrze znasz swój avatar idealnego klienta? Gdzie są Twoi klienci i jak do nich dotrzesz? 

Jak się będziesz komunikował? 

Masz wiele możliwości na kontakt z niszą. Masz media społecznościowe, blogi czy newslettery, czy podcasty. Masz wiele sposobów na dialog z niszą i poznanie ich potrzeb i zainteresowań. Jakie treści dla nich będziesz tworzyć? Jak zainspirujesz ich do zmian i do rozwiązania problemu? Co zrobisz, aby ludzie byli zainteresowani Twoim produktem? 

Jak  będziesz się kontaktował z ludźmi z Twojej niszy:

  • Uczestnicz w rozmowach: może są jakieś grupy czy fora, gdzie możesz się wypowiedzieć? Może są spotkanie networkingowe? Jakieś wydarzenia, gdzie możesz być? 
  • Zadawaj pytania: dobre pytania! Które pokażą Ci problem klient i jego bolączki! 
  • Oferuj pomoc: możesz komuś poświęcić kilka minut, a potem osoba może coś od Ciebie kupić. 
  • Bądź aktywny: Regularnie publikuj treści na blogu czy mediach społecznościowych. 
  • Możesz tworzyć treści: buduj społeczność wokół siebie! Pokaz zainteresowanie tematem. Treści powinny być dobrze przemyślane i dawać ogrom wiedzy i wartości. Mają odpowiadać na potrzeby klientów! 

Warto rozmawiać z Twoimi klientami. Odpowiadaj na maile i komentarze. Poznaj dogłębnie swoich odbiorców i ich problemy. 

Co możesz dostarczyć? 

Zapotrzebowanie klienta może się zmienić. Trzeba się dopasować do trendów i możliwości w danej niszy. Jaką przewagę konkurencyjną możesz mieć? 

Jaką społeczność budujesz? 

Co możesz mieć wspólnego ze swoim klientem? Jakie poczucie przynależności macie? Jakimi podobnymi wartościami się kierujecie? Gdzie możecie się podzielić swoimi doświadczeniami? W jakim miejscu w sieci możecie się dzielić przemyśleniami? Gdzie możecie się wspierać z klientami? To wzmocni Twoją markę i to, jak jest postrzegana online. Są grupy, gdzie możesz się podzielić wiedzą! 

Buduj zaufanie i wiarygodność. Bądź wytrwały i cierpliwy. 

Buduj od początku zaufanie do siebie i swojej marki. Buduj trwałe relacje, które mogą się przekształcić w polecanie Twojej marki. Dostarczaj wiele cennych treści i porad dla swoich odbiorców. Dziel się swoją wiedzą i doświadczeniem. Co Ty już osiągnąłeś w danym temacie? Pokaż to swoim klientom! Wszystko to wymaga czasu i wysiłku, ale się nie poddawaj! Rób swoje w niszy i się nie poddawaj. W końcu załapiesz to, co jest ważne w danym temacie i osiągniesz w nim sukces! 

Kluczem jest podejście do klienta i jego problemów. Trzeba spełniać potrzeby i oczekiwania klientów. Dopasować do nich komunikację i budować z nimi relację. Twórz silną więź z ludźmi i pomagaj im w problemach. Dobrze przeanalizuj nisze i to, w czym są luki. Zbadaj potrzeby niszy. To skomplikowane, ale trzeba się tego nauczyć. 

Tomasz Chrobak

Pokaż wpisy Tomasz Chrobak
Mam na imię Tomek. Nie poddaje się mimo ciężkiej choroby... każdego dnia uczę się czegoś nowego i zdobywam doświadczenie. Lubię czytać i rozwijać się w swoich ulubionych dziedzinach, jakimi są ebiznes, emarketing i sprzedaż! Bloguję, aby pokonać swoje lęki i pokazać sobie, że osiągnę sukces, mimo wielu przeszkód!
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Scroll to top