Ebook w dzisiejszych czasach są coraz bardziej popularny i warto je pisać i czytać.
Co więc robić, aby Twój ebook był dobry i na co warto zwrócić uwagę? Dowiesz się trochę o ebookach czytając ten wpis. Ebooki mogą wydawać się prostą rzeczą, ale trzeba dobrze poznać niszę, aby ebook był skuteczny i wartościowy dla Ciebie i Twoich klientów! Ebook to ciekawy sposób na przekazanie wiedzy. Wiele osób woli czytać ebooka, niż książką fizyczną.
Dlaczego ebooki?
Co powoduje, że warto napisać ebooka? Co to może zmienić w Twojej marce?
- Są tanie w stworzeniu. Nie musisz wydawać dużych pieniędzy, aby go napisać (nie licząc kosztów pozyskania wiedzy i pisanie treści). Ebooki są tanie, bo nie musisz ich magazynować. Wystarczy dobre miejsce do przechowywania ebooka. Nie musisz książek wysyłać sam, bo może to zrobić odpowiedni automat.
- Można je szybko napisać. Jak masz odpowiednią wiedzę, to nie ma z tym problemu. Jesteś na to przygotowany?
- Może go napisać każdy, kto ma wiedzę na dany temat. Nie musisz być dużym ekspertem! Masz jakąś ciekawą i unikalną wiedzę?
- To dobry sposób na bonus do innego produktu lub na darmową zachętę (np. do zapisania się na listę lub coś innego). Możesz go dobrze wykorzystać, jeśli masz pomysł na swoje treści.
- Można na nich zarobić. Możesz sprzedać ebooka i brać za to pieniądze. Masz wiedzę, za którą inni chcą zapłacić?
- Pozycjonujesz się na osobę, która zna temat lub jak kto woli jako eksperta czy specjalisty. Warto więc go pisać i się nie poddawać!
- Możesz je pisać wszędzie. Wystarczy mieć jakiś edytor tekstu i laptopa czy PC.
- Możesz pomóc wielu osobom. To jest najlepsze! To daje Ci motywację do działania!
Błędy przy pisaniu ebooka…
- brak przetestowania niszy przed napisaniem.
- brak rozwiązania problemu w ebooku.
- brak wiedzy o tym komu piszesz ebooka.
- niedawanie korzyści w ebooku.
- pisanie o rzeczach, które Cię nie interesują.
- zła cena.
- dziwna grafika okładki.
- brak promocji.
- perfekcjonizm.
- brak zaufania.
- brak wiedzy.
- brak zaplanowania struktury.
- dawanie za dużo w jednym ebooku.
- pisanie tylko wtedy, kiedy się chce.
- za szybkie poddawanie się.
- zbyt dużo szczegółów, zamiast ciekawych historii itp.
- za mało specyficzny.
- tylko w jednym formacie.
- brak lejka sprzedażowego.
Jak napisać ebooka? Oto kilka kroków:
- Wybierz temat. To podstawa w pisaniu ebooka.
- Zrób badanie rynku. Sprawdź to po wybraniu tematu.
- Stwórz strukturę ebooka. Warto znać ogólny plan.
- Napisz go. To najtrudniejsze.
- Potem edytuj błędy itp. Warto to zrobić, aby nie było błędów i niejasności.
- Wymyśl tytuł. Ma przyciągać uwagę.
- Zrób okładkę. Lub zleć to komuś.
- Opublikuj! To najlepsze!
- Promuj. Marketing jest ważny.
- Sprzedawaj! I zbieraj opinie!
Jak widzisz, ebook to świetny sposób na produkt, gdy masz bloga, ale wymaga on dużo pracy. Masz trochę danych o tym, jak powinien on wyglądać i co robić, aby dobrze go wypromować. Na początek ebook jest bardzo dobry i można go ciekawie promować w Internecie. Postaraj się nie być perfekcyjny, bo to najgorsze w budowie produktu dla klientów internetowych. Zobacz ile może dać Ci stworzenie ebooka. Na pewno Ci się uda.
A Ty piszesz jakieś ebooki?