Czym jest email marketing? Dlaczego warto go używać?

Email marketing to sposób komunikowania się ze swoimi klientami czy osobami zainteresowanymi danymi tematami.

Wszystko co muszą zrobić to zapisać się na listę adresowa. Wysyłanie takich emaili jest na pewno bardzo skuteczną formą komunikacji z potencjalnymi klientami. To także sposób na szybkie dotarcie do osób, które chcą coś od Ciebie kupić. To także ciekawy sposób na wysyłanie informacji o promocjach czy ofertach twojej firmy i ogólną komunikację (np. odpowiedzi na pytania).

Stosowanie email marketingu w swoim przedsiębiorstwie ma wiele zalet:

  1. To mała inwestycja (autoresponder), która może się zwrócić szybciej niż reklama standardowa. Ale wymaga to czasu, aby zbudować listę osób zainteresowanych danym tematem. Nie musisz być super marketingowcem, aby budować bazę maili. Trzeba dużo się napracować, testować i kombinować nad konwersją, ale jest to samemu do zrobienia, gdy nie ma się na to funduszy, Spróbuj tego! jest wiele sposobów na budowę bazy maili i są do tego nawet tanie narzędzia.
  2. To bardzo skuteczna taktyka marketingowa. Maile mogą dać w Twoim biznesie dużo możliwości i sprzedaży! Nie jest to może bardzo proste, ale każdy sobie z tym poradzi. Wystarczy trochę pomyśleć i można dużo zyskać. Wymyśl coś ciekawego. Zrób coś innego niż reszta konkurencji. Jak możesz się wykazać dzięki wysyłaniu emaili do innych?
  3. To łatwy dostęp do klientów. Teraz każdy sprawdza pocztę niemal codziennie, więc warto jest tam być. Pamiętaj jednak, aby wyróżnić się na tle innych maili. Dlatego musisz się poduczyć marketingu i copywritingu, aby robić to dobrze i interesować klientów swoimi mailami. Warto dawać coś wartościowego i interesującego dla Twoich klientów. Sama baza się nie zbuduje.
  4. To sposób na interesującą komunikacje (np. opinie klientów). Możesz być dobrym przyjacielem swoich subskrybentów. Możesz dawać im wartość każdego dnia i dawać swoją wiedzę na temat danej niszy. Wtedy zaczną od Ciebie kupować. Coś za coś… Dobra relacja to podstawa. Trzeba się przy tym napracować, ale kto jak nie Ty to zrobi?

Email marketing w dzisiejszych czasach jest często postrzegany jako spamowanie, że nie działa i nie warto wysyłać maili. Jak jestem innego zdania, bo gdy robi się to dobrze to nie musi być to nudne i głupie pozyskiwanie klientów czy potencjalnych partnerów.

Jakie zalety Ty byś dodał/a?

Scroll to top