Jak powinien wyglądać dobry newsletter? Co powinien mieć, a czego nie?
Co powinieneś wiedzieć na jego temat? Czy budowa newslettera jest ważna w blogowaniu? Pomyśl, jakie cele możesz osiągnąć, dzięki dobrej komunikacji z czytelnikami bloga? Co Cię inspiruje do tworzenia bloga? Co może zainspirować Twoich czytelników?
Czym charakteryzuje się dobry newsletter?
Newsletter powinien być skierowany do odpowiedniej grupy docelowej. Jeżeli masz bloga o sprzedaży i zaczniesz pisać na newsletterze o motoryzacji, to ludzie zaczną się wypisywać. Dlatego powinieneś znać swoich czytelników czy klientów i wiedzieć czego oczekują od tego typu komunikacji. Możesz zrobić ankietę i dowiedzieć się więcej o kliencie. Możesz zaglądnąć w statystyki Google czy inne tego typu. Tam masz wszystko, co jest Ci potrzebne do działania i to odpowiedniego działania. Pamiętaj więc, że warto poznać swoich klientów czy czytelników strony.
Kolejną rzeczą, którą ma newsletter jest CEL. Powinieneś wiedzieć, po co go tworzysz i co ma Ci przynieść jego stworzenie. Może to być na przykład więcej sprzedaży itd. Cel pomoże Ci w stworzeniu jeszcze lepszej oferty dla klientów. To ważny aspekt każdego newslettera. Co chcesz osiągnąć na swoim działaniu online poprzez newsletter? Jak skłonisz swoich odbiorców do czytania i następnie do kupna Twoich produktów? Czy może masz inny cel i chcesz budować markę poprzez działania email marketingowe? Daj coś wartościowego i stwórz dobre wezwane do akcji!
Dobry newsletter posiada także wspaniałe nagłówki, które pomagają w przyciągnięciu uwagi. Poznaj tajniki copywritingu i ucz się tego przydatnego narzędzia, jakim jest copywriting. Czasem dobry nagłówek potrafi zdziałać cuda. Dlatego każdy newsletter, który jest dobry, ma wspaniałe teksty. Copywriting to ciekawa sprawa i polecam każdemu sprawdzić, jak on działa. To dużo pracy, ale każdemu powinno zależeć na tworzeniu dobrego newslettera.
Dowiedz się, czego oczekują subskrybenci newslettera. Gdy poznasz ich dokładnie, jak pisałem na początku artykułu, to będzie Ci łatwo dowiedzieć się, czego chcą od Ciebie. Co chcą otrzymywać na skrzynkę e-mailową. Stwórz taki wygląd maili, żebyś się jakoś wyróżniał. Jak będziesz zachęcać do czytania maili? Jak ułatwisz skanowanie treści?
Wymyśl ciekawą nazwę nadawcy newslettera, aby ludzie kojarzyli Cię właśnie po niej. Nie musi być to coś wspaniałego, ale warto wyróżnić się z tłumu innych ludzi. Może to być zwykłe imię i nazwisko, ale to i tak lepsze niż nazwa „prosiaczek987” czy coś jeszcze gorszego.
Miej harmonogram. Sam wiem po sobie, że ciężko jest to robić, ale wtedy czytelnicy czy klienci będą oczekiwać danego dnia, że coś im napiszesz na skrzynkę. Czy chcesz to robić, to musisz sam sprawdzić, czy u Ciebie będzie to opłacalne? Wszystko należy testować u siebie.
Używaj odpowiedniego słownictwa. Jeżeli masz początkujących ludzi na liście, to warto pisać prosto. To znowu wszystko jest do przetestowania. Na pewno każdy newsletter jest inny i trzeba znowu sprawdzać u siebie wszystko. Dostosuj język do swoich odbiorców i buduj wiarygodność każdym mailem. Zbadaj potrzeby i preferencję i stwórz bardzo dobry newsletter!
Na pewno musi newsletter być bardzo regularny, bo ludzie coś od Ciebie oczekują. Co masz interesującego do przekazania? Jakie Ty masz możliwości na działania online? Ile czasu masz na tworzenie newslettera? Nikt o Tobie nie powinien zapomnieć. Nie możesz działać byle jak w email marketingu. Do kogo kierujesz swoje treści i co chcesz zmienić życiu swoich czytelników? Czy spełniasz oczekiwania swoich czytelników? Czy poświęcasz na to czas i masz coś ciekawego do przekazana?
Jakie zasady stosujesz?