Fundamenty marketingu, o których warto wiedzieć w biznesie!

Jakie fundamenty marketingu warto znać? Co warto wiedzieć na początku?

Marketing to ciekawy temat. Warto poznać jego podstawy, które przedstawię w tym wpisie. Co według mnie jest ważne w budowaniu podstaw marketingu? Zastanów się nad tym, jak możesz pomóc swojej marce, dzięki pracy nad promocją?

Czym są fundamenty marketingu według mnie?

O czym warto wiedzieć i co stosować w swoim marketingu?

Misja

Aby mieć dobry marketing to musisz poznać swoją misję. Dlaczego akurat marketing chcesz wykorzystać w swoim biznesie? Jaką dajesz mu misję? Jaki masz cel swojej działalności? Co chcesz robić, aby Twój marketing był jak najlepszy? Zastanów się nad celem swojej działalności. Dla mnie moja misja jest bardzo ważna. Trzeba ją mieć i starać się według niej działać. Ja chcę pomagać ludziom w marketingu, a Ty?

Badanie rynku i grupa docelowa

Musisz dobrze poznać rynek przed wejściem w niego. Musisz poznać klientów i zasady, jakimi się kieruje dany rynek. Nie możesz pozwolić na to, aby nie znać przestrzeni w jakiej się poruszasz w biznesie. Nie możesz zgadywać, bo to strata pieniędzy i przede wszystkim czasu. Naprawdę posiedź trochę nad badaniem rynku i nie pozwól na to, aby nie mieć pojęcia, gdzie jesteś! To podstawowa rzecz w marketingu i należy to zrobić, zanim zacznie się budować bloga czy markę i tak dalej…

Odpowiedni plan

Aby dobrze zrobić marketing należy mieć plan działania. Nie możesz działać po omacku. Postaraj się, aby mieć plan na dany tydzień i dzień. Poznaj swoje cele i staraj się działać każdego dnia w kierunku własnego sukcesu. Bez planu też nie warto działać, więc musisz go mieć. Musisz dawać z siebie wszystko, aby osiągnąć cel! Nie będzie lekko! Nawet z planem na działanie! Więc zacznij osiągać swoje cele poprzez odpowiedni plan. Zacznij od tego…

Naucz się podstaw

Żeby być w marketingu dobrym to warto poznać przynajmniej podstawy marketingu. Tutaj też nie warto zgadywać, tylko kupić jakąś książkę i przemaglować ją od deski do deski. Jest kilka takich książek, ale to cegły… Ale warto je przeczytać. Poznaj podstawy, aby nie pokazać się ze złej strony w marketingu. Gdy nie lubisz marketingu to i tak przeczytaj coś w tym temacie, aby mieć pojęcie, gdy komuś zlecisz swój marketing. Żeby wiedzieć, jak go kontrolować! Warto tak czy tak mieć wiedzę z dziedziny marketingu.

Modeluj inne sukcesy

Jaki marketing robi Twoja konkurencja? Czy robi to dobrze? Jakie ma efekty? Poznaj dobrze swoją konkurencję i może jest u nich coś takiego, co działa bardzo dobrze? Może warto to spróbować u siebie? Zastanów się nad tym co robią inni! Inne biznesy to często kopalnia wiedzy marketingowej. Trzeba tylko zauważyć pewne rzeczy. Jak działają inni w niszy? Jak Ty chcesz działać i czemu inni robią podobnie lub inaczej? Co działa w Twoim przypadku, a co nie?

Naucz się generować klientów

Musisz w marketingu nauczyć się budować sieć klientów i to jak oni się zachowują i co kupują. Skąd się pojawiają? Co warto robić, aby było ich jak najwięcej? Co takiego robią, że kupują akurat u Ciebie? Naprawdę to rzecz o której można pisać godzinami.  Klienci są różni i musisz dopasować do nich swoje produkty. Nie jest to łatwe, ale z czasem ogarniesz niszę i będziesz wiedział, czego oni potrzebują. Dobrych klientów nigdy za wiele! Jakie Ty widzisz fundamenty marketingu? Jak Ty generujesz swoich klientów? Skąd ich bierzesz?

Miej dobry produkt

Bez dobrego produktu nie warto mieć dobrego marketingu. Jest duża liczba biznesów z dobrym marketingiem i słabym produktem. Warto nad tym produktem też się zastanowić. Wtedy będziesz mieć machinę, a nie biznes! Produkt ma być jak najlepszy i ma rozwiązać problem jak najszybciej i jak najlepiej! Zastanów się dobrze nad tym, w czym chcesz pomóc swoim potencjalnym klientom?

Odpowiednie SWOT

Poznaj co jest dobrego i złego w Twoim biznesie? Jakie są możliwości i zagrożenia? Co warto poprawić, aby było jeszcze lepiej? Poznaj dobrze swój biznes, aby dobrze zrobić marketing. Warto analizować sobie to, jak działamy i jak działa konkurencja. Jak Ty rozwiązujesz problemy innych? Jak robisz analizę SWOT?

Przewaga konkurencyjna

Czym możesz pokonać swoją konkurencję? Jak pokazać, że masz lepszy produkt/usługę? Zastanów się nad tym, co warto wiedzieć na temat swojego biznesu co da Ci przewagę? Może masz coś lepszego i skuteczniejszego od innych? Zastanów się nad swoją przewagą? Nad tym, jak Ty chcesz działać i w czym się wyróżnić? Dawaj ze swojej marki maks!

Jakie są inne fundamenty marketingu?

1 Comment

  1. Marketer Internetowy19 września 2016

    Co warto do tego wpisu dodać?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top