Dobry email marketingowy, czyli co warto wiedzieć o emailach?

Jak według mnie powinien wyglądać dobry email marketingowy i dający rezultaty w sprzedaży?

Warto mieć w swojej działalności odpowiednią grupę odbiorców, ale to dość drogie i żmudne działanie. Bo budowa swojego lejka i listy adresowej nie jest takie łatwe! Wymaga to dużo działań każdego dnia. Więc nie poddasz się, co nie?

Czym jest dobry email marketingowy?

Sekwencja maili, Twój followup.

Jeden mail często nie wystarcza, więc trzeba zbudować całą listę maila, aby osiągnąć cel. Nie jest to zawsze bardzo proste, bo trzeba dobrze poznać rynek i ludzi się w nim znajdujących. Postaraj się dobrze poznać całą niszę i wtedy zacznij działać w kierunku budowania bazy maili. To wymaga dużo pracy i wysiłku! Sprawdź, jak maile działają u Ciebie i czy warto jest się tym zajmować. Jaki lejek Ty stworzysz? Jaką stworzysz sekwencję maili, aby zdobyć zaufanie i poznać jeszcze lepiej swoją niszę? Na pewno nie będzie Ci lekko osiągać cele marketingowe, ale dobry lejek potrafi zdziałać cuda w sprzedaży! Warto sprawdzać, co jest chętnie czytane na blogu i dodawać linki do swoich emaili. Trzeba rozruszać swoją listę adresową! Na pewno nie jest łatwo poznać odpowiednią sekwencję emaili. Trzeba wielu działań, aby Twoja lista była naprawdę wartościowa. Nie ma tak, że napiszesz jednego maila na miesiąc i to da Ci efekty. Trzeba wielu działań, aby Twój email marketing był skuteczny i wartościowy dla obu stron.

Dodaj część siebie lub marki.

Na pewno wyróżnisz się czymś w takich mailach, bo zawsze pisze to jakaś osoba i daje dzięki temu trochę siebie i swojej osobowości. Takie maile ja bardzo lubię, gdy pisze to interesująca osoba. Często czuć, że warto poznać daną osobą i przeczytać cały mail. Dlatego warto dodawać część siebie w napisaniu maila dla swoich klientów. Pokaż swoją osobowość pisząc maila do swoich czytelników newslettera czy potencjalnych klientów. Ludzie kochają ludzi, którzy stoją za jakąś marką! Warto mieć kogoś, kto będzie stał za Twoimi działaniami internetowymi. Chcemy mieć wokół siebie ciekawe marki. Chcemy się z kimś identyfikować, więc dodawaj dużo serca w swoje emaile! Pokaż siebie i swoją wiedzę. Pokaż, że masz wiele do przekazania. Pokaż to, że znasz się na temacie i masz coś do przekazania swojej niszy. A to nie jest łatwe! I wymaga dużo działania i samozaparcia, aby dawać z siebie naprawdę sporo i się nie wypalić!

Dobry temat.

Nie możesz pisać o byle czym i byle jak. To musi być przemyślany mail! Ale to nie jest takie proste! Musisz naprawdę się postarać i najpierw poznać niszę. Dopiero potem zacznij myśleć o mailach z ofertą lub czymś podobnym. Staraj się być w czymś unikalnym i interesującym. Dawaj z siebie dużo, aby poznać swoich przyszłych klientów. Dawaj dużo od siebie i pokaż, że znasz się na rzeczy. To bardzo trudne na początku, ale trzeba działać, aż uda Ci się zainteresować swoją ofertą. Na pewno czeka Cię wiele pracy nad mailami, ale nic nie poradzisz. Dobry email marketingowy to przemyślana strategia dążąca do osiągania Twoich celów marketingowo – sprzedażowych. Czego Ty lubisz się uczyć? Co sprawia Ci przyjemność? Co sprawia że chce Ci się działać? Jakie tematy pociągnę Twoją markę? To wiele pytań, co nie? Ale to ważne pytania i warto wiedzieć, czego oczekuje się od siebie i od swoich działań. Na pewno nie można nic robić byle jak! Trzeba dawać dużo wartości i rozwijać się mimo przeciwności!

Ciekawy nagłówek, to podstawa!

Bez tego nie ma sensu nawet zaczynać maila. Wszystko jest ważne, ale to nagłówek zachęca do przeczytania maila i otwarcia go! Nic innego! Dlatego postaraj się pisać dobre nagłówki maila. To wymaga już wprawy i doświadczenia. Musisz się poduczyć trochę copywritingu, nie tylko dlatego, że to ciekawy temat, ale i bardzo pomocny. Dobry mail może zdziałać cuda, więc zabierz się za naukę ich pisania. Testuj swoje maile i sprawdzaj, co działa naprawdę dobrze. Nagłówki są bardzo ważne i warto nad nimi pracować.

Początkowy tekst i ciekawa treść wewnątrz maila.

Musi zachęcać do przeczytania reszty, więc też musi być przemyślany i dawać ludziom…

… wartość!

Nic nie jest tak ważne, jak wartość dla swojej grupy docelowej. Bez wartości nie ma sensu pisać maila. Musisz się czymś wyróżnić! Na przykład ciągle dawać wartość lub pokazać swój punkt widzenia. Zastanów się nad tym, co zrobisz, aby osiągnąć swoje cele? Ile dasz swoim czytelnikom maili? Czym się wyróżniasz i co zrobisz, aby Twoi czytelnicy osiągnęli sukces? Jak możesz im pomóc w ich rozwoju? Masz dużo do pokazania? To super! Więc dziel się wiedzą w Internecie! Pokaż siebie z dobrej strony! Może i jest to trudne, ale nie ma co się poddawać!

Jak wygląda dobry email marketingowy mail? Co warto wiedzieć?

1 Comment

  1. Marketer Internetowy2 stycznia 2018

    Co byś dodał?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Scroll to top